Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S og utstyr for barn (barneseter, barnevogner setetrekk osv)

Startet av Øyvind.h, fredag 16. august 2013, klokken 09:24

« forrige - neste »

petersv

Tror jeg ga 3500 paa barnas hus ;) ofte tilbud pa den der.

B_Tesla

#151
Har fått høre at det ikke er å anbefale å bruke Sirona fra nyfødt. Dette leste jeg i et svar på spørsmål sendt til produsenten selv. Selv med babyinlegg. Problemet er blandt annet at det er for oppreist, selv på liggestilling. Det er ikke så bra i lengden, eller lengre turer. Samt en babystol kan man ta ut av bilen - relativt praktisk med 0-6 mnd. Jeg skal straks kjøpe babystol, og er det ikke kommet noen nye tester, så blir det helt klart Recaro Priva. Det er handsdown det desidert sikreste babysetet. Fikk vel høyeste score noen sinne. Bytter til Sirona etter ca 6 mnd vil jeg tro.

Ville bare nevne det, da Sirona er rated 0+/1 eller hva det er. Så kan se ut som det funker for nyfødt.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Olatho

Vi har brukt et Maxi Cosi Pebble fram til nå (7 mnd.), særlig fordi det kunne tas ut og festes på vogna.
Veldig praktisk.

Ingen bilseter er å anbefale å bruke i lang tid av gangen - og ofte - når barna er så små. Samtidig skal man jo ikke bli helt paranoid heller.

Øyvind.h

Noen som har tips til forovervendt beltestol til Model S?
Jeg ser man får beltestol med isofix, noe som virker lurt ift stabilitet.
Mellomste frøkna nærmer seg 4 år, så vi kommer til å snu henne snart av praktiske årsaker selv om hun gjerne kunne sittet bakovervendt lenger.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Haldenser

Vi kjøpte Cybex Solution X2-Fix til eldstemann -
https://www.youtube.com/watch?v=KClBa9qH4rA
Lett å montere ut/inn i Teslaen og kan brukes i andre biler ved behov. Har også fått topplassering i de fleste tester
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Øyvind.h

Hadde egentlig landet på Cybex Solution X2 fix allerede, ettersom setet gjør det bra i tester og kan brukes med både belte og isofix.

Og det ble brått kjøp når jeg oppdaget at det var på tilbud akkurat nå.
Takk for tips :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

pej

Synd det ikke passer med forovervendte seter for større barn i setene på sene 2014 og 2015 modellene..nakkestøtta er i veien. Funker bare med pute/booster seat dessverre. 
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

AndreS

Sitat fra: pej på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:23
Synd det ikke passer med forovervendte seter for større barn i setene på sene 2014 og 2015 modellene..nakkestøtta er i veien. Funker bare med pute/booster seat dessverre.

kan ikke du slutte å svartmale så veldig? jeg bruker et besafe sete som er akkurat som du beskriver i min P85D det og det fungerer helt fint. det ligger inntil på ryggen (og også på nakkestøtten, men den er ikke i veien for annen støtte....). det jeg har beskrevet flere steder. det er jo litt uheldig hvis folk lar være å kjøpe en bil pga slik svartmaling?
I3 i bestilling

krl

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. mars 2015, klokken 08:26
Noen som har tips til forovervendt beltestol til Model S?
Jeg ser man får beltestol med isofix, noe som virker lurt ift stabilitet.
Mellomste frøkna nærmer seg 4 år, så vi kommer til å snu henne snart av praktiske årsaker selv om hun gjerne kunne sittet bakovervendt lenger.
MaxiCosi RodiFix passer bra, men det kan være litt vanskelig å få festet setebeltet dersom man ikke plasserer det på enden av isofix-bøylen (nærmest døra). Det gjelder sikkert andre bilstoler med bred og stabil base også..

pej

Sitat fra: AndreS på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:42
Sitat fra: pej på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:23
Synd det ikke passer med forovervendte seter for større barn i setene på sene 2014 og 2015 modellene..nakkestøtta er i veien. Funker bare med pute/booster seat dessverre.

kan ikke du slutte å svartmale så veldig? jeg bruker et besafe sete som er akkurat som du beskriver i min P85D det og det fungerer helt fint. det ligger inntil på ryggen (og også på nakkestøtten, men den er ikke i veien for annen støtte....). det jeg har beskrevet flere steder. det er jo litt uheldig hvis folk lar være å kjøpe en bil pga slik svartmaling?

Ingen svartmaling fra min side, men er veldig glad i barna mine og et sete som står og å lener seg mot toppen av nakkestøtta uten anlegg mot seteryggen er ikke bra. Trygg Trafikk er på saken for å legge press på Tesla så de lager nakkestøtter som kan fjernes/snus. Har du bilder som viser at det går fint i bilen din?
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

pej

Slike hulrom bak ryggen på barnesetet er nettopp noe man aldri skal ha. Dette står klart i alle bruksanvisninger.  Store krefter i sving ved en kollisjon og setene er ikke laget for å ta belastningen mitt på seteryggen.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Hyperstress

Støtter Pej her, dette er design flaw. Har samme problem med Recaro og Besafe seter.
Nakkestøttene burde vært leddet på et vis, slik at de kunne beholdt designet og samtidig hatt en slags tiltfunksjon bakover.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

AndreS

#162
Skal se om jeg får tatt bilder etterhvert, er på reise nå. Jeg ser at det kan bli problem med seter som blir så høye i ryggen som du har på ditt bilde. Setet jeg har i min bil har endel lavere rygg, og da har jeg ikke problemet.

Jeg syns forøvrig det er svært unødvendig å indirekte antyde at jeg ikke bryr meg om hvordan det går med mine barn i en krasj...
I3 i bestilling

pej

Sitat fra: AndreS på torsdag 19. mars 2015, klokken 07:26


Jeg syns forøvrig det er svært unødvendig å indirekte antyde at jeg ikke bryr meg om hvordan det går med mine barn i en krasj...

Beklager på det sterkeste at du opplever det som en antydning i den retning, det var ikke meningen. Men det er mange som sier at de heller setter barna på pute enn å adressere dette problemet. Er jo ikke så lenge de er i den alderen osv. Det var mer for å poengtere at barna er viktigere enn bilen. Kjører nå en Skoda Superb leie/ventebil og det er liten tvil om at dette er en bil som er bedre tilpasset barneseter. Men vi kan nok ikke forvente at en stor amerikansk luksus-sedan er like praktisk, men akkurat dette kunne de fikset ved å ha løse nakkestøtter. Det kan umulig være så mye dyrere. Har også sett dette på en tidlig prototype.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Flylow

Sitat fra: pej på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:23
Synd det ikke passer med forovervendte seter for større barn i setene på sene 2014 og 2015 modellene..nakkestøtta er i veien. Funker bare med pute/booster seat dessverre.

Hm, dette var et ukjent problem for meg, hadde forventet at det skulle være uproblematisk med forovervendt sete, men dog.

Vi kommer til å ha to cybex stoler (m/isofix), med forskjellig rygglengde, og da vil det antageligvis berøre oss. Dere som har problemet nå, hvordan løser dere det? Kan det være aktuelt å brette håndkle e.l. slik at det blir god kontakt mellom stolen og seteryggen?
S85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA