Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HomeLink

Startet av Milzit, torsdag 22. august 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: petersv på mandag 11. januar 2016, klokken 13:29
Det med dobbelt signal, det er jo feil med bilen, ikke mottakeren. De vil jo alle gjøre samme greia da, med mindre de ignorerer to signaler etter hverandre.

Spørsmålet jeg stiller meg er om dette kan ha skjedd under programmeringen?  At noen har klart å klikke 2 ganger på fjernkontrollen så bilen har tolket at signalet består av 2 (like) sekvenser? Aner ikke om dette kan ha noe med saken å gjøre, men andre melder jo at den fungerer som den skal...
Model S 85D

mj

Har det samme på begge bilene. Den ene har jeg programmert 4 ganger for å være sikker på at det ikke er dobbeltklikk i fra sender  :o
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Kvark

Sitat fra: petersv på mandag 11. januar 2016, klokken 13:29
Det med dobbelt signal, det er jo feil med bilen, ikke mottakeren. De vil jo alle gjøre samme greia da, med mindre de ignorerer to signaler etter hverandre.

Jeg tror ikke bilen sender ut to signaler. Jeg tror det er "sendingen" som blir hakket opp på vei til mottakeren.

Som sagt: Problemet oppstår kun når bilen er i bevegelse hos oss. Tipper bilen sender ut en lang puls og mottakeren plukker det opp (dårlig) som både start og stopp. En bedre antenne på mottakeren vil potensielt løse problemet. Det er bare en teori, og jeg har ikke fått kjøpt ny antenne ennå.
S85D

Sofus

Er ikke sikker på hvordan signalet ser ut, men gjetter det er en repeterende sekvens som sendes ca 1 sekund.

Hvis mottakeren er koblet slik at den mates med spenning hentet fra portåpnerens manuelle/eksterne knapp som er den som kortsluttes når signalet mottas, vil mottakeren være uten spenning et kort sekund (la oss si et halvt sekund). Når spenningen er tilbake vil den rekke å oppfatte siste del av signalet fra bilen og tolke det som en ny åpen/steng kommando.

I så fall er det verdt å prøve å la mottakeren få en permanent 12V eller 24V. (dvs ikke koble sammen de to 'plussene')
Model S

petersv

Tror sofus har truffet spikeren på hodet her, det er jo mange som har koblet slik leser man tilbake i tråden her.

Havebigfun

Sitat fra: Sofus på mandag 11. januar 2016, klokken 18:05
Er ikke sikker på hvordan signalet ser ut, men gjetter det er en repeterende sekvens som sendes ca 1 sekund.

Hvis mottakeren er koblet slik at den mates med spenning hentet fra portåpnerens manuelle/eksterne knapp som er den som kortsluttes når signalet mottas, vil mottakeren være uten spenning et kort sekund (la oss si et halvt sekund). Når spenningen er tilbake vil den rekke å oppfatte siste del av signalet fra bilen og tolke det som en ny åpen/steng kommando.

I så fall er det verdt å prøve å la mottakeren få en permanent 12V eller 24V. (dvs ikke koble sammen de to 'plussene')
Jeg har koblet til ekstern 12V kilde- to åpnere- den en virker som regel, den andre hakker ofte. De ligger rett ved siden av hverandre Jeg tror signalet de tar imot er litt for laaang for den ene (-slik at det oppfattes som to singaler) mens det er passe for den andre- under programmering har jeg behandlet de lik.

Kvark

Sitat fra: Sofus på mandag 11. januar 2016, klokken 18:05
Er ikke sikker på hvordan signalet ser ut, men gjetter det er en repeterende sekvens som sendes ca 1 sekund.

Hvis mottakeren er koblet slik at den mates med spenning hentet fra portåpnerens manuelle/eksterne knapp som er den som kortsluttes når signalet mottas, vil mottakeren være uten spenning et kort sekund (la oss si et halvt sekund). Når spenningen er tilbake vil den rekke å oppfatte siste del av signalet fra bilen og tolke det som en ny åpen/steng kommando.

I så fall er det verdt å prøve å la mottakeren få en permanent 12V eller 24V. (dvs ikke koble sammen de to 'plussene')

Min har permanent 12 volt.
S85D


Sandvika

Sitat fra: petersv på mandag 11. januar 2016, klokken 13:29
Det med dobbelt signal, det er jo feil med bilen, ikke mottakeren. De vil jo alle gjøre samme greia da, med mindre de ignorerer to signaler etter hverandre.
Flere enn meg som har problemer med homelink etter 7.1? Bruker ebay dingsen, aldri vært fullstendig stabil, men nå er den håpløs. Tidligere så har det hendt at den har sendt dobble signaler som gjør at porten stopper og starter med en gang. I går indikerte mottakeren 5-6 signaler raskt etterhverandre.

Calavera

Jeg har en LM60EV og klarer ikke pare denne med bilen (TMS 70D 2015). Skrev en e-post til Liftmaster Europa i går. Her er svaret jeg fikk:

Dear Mr. Calavera,

Thank you for your kind enquiry.

I am sorry but our new remotes are compatible only with version 8 of HomeLink.

Tesla is as far as I know still using version 7. So the only solution is the use of an universal receiver together with a matching remote control from www.homelink.com.

With best regards,

Michael Reiter
Technical Service Representative
CHAMBERLAIN GmbH

vnm

Sitat fra: Calavera på torsdag 14. januar 2016, klokken 09:14
Jeg har en LM60EV og klarer ikke pare denne med bilen (TMS 70D 2015). Skrev en e-post til Liftmaster Europa i går. Her er svaret jeg fikk:

Dear Mr. Calavera,

Thank you for your kind enquiry.

I am sorry but our new remotes are compatible only with version 8 of HomeLink.

Tesla is as far as I know still using version 7. So the only solution is the use of an universal receiver together with a matching remote control from www.homelink.com.

With best regards,

Michael Reiter
Technical Service Representative
CHAMBERLAIN GmbH
Har samme portåpner som deg (og dette gjelder alle Liftmaster i EV-serien). Jeg kjøpe og installerte denne. http://www.portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/.

Problem solved. Portspesialisten er behjelpelig med installeringsinstruksjoner (send de en mail).
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

kris79

Noen som har erfaring med en garasjedøråpner av typen "Eurodoor 800"? Den er levert av Norgesgarasjer/Grimstadgarasjer.

Den går på 433.92MHz, og har rolling codes. S'en klarer å registrere signalet, men portåpneren reagerer ikke på signalet fra bilen. Har helt nytt batteri i den originale fjernkontrollen, og har satt selve portåpneren i "learning mode" når bilen har lært signalet... Ingenting virker, hva gjør jeg feil?  :-\

Øyvind.h

Ikke helt det samme, men jeg fikk endelig fjernkontrollen fra Portspesialisten til å virke i dag.
Satt bilen i læremodus, løp frem til fronten av bilen (frunken åpen) og holdt åpneren helt inntil Tesla-emblemet mens jeg holdt knappen inne. Etter ca 20-30 sek slukker knappen på åpneren. Da trykker jeg umiddelbart på nytt.

Etter 6-7 forsøk (hvorav bilen kvitterte med blinking 3 ganger) så fungerte endelig signal fra bilen til å åpne porten.

Mottakerens strøm var koblet ut så ikke porten skulle gå opp og igjen. Men jeg trengte ikke sette mottakeren i læremodus da bilen bare reproduserer fjernkontrollens signal. Dvs. både bil og fjernkontroll fungerte etterpå.

Men bilen blinket og sa "OK" 3-4 ganger før signalet faktisk virket (plugget i mottakeren hver gang bilen meldte suksess, men i praksis måtte det flere registreringer til før signalet faktisk virket).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

LASOL

Jeg har kjøpt mottaker fra portspesialisten jeg også å og prøvd det samme som deg men ikke fått det til selv om jeg har prøvd flere ganger.. Bilen har kjent igjen og blunket 3-4 ganger men så får jeg beskjed om å gå videre til neste steg på skjermen til Tesla og da har jeg prøvd å gjøre det bruksanvisningen til Portspesialisten sier, dvs at en skal trykke på L1 på mottakeren og så åpne garasjeport i bilen. Det får jeg ikke til å fungere..
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Øyvind.h

Sitat fra: LASOL på lørdag 16. januar 2016, klokken 14:33
Jeg har kjøpt mottaker fra portspesialisten jeg også å og prøvd det samme som deg men ikke fått det til selv om jeg har prøvd flere ganger.. Bilen har kjent igjen og blunket 3-4 ganger men så får jeg beskjed om å gå videre til neste steg på skjermen til Tesla og da har jeg prøvd å gjøre det bruksanvisningen til Portspesialisten sier, dvs at en skal trykke på L1 på mottakeren og så åpne garasjeport i bilen. Det får jeg ikke til å fungere..
Om mottakeren allerede er programmert mot knappen på fjernkontrollen bør det ikke være behov for å sette mottaker til læring? Tipper jeg.

Jeg lærte først opp mottaker og deretter bil. Måtte lære bilen signalet en del ganger.

Første gangen jeg forsøkte (for noen uker siden) fikk jeg aldri lysene til å blinke.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA