Lade TMS i Sverige (Gøteborg)

Startet av ELbilist1, søndag 18. august 2013, klokken 10:53

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Celter på søndag 18. august 2013, klokken 13:30
Til trådstarter: Nordby kjøpesenter har 3 ladeplasser for el-bil. De er forøvrig nesten aldri i bruk.

Øh, det er ikke sant. Jeg har kommet dit og det har stått både 1, 2 og 3 biler og ladet på de plassene.
Men som regel er det minst 1 plass ledig.
Forøvrig finnes det røde trefase-plugger i parkeringshuset der, er ikke sikker på om den jeg så var 16A eller 32A. Skal sjekke neste gang jeg er der.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Celter

Sitat fra: jkirkebo på søndag 18. august 2013, klokken 14:11
Til trådstarter: Nordby kjøpesenter har 3 ladeplasser for el-bil. De er forøvrig nesten aldri i bruk.

Øh, det er ikke sant. Jeg har kommet dit og det har stått både 1, 2 og 3 biler og ladet på de plassene.
Men som regel er det minst 1 plass ledig.
Forøvrig finnes det røde trefase-plugger i parkeringshuset der, er ikke sikker på om den jeg så var 16A eller 32A. Skal sjekke neste gang jeg er der.

Jeg er der så og si hver fredag ettermiddag på vei til hytta og da er det nesten aldri biler der. Jeg antar at situasjonen er annerledes på lørdager og søndager.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Tuxedo

Forummedlemmene har gjort en fantastisk jobb med å finne ut hvor Norges første SC blir plassert, men hva med Sverige? Tesla påstår at man snart skal kunne kjøre fra Trondheim til Sør-Europa. Da trenge SC mellom Oslo og Gøteborg. Hvor kommer denne mon tro? Kanskje allerede under bygging? Regner med at for de fleste av oss er det viktigere å få dekket strekningen Oslo-Gøteborg enn Oslo-Stockholm.
Til trådstarter: Nordby kjøpesenter har 3 ladeplasser for el-bil. De er forøvrig nesten aldri i bruk. Du klarer å kjøre Nordby-Gøteborg t/r og Nordby- Kristiansand, via Strømstad-Sandefjord på en ladning.  Da gjenstår det bare å finne på noe å fordrive tiden med på Nordby!

Synes å huske at den traseen Tesla har i tankene til Sør-Europa går via Kristiansand med ferge til Hirtshals.  Så da satser de vel i første omgang på Danmark og Tyskland.

jkirkebo

Sitat fra: Celter på søndag 18. august 2013, klokken 14:14
Jeg er der så og si hver fredag ettermiddag på vei til hytta og da er det nesten aldri biler der. Jeg antar at situasjonen er annerledes på lørdager og søndager.

Mulig, jeg er der som regel på mandager eller tirsdager og da ser jeg stadig biler der ;)

fredag

Sitat fra: Patosan på søndag 18. august 2013, klokken 11:28
Mener att jag har sett att de flesta IKEA i Sverige nu har flera platser för laddning, också med type-2.
Kanske inte det festligaste platsen att spendera tid på, men man kan alltid besöka restaurangen.

uppladdning.nu står det at IKEA Uddevalla kun har 16A på sin type2 ladestasjon. :-(

Ingen info om hvor rask type2-laderne på IKEA i Göteborg er.

Håper virkelig det kommer et par superladere mellom Oslo og Malmö i løpet av høsten.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

fredag

Sitat fra: JohanH på søndag 18. august 2013, klokken 11:18
Jeg så den her da jeg var i Gbg nylig, utenfor Jula Sisjön (du finner det vel på Google maps). Det er utenfor byen litt...
Kansje andre Jula har det samme?

Ville gjette du får 11kW men du må ha egen type2-type2 kabel.

Den ser ikke ut til å være ført opp i uppladdning.nu

Det er viktig å få ført opp disse i nobil og uppladdning.nu slik at disse ladestasjonene blir kjent for andre elbiler som kan ha behov for opplading.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Nuvolari

Sitat fra: Tuxedo på søndag 18. august 2013, klokken 14:35

Synes å huske at den traseen Tesla har i tankene til Sør-Europa går via Kristiansand med ferge til Hirtshals.

Hvor har du denne informasjonen fra?
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

jkirkebo

Sitat fra: fredag på søndag 18. august 2013, klokken 14:59
uppladdning.nu står det at IKEA Uddevalla kun har 16A på sin type2 ladestasjon. :-(

Vel, om den er koblet til via rød 16A stikk som på tidligere bilde er det jo bare å dra ut pluggen og bruke UMCen i stedenfor. Jeg vet ikke hvor vanlig denne løsningen evt. er i Sverige?

Tuxedo

Sitat fra: Nuvolari på søndag 18. august 2013, klokken 15:10

Synes å huske at den traseen Tesla har i tankene til Sør-Europa går via Kristiansand med ferge til Hirtshals.

Tror det må ha vært fra kartet i denne artikkelen:

http://www.tv2.no/underholdning/broom/snart-kan-du-kjoere-helt-gratis-fra-trondheim-til-milano-4093103.html

Naturligvis kan dette bare være journalistens antagelser.

Celter

Sitat fra: Tuxedo på søndag 18. august 2013, klokken 15:29

http://www.tv2.no/underholdning/broom/snart-kan-du-kjoere-helt-gratis-fra-trondheim-til-milano-4093103.html

Det kartet viser i alle fall ikke Kristiansand-Hirtshals. Tror bare de har satt en tilfeldig strek. At folk fra Østlandsområdet skal kjøre via Kristiansand og Hirtshals for å komme til Europa er vel rimelig tungvint.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Tuxedo

Sitat fra: Celter på søndag 18. august 2013, klokken 16:12

Det kartet viser i alle fall ikke Kristiansand-Hirtshals. Tror bare de har satt en tilfeldig strek. At folk fra Østlandsområdet skal kjøre via Kristiansand og Hirtshals for å komme til Europa er vel rimelig tungvint.

Jeg ser nå at det er fergen Larvik - Hirtshals (4 timer) som vises på kartet.  Ikke så tungvint. Det betyr at hvis Tesla setter opp en SC litt nord på Jylland, så har de dekket Trondheim - Tyskland (forutsetter en overnatting med lading i Oslo-området). 

Elmo

Sitat fra: fredag på søndag 18. august 2013, klokken 15:08
Den ser ikke ut til å være ført opp i uppladdning.nu

Det er viktig å få ført opp disse i nobil og uppladdning.nu slik at disse ladestasjonene blir kjent for andre elbiler som kan ha behov for opplading.

Heller enn å skrive dette burde du og alle andre som finner ladestasjoner som ikke er oppført skrive:
"xxxx ladestasjon var ikke oppført på xxx (nobil/uppladdning), men jeg har meldt den inn nå"
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.32.
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Har hatt div. Saxo/P106 electric som vi har kjørt tilsammen 170.000 km med.

Elmo

Sitat fra: fredag på søndag 18. august 2013, klokken 14:59

Men så meld ifra at info er feil eller mangelfull da. Så finner sikkert Tommy ut hva som gjelder, og retter opp.

Sitat fra: jkirkebo på søndag 18. august 2013, klokken 15:19
Vel, om den er koblet til via rød 16A stikk som på tidligere bilde er det jo bare å dra ut pluggen og bruke UMCen i stedenfor. Jeg vet ikke hvor vanlig denne løsningen evt. er i Sverige?

Hvor mange ganger går det bra?? Jeg syns det ser ut som PK (stiv kabel) :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.32.
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Har hatt div. Saxo/P106 electric som vi har kjørt tilsammen 170.000 km med.

Nuvolari

Dersom du plotter inn oslo-milano i google maps er det denne traseen Google tegner opp. Dette har altså ingenting med hvor fremtidige SC kommer.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Tuxedo

Sitat fra: Nuvolari på søndag 18. august 2013, klokken 17:39

Dersom du plotter inn oslo-milano i google maps er det denne traseen Google tegner opp. Dette har altså ingenting med hvor fremtidige SC kommer.

Nja, synes at Google laget en fin trase i dette tilfellet.  Og hvis Tesla tenker det samme, så gir det vel kanskje et hint om hvor SC'ene kommer i første omgang (dvs innen neste sommer).  At Oslo-Malmø via Gøteborg blir dekket i løpet av ett til to år tar jeg som en selvfølge.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA