Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gruppekjøp: Vinterdekk og felg - Polarwheels + Nokian

Startet av leifarneb, onsdag 14. august 2013, klokken 16:24

« forrige - neste »

ed1son

Sitat fra: kjelsås1978 på torsdag 28. november 2013, klokken 12:31
Nok en gang vært i kontakt med Ila Dekk angående Polar 19" med Nokian R2. Etter lov fra selger, legger jeg ut denne infoen:

Vi får inn nye sensorer som bilen selv kalibrerer om 2 uker. Felger kommer også inn hos forhandler om 2 uker. Det ser ut som det kommer inn nok dekk og felger.
Pakke uten sensor kommer på 15900kr. Sensorer kommer i tillegg på 2000kr. Da blir det 17900kr ferdigmontert.
Løp og kjøp hvis han klarer å levere til den prisen!


Hei!

Hvem var du i kontakt med for å få dette tilbudet?

Har du en mail eller telefonnummer jeg kan ta kontakt på?
2014 Tesla Model S P85 - Sort / Sort

Bestillt                     13.09.2013
Bekreftet                 19.09.2013
I Produksjon           17.01.2014
Produksjon fullført   27.01.2014
Levert                     15.03.2014

pej

Bortfall av garanti ved uoriginale felger.

Jeg fikk til svar fra Tesla på mail at garantien på bilen ikke var gyldig dersom noe skjer som følge av uoriginale felger. Ingen andre som er bekymret for dette? Om noe skulle skje, er det lett for tesla å skylde på at det ikke var originalfelger på bilen...
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Mhal

Det er ikke bare for Tesla å påstå at felgene har gjort skade på bilen, det må bevises (sansynliggjøres).

Skulle felg gjøre skade fordi den er feilprodusert har produsent ansvar, skulle felg ikke være riktig produkt for din bil vil selger/du være ansvarlig.

cs erlend

Sitat fra: pej på søndag 19. januar 2014, klokken 11:56
Bortfall av garanti ved uoriginale felger.

Jeg fikk til svar fra Tesla på mail at garantien på bilen ikke var gyldig dersom noe skjer som følge av uoriginale felger. Ingen andre som er bekymret for dette? Om noe skulle skje, er det lett for tesla å skylde på at det ikke var originalfelger på bilen...

Denne kan jo bli interessant dersom det blir aktuelt. Når jeg fikk utlevert bilen i slutten av oktober, kunne ikke Tesla skaffe felger og jeg fikk dermed ikke tilbud om dette, tvert imot ble man oppfordret til å kjøpe dette på ettermarkedet.
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

El-Ing


Sitat fra: pej på søndag 19. januar 2014, klokken 11:56
Bortfall av garanti ved uoriginale felger.

Jeg fikk til svar fra Tesla på mail at garantien på bilen ikke var gyldig dersom noe skjer som følge av uoriginale felger. Ingen andre som er bekymret for dette? Om noe skulle skje, er det lett for tesla å skylde på at det ikke var originalfelger på bilen...

Tenker at hvis det er snakk om felger som holder se innenfor de spesifikasjoner som bilen er typegodkjent med, og fra anerkjent leverandør så har ikke jeg fantasi til å se hva slags feil som ellers ville vært dekket av garanti som kan oppstå pga feltene... Selvsagt kan ikke Tesla garantere for selve felgene hvis de ikke har levert dem, men felger har vært levert av ulike produsenter i årevis til andre biler, så jeg ser ikke den helt store risikoen.


Tappatalket fra telefonen
Grå S85 mottatt 28.2.

NordicMaster

Sitat fra: kjelsås1978 på torsdag 28. november 2013, klokken 12:31
Nok en gang vært i kontakt med Ila Dekk angående Polar 19" med Nokian R2. Etter lov fra selger, legger jeg ut denne infoen:

Vi får inn nye sensorer som bilen selv kalibrerer om 2 uker. Felger kommer også inn hos forhandler om 2 uker. Det ser ut som det kommer inn nok dekk og felger.
Pakke uten sensor kommer på 15900kr. Sensorer kommer i tillegg på 2000kr. Da blir det 17900kr ferdigmontert.
Løp og kjøp hvis han klarer å levere til den prisen!

Jeg har latt meg fortelle at for 17 900,- får man Hakka R og ikke Hakka R2. Prisen på Hakka R2 blir 19 400,- Dette er forsåvidt også en fornuftig pris så fremst som de kan levere.

Philip Marlowe

Jeg ser at Ila dekk fortsatt kjører tilbud på vinterhjul. http://iladekk.no/
Nå som vinteren nærmer seg slutten, hva slags erfaring har dere med disse felgene? Tror dere de er like bra som de originale Teslafelgene? Det er jo noen kroner spart.  ???
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

nikola

Jeg lurer også på erfaringene med Polar wheels nå som leveringen av bilen nærmer seg.

Fikk pris av Ila på 20.000,- ink mva.  for Hakka 8 med sensorer. Når bilen kjøpes på firma hvor mva kan trekkes fra blir dette betydelig rimeligere enn originalfelger som man på forhånd ikke aner hvordan ser ut.  16260 eks mva mot 15000 for pirellipakken til Tesla.
Bestilt P85 19" med alt uten barneseter

Brede

Jeg kjøpte felger eksternt da Tesla ikke kunne si hvilke vinterfelger de kom til å levere med bilen, jeg betaler ikke 23k når jeg ikke vet hva jeg får...  ::)

Har kjørt noen kilometer på 19" Polarwheels og Hakka 8 nå.
Positivt: Veldig fine felger!
            Kvaliteten virker bra.
            Hakka 8 biter godt på is.

Negativt: Særdeles mye støy ved kjøring på asfalt!
            Dekkene tar i innerskjermer foran ved sving i revers. Piggdekkene har satt sine spor i innerskjerm.
           
Konklusjon: Hadde helt klart kjøpt piggfritt om jeg skulle gjort kjøpet opp igjen. Har knapt sett snø i vinter og har for det meste kjørt på sommerdekk for å slippe all støyen fra piggene.
Liker ikke at dekkene tar i innerskjermene ved rygging.. Er redd dette etterhvert vil gnage hull i innerskjermen, hadde vel ungått skader med piggfritt.
Svært fornøyd med felgenes utseende, hadde kjøpt 20" (og piggfritt) om jeg hadde handlet i dag.

Øggen

Sitat fra: Brede på tirsdag 25. februar 2014, klokken 00:25
Jeg kjøpte felger eksternt da Tesla ikke kunne si hvilke vinterfelger de kom til å levere med bilen, jeg betaler ikke 23k når jeg ikke vet hva jeg får...  ::)

Har kjørt noen kilometer på 19" Polarwheels og Hakka 8 nå.
Positivt: Veldig fine felger!
            Kvaliteten virker bra.
            Hakka 8 biter godt på is.

Negativt: Særdeles mye støy ved kjøring på asfalt!
            Dekkene tar i innerskjermer foran ved sving i revers. Piggdekkene har satt sine spor i innerskjerm.
           
Konklusjon: Hadde helt klart kjøpt piggfritt om jeg skulle gjort kjøpet opp igjen. Har knapt sett snø i vinter og har for det meste kjørt på sommerdekk for å slippe all støyen fra piggene.
Liker ikke at dekkene tar i innerskjermene ved rygging.. Er redd dette etterhvert vil gnage hull i innerskjermen, hadde vel ungått skader med piggfritt.
Svært fornøyd med felgenes utseende, hadde kjøpt 20" (og piggfritt) om jeg hadde handlet i dag.

Etter snart litt over 1 uke på Hakka 8, er jeg enig i punktet med støy. Føler det har blitt verre ;-/
Men det at dekkene tar i innerskjerm er ikke tilfelle hos meg. Rygger rundt hushjørnet med fullt rattutslag og her skraper ingenting. Stor forskjell på 19 og 20" polar?????

nikola

Sitat fra: Øggen på tirsdag 25. februar 2014, klokken 00:32

Etter snart litt over 1 uke på Hakka 8, er jeg enig i punktet med støy. Føler det har blitt verre ;-/
Men det at dekkene tar i innerskjerm er ikke tilfelle hos meg. Rygger rundt hushjørnet med fullt rattutslag og her skraper ingenting. Stor forskjell på 19 og 20" polar?????

Det er vel bra at dere minner meg på støy ved Hakka 8, men har vanskelig for å la være å velge disse dekkene. Noe dritt på asfalt, men overlegne ellers. Det er noe med de siste 4 milene opp til fjells...

Øggen, ang skubbing i skjerm, har du 20" og ikke problemer?
Bestilt P85 19" med alt uten barneseter

Cato76

Sitat fra: nikola på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:09
Sitat fra: Øggen på tirsdag 25. februar 2014, klokken 00:32

Etter snart litt over 1 uke på Hakka 8, er jeg enig i punktet med støy. Føler det har blitt verre ;-/
Men det at dekkene tar i innerskjerm er ikke tilfelle hos meg. Rygger rundt hushjørnet med fullt rattutslag og her skraper ingenting. Stor forskjell på 19 og 20" polar?????

Det er vel bra at dere minner meg på støy ved Hakka 8, men har vanskelig for å la være å velge disse dekkene. Noe dritt på asfalt, men overlegne ellers. Det er noe med de siste 4 milene opp til fjells...

Øggen, ang skubbing i skjerm, har du 20" og ikke problemer?

Jeg kjører på 20" Polarweels Nokian piggfritt. Har aldri merket at hjulene har skrapet i skjermen...
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øggen

Sitat fra: nikola på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:09
Sitat fra: Øggen på tirsdag 25. februar 2014, klokken 00:32


Det er vel bra at dere minner meg på støy ved Hakka 8, men har vanskelig for å la være å velge disse dekkene. Noe dritt på asfalt, men overlegne ellers. Det er noe med de siste 4 milene opp til fjells...

Øggen, ang skubbing i skjerm, har du 20" og ikke problemer?

Jepp, 20" polar med hakka 8 og ingen subbing.

Philip Marlowe

Jeg er ingen ekspert på felger, men kan noen forklare meg hvorfor man subber borti innerskjermene med 19" Polar felger og ikke med 20"?  :o   
Ref. innlegget til Brede.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

cra

Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 25. februar 2014, klokken 12:53
Jeg er ingen ekspert på felger, men kan noen forklare meg hvorfor man subber borti innerskjermene med 19" Polar felger og ikke med 20"?  :o   
Ref. innlegget til Brede.

Det er vel dekket som subber borti, ikke felgen, så det har nok med summen av felg pluss dekk å gjøre.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA