Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lade TMS i Sverige (Gøteborg)

Startet av ELbilist1, søndag 18. august 2013, klokken 10:53

« forrige - neste »

asa

#75
Sitat fra: Tuxedo på mandag 20. januar 2014, klokken 18:29
Sitat fra: olesb på mandag 20. januar 2014, klokken 18:18

Kontaktet Elite Park Avenue Hotel tidligere i dag angående lading og fikk til svar at de har flere elbilparkeringer tilgjengelig. Dermed blir det overnatting og forhåpentligvis problemfri lading på hotellet neste uke.

Veldig bra hotell.  Topp standard, topp service, og rolig men likevel veldig sentral beliggenhet. Kan til og med anbefale restauranten... :)

Var i helgen og bodde på Riverton. De hadde ikke bra nok strøm i garasjen deres sa de, men tilbød meg "gode ladeforhold" rett utenfor lobbyen. Vel, det var det de lovte i hvert fall. Ble litt sjokkert da det jeg ble tilbudt der nede var en skjøteledning med 3 uttak hvorav to var i bruk til belysning av noen juletrær utenfor! Klarte heldigvis å få strøm der, men ble bare 10A. Ladet fra fredag kveld til søndag formiddag, og heldigvis holdt det dårlige stikket til uavbrutt lading. Dermed ble det bare behov for en liten stans ved inspiria. Heldigvis med dobbeltlader, så 30 minutter gav 4 mil typical.

Blir elite park neste gang. Har bodd der før lading ble et tema, og enig i at det er veldig bra.

#76
Sitat fra: bblomst på mandag 20. januar 2014, klokken 18:40
Har vært i kontakt med Choice kjeden for å få en oversikt over hvilke hoteller som har lademulighet, og der svarte Erik Killie følgende:
"Vi jobber med saken. Enn så lenge har jeg bare en excel-fil med oversikt over hvem som tilbyr lading. Det er ikke så mange som har ladestasjoner enda, men mange hoteller tilbyr lading v.h.a vanlig stikkontakt. Vi skal få lagt dette inn på nettsidene våre også, men når det blir gjort tør jeg ikke si noe om.
Bare ta kontakt hvis du lurer på noe mer om dette".

Mailadressen til han er: erik.killie@choice.no. Kanskje hans fil inkluderer en oversikt over de svenske hotellene også. Jo flere som presser på desto fortere går utviklingen...

Listen fikk jeg på mail forrige uke.

Se vedlegg her: Gikk ikke. Sitter meg Galaxy Note 3 og får ikke gjort om filen. Forum godtar ikke xls filer

For spes intr, send pm

pej

Tesla åpner rett bak Nordstaden ser det ut til så da blir det kanskje noen semihurtigladere der? Noen som har hørt rykter om når de åpner?
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

jog

Sitat fra: toS på fredag 03. januar 2014, klokken 00:34
Kjørte fra Oslo til Gøteborg idag med en liten ladestopp på Inspiria kun for å teste at det fungerte. Brukte SMS og det fungerte helt fint bortsett fra at bilen er software-sperret på 26/32 A, noe som skal økes i neste SW oppdatering ifølge Tesla. Snittforbruk på ca 205 Wh/km så nok range selv om det skal innrømmes at jeg kikket ofte og mye på rekkevidden på displayet.
Fikk super service på Elite Park Hotel som har egen liten garasje med masse Schuko uttak for lading. Tror også det vår noen industri-uttak der men jeg har ingen adapter ennå uansett. Suksess på første Sverige-langtur:-)
Og bilen er helt super på langtur selv om været var helt jævlig.

Var det røde eller blå industrikontakter? 
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Chlangum

Sitat fra: jkirkebo på mandag 20. januar 2014, klokken 15:02
Sitat fra: Cirion på mandag 20. januar 2014, klokken 14:18
Sitat fra: olesb på mandag 20. januar 2014, klokken 13:45
Hei

Planlegger en tur til Gøteborg fra mandag 27. januar til 28. januar.

Er det noen som har tips til hotell med gode lademuligheter i byen? Har ikke blå eller rød adapter men jeg har type 2 kabel.
Parker bilen på Ikea Backebol eller Kållered. Begge har type2, Kållered er 22kw mens Bakcebol bare er 11kw.
Så er det Taxi inn til hotellet.

Var det ikke slik at det kun var strøm i disse når IKEA var åpent da?

Kan bekrefte at strømmen kobles ut på salget stengetid for Ikea. Det har jeg nemmelig prøvd selv. Sikkert noe automatisk/tidstyring på det.Var i hvert fall slik før Jul.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Patosan

#80
Sitat fra: Chlangum på torsdag 23. januar 2014, klokken 03:24
Sitat fra: jkirkebo på mandag 20. januar 2014, klokken 15:02
Sitat fra: Cirion på mandag 20. januar 2014, klokken 14:18
Sitat fra: olesb på mandag 20. januar 2014, klokken 13:45
Hei

Planlegger en tur til Gøteborg fra mandag 27. januar til 28. januar.

Er det noen som har tips til hotell med gode lademuligheter i byen? Har ikke blå eller rød adapter men jeg har type 2 kabel.
Parker bilen på Ikea Backebol eller Kållered. Begge har type2, Kållered er 22kw mens Bakcebol bare er 11kw.
Så er det Taxi inn til hotellet.

Var det ikke slik at det kun var strøm i disse når IKEA var åpent da?

Kan bekrefte at strømmen kobles ut på salget stengetid for Ikea. Det har jeg nemmelig prøvd selv. Sikkert noe automatisk/tidstyring på det.Var i hvert fall slik før Jul.
Och det är viktigt att komma ihåg att IKEA Kållered ej har 22kW type 2.
Jag lagade själv res-planer baserat på denna felaktiga information, som resulterade i ett IKEA besök som till och med var för långt för en svensk.  ;D

Stolpen är bara säkrad med 16A, men den rapporterar 32A tillgängligt till bilen.
Ett klart konfigurationsfel under installation som jag redan har påpekat för Garo i Sverige. Vet inte om de har fixat på den, men de sa att de omedelbart skulle kontrollera.
Tyvärr tror jag inte det betyder att vi får 22kW på denna stolpe, utan bara att den nu evt rapporterar det den klarar (11kW).
VIN 15026

LinkedIn

valvolainen

Sitat fra: Øggen på mandag 20. januar 2014, klokken 19:24
Listen fikk jeg på mail forrige uke.
Se vedlegg her: Gikk ikke. Sitter meg Galaxy Note 3 og får ikke gjort om filen. Forum godtar ikke xls filer
For spes intr, send pm

Hei,
Kanskje du sitter i nærheten av en pc nå eller senere slik at du kan rename og legge ut excel filen? Det hadde vært veldig hyggelig :) :)

Avh

Denne ligger i Trollhättan og passer ikke for Gøteborgtur , men er uansett en god lokasjon for videre ferd i Sverige.
http://blixtgordon.wordpress.com/2014/01/22/3x50kw-snabbladdare-i-trollhattan/
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

BauDemo

laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Viking

Sitat fra: Avh på lørdag 25. januar 2014, klokken 12:42
Denne ligger i Trollhättan og passer ikke for Gøteborgtur , men er uansett en god lokasjon for videre ferd i Sverige.
http://blixtgordon.wordpress.com/2014/01/22/3x50kw-snabbladdare-i-trollhattan/
dette passer perfekt for meg. kjører forbi Trollhättan på vei til svigers. inntil Tesla får på plass super charger blir dette naturlig stoppested framover.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Øyvind.h

Sitat fra: Viking på lørdag 25. januar 2014, klokken 18:08
Sitat fra: Avh på lørdag 25. januar 2014, klokken 12:42
Denne ligger i Trollhättan og passer ikke for Gøteborgtur , men er uansett en god lokasjon for videre ferd i Sverige.
http://blixtgordon.wordpress.com/2014/01/22/3x50kw-snabbladdare-i-trollhattan/
dette passer perfekt for meg. kjører forbi Trollhättan på vei til svigers. inntil Tesla får på plass super charger blir dette naturlig stoppested framover.
Men er du sikker på at 43kW AC uttak fungerer på Model S? Var det ikke noen som testet dette og fant ut at 43kW uttaket ikke fungerte?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

valvolainen

Er og skeptisk til dette.
Var vel noen som hadde testet rundt landevetter var det ikke? Har vi slike i norge forresten? Kunne fått noen til å poppe innom å teste et..

jog

Det er 3 nye i Oslo på Skøyen, men de var ikke i funksjon da jeg var der idag. Det var bare en Salto lader med 22Kw som virket idag.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

jkirkebo

Sitat fra: Viking på lørdag 25. januar 2014, klokken 18:08
Sitat fra: Avh på lørdag 25. januar 2014, klokken 12:42
Denne ligger i Trollhättan og passer ikke for Gøteborgtur , men er uansett en god lokasjon for videre ferd i Sverige.
http://blixtgordon.wordpress.com/2014/01/22/3x50kw-snabbladdare-i-trollhattan/
dette passer perfekt for meg. kjører forbi Trollhättan på vei til svigers. inntil Tesla får på plass super charger blir dette naturlig stoppested framover.

Passer meg bra også da vi muligens skal en tur til Øland til sommeren. Et par timer på 22kW i Trollhättan så er batteriet fulladet igjen (kjører fra Fredrikstad, 17 mil unna) og bilen klar for siste etappe på 37 mil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 25. januar 2014, klokken 18:17
Men er du sikker på at 43kW AC uttak fungerer på Model S? Var det ikke noen som testet dette og fant ut at 43kW uttaket ikke fungerte?

Teknisk ansvarlig hos Ishavsveien sa til meg at noen hadde testet TMS på 43kW AC hos de og kun fått 6kW. De trodde det var en feil, men nå vet vi jo at vi må gange antall kW med 3 for å få riktig verdi på 3-fase pga. bug i software. 18kW stemmer overens med 3x26A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA