Ville du reservert Gen III i dag, hvis det var mulig?

Startet av Wenche, onsdag 14. august 2013, klokken 00:56

« forrige - neste »

Martinique

Sitat fra: toppi på onsdag 14. august 2013, klokken 16:30
Gen III ser jeg ingen grunn til å bestille flere år i forveien. Den vil aldri ha samme "mystikken" rundt seg som Model S.

Vi ser jo også at å være Nr 1 eller 1000 spiller lite rolle på utleveringer nå, så hvorfor skal det bli anderledes.

Men svarer Tesla til forventningene tar jeg gjerne en Gen III også  :)

+1

Amoss

Sitat fra: Veggen på onsdag 14. august 2013, klokken 16:46
Er redd G3 kan bli en liten nedtur etter å ha vent seg til S.
Dette blir en mye billigere bil med lavere rekkevidde og mindre premium følelse.

Til gjengjeld så vil den være mindre, lettere og derved passe bedre til bruk på smale og svingete norske landeveier. Ikke alle som kun kjører på motorvei ;)

Når det gjelder rekkevidde sies det minst 200miles, antar derfor at minste batteri vil gi en rekkevidde tilsvarende minste batteri for Model S. Så er ikke sikkert at det blir noe kortere rekkevidde? I alle fall ikke mye, de skal tross alt også kunne bruke Superladerene.

At den blir mindre "premium" (om den blir det) så er det helt greit. Da slipper man lange krangletråder her om hvorvidt den er "premium"/"luksus" eller bare vanlig familiebil :p  Men fra spøk til revolver - joda, basisutgaven vil nok være enda litt mindre "premium" enn basisutgaven av MS, men tipper nok du får muligheten til å legge til så mye tilvalg du bare vil for å legge den over i ett mer premium (pris)segment :)  Tror ikke du skal behøve å skamme deg over å vise deg i en GIII 60P+ med "alt". Aprosos ja, håper de dropper "+" på GIII og legger det inn som standard på "P" utgaven...
Model S 85D

shb

Ikke noe vits å betale inn mer penger på kontoen til Tesla og tape renter. Blir heller en  El Golf som bil 2 til våren. Der kan en stole på leverings datoen.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

luffe

Foreløpig føler jeg det er kun Tesla som har bevist at de kan lage skikkelig elbil, så jeg kommer ikke til å stole på noen andre til å levere "konebilen" ;D
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

OleJA

Sitat fra: laumb på onsdag 14. august 2013, klokken 11:21
Sitat fra: Wicky124 på onsdag 14. august 2013, klokken 11:14
Hva er Gen 3?

Det er Teslas lav-kost, høyt-volum bil som de sikter mot å produsere flere hundre tusen av i året.
Enn så lenge vet ikke mer enn at det er planen til Tesla, og at denne skal være mer på størrelse med en BMW 3-serie og billig ($30-40k klassen).

Ingen offisielle bilder eller spesifikasjoner er kommet ut.

Roadster Gen I,
Model S (og X på samme skateboard) Gen II.
Nettopp,  det eneste sikre vi igrunnen vet er at det står en 'T' på hekken - Det blir et litt for tynt grunnlag å reservere på. Har ikke blitt blodfan enda...

TS

Sitat fra: OleJA på onsdag 14. august 2013, klokken 18:38
Sitat fra: laumb på onsdag 14. august 2013, klokken 11:21
Sitat fra: Wicky124 på onsdag 14. august 2013, klokken 11:14
Hva er Gen 3?

Det er Teslas lav-kost, høyt-volum bil som de sikter mot å produsere flere hundre tusen av i året.
Enn så lenge vet ikke mer enn at det er planen til Tesla, og at denne skal være mer på størrelse med en BMW 3-serie og billig ($30-40k klassen).

Ingen offisielle bilder eller spesifikasjoner er kommet ut.

Roadster Gen I,
Model S (og X på samme skateboard) Gen II.
Nettopp,  det eneste sikre vi igrunnen vet er at det står en 'T' på hekken - Det blir et litt for tynt grunnlag å reservere på. Har ikke blitt blodfan enda...

Tesla Motors har vel bevist at de ikke gir signatureiere noe mer enn perforererte seter og valgfri farge til en høyere pris..
15k kunne jeg spyttet inn, men ikke 100k for en Sign reservasjon..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Harlex

Så lenge man ikke har hengerfeste blir det nok neppe el-bil som bil nr. 2 for oss....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

valvolainen

Vår bil nummer to idag er et gammel sliten men utrolig elskverdig range rover som er glad i trekke tilhenger, sier ikke nei takk til å frakte motorsag eller trillebår baki, og klager ikke når jeg griser litt innvendig.
En slik bil er vanskelig å erstatte. En bil nummer to skal gjøre alt det vår bil nummer en ikke klarer eller jeg ikke tør å bruke den til.

På det grunnlaget vil nok ikke telsa sin lille folkevogn passe for oss. Eller, dvs, det finnes andre biler som gjør jobben mye bedre.

jkirkebo

Sitat fra: Harlex på onsdag 14. august 2013, klokken 19:56
Så lenge man ikke har hengerfeste blir det nok neppe el-bil som bil nr. 2 for oss....

Model X får jo hengerfeste så da er det bare å reservere i vei ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Griffel

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 14. august 2013, klokken 20:01

Er ikke dette så langt bare rykter?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Harlex

Sitat fra: Griffel på onsdag 14. august 2013, klokken 20:49

Og er trekk-kapasiteten en kasse øl som de nyeste hybridene?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

jkirkebo

Sitat fra: Harlex på onsdag 14. august 2013, klokken 20:58
Sitat fra: Griffel på onsdag 14. august 2013, klokken 20:49
Og er trekk-kapasiteten en kasse øl som de nyeste hybridene?

"Klasseledende hengervekt" er da ihvertfall det som har blitt oppgitt hittil. Jeg har ikke oppfattet det som rykter, men husker ikke i farten akkurat hvor/når informasjonen kom.

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

jkirkebo

Sitat fra: glaserud på onsdag 14. august 2013, klokken 21:45
Klasseledende for helelektriske SUVer? Joda.  8)

Hehe, antar de mente for bilklassen under ett. Jeg forventer noe sånt som 2500kg.

Griffel

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 14. august 2013, klokken 21:42
"Klasseledende hengervekt" er da ihvertfall det som har blitt oppgitt hittil. Jeg har ikke oppfattet det som rykter, men husker ikke i farten akkurat hvor/når informasjonen kom.
Det er mao rykter som forhåpentlig kan bli bekreftet etter hvert.

(noe noen mener å ha oppfattet men ikke vet hvorfra og når = rykte  ;D)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA