Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplasser ved City Cyd

Startet av arnejorg1, onsdag 17. juli 2013, klokken 20:39

« forrige - neste »

arnejorg1

Det er for få ladeplasser på City Cyd. Har kommet flere ganger til city syd og skulle gjerne ha ladet fordi jeg har lang vei hjem, men alle 3 har hvert opptatt. Dette er spesielt på lørdagene, men også i dag da jeg kom var det fult. Siden det er så få plasser vil jeg oppfordre folk som ikke trenger lading om og ikke bruke plassene, i dag mens jeg var der var det to biler som parkerte uten og plugge i. Jeg passet på når en av bilene dro slik at jeg fikk ladet.
Selv om det nok er lov og parkere der for alle el-biler uavhengig om man lader eller ikke, vil jeg oppfordre alle som ikke trenger lading til ikke å parkere der pga. for få plasser.

Så lurer jeg på om Trøndelag elbilforening kan ta opp dette med ledelsen på city cyd, om det eventuelt er mulig og ordne flere ladeplasser. Det er atskillig flere elbiler nå enn det var da plassene ble opprettet, og som vi alle vet øker jo elbilparken i Norge mye for hver måned og hvert år som går. På city syd kunne de ligge gjerne ordnet 20 nye ladeplasser/elbilparkering med en gang, det blir fort behov for alle. Kan legge til at Tillertorget har flere ladeplasser og mindre besøkende enn city syd.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

nordvik

Helt enig!
Er flere ganger jeg har hatt behov for å lade når jeg har handlet, for å komme meg hjem uten å ha angst, har det stått elbiler der uten å lade.
Elbileiere må våkne opp, og ikke være så jæ..a egoistiske! ;D
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

tomrh

Jeg er enig i problemet. Men ha en solid 2,5mm2 skjøteledning på minst 10 meter så du får koblet deg til selv om du må stå noen plasser lenger unna. Igjen, jeg er 100% enig i at det er for dårlig ladetilbud der, og at elbileiere må skjerpe seg!!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

jkirkebo

Sitat fra: tomrh på onsdag 17. juli 2013, klokken 21:28
Jeg er enig i problemet. Men ha en solid 2,5mm2 skjøteledning på minst 10 meter så du får koblet deg til selv om du må stå noen plasser lenger unna. Igjen, jeg er 100% enig i at det er for dårlig ladetilbud der, og at elbileiere må skjerpe seg!!

Og det er ikke dyrt å lage seg heller, evt. kjøpe. Jeg laget nettopp en 20m 32A skjøteledning som jeg skal ha i Teslaen, 3x4mm2 gummikabel (den tåler i følge tabellene 32A fritt forlagt med to faseledere og 45 graders omgivelsestemperatur) og 32A plugg/støpsel. Kom på 650 kroner :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

arnejorg1

Sitat fra: tomrh på onsdag 17. juli 2013, klokken 21:28
Jeg er enig i problemet. Men ha en solid 2,5mm2 skjøteledning på minst 10 meter så du får koblet deg til selv om du må stå noen plasser lenger unna.

Har lang nok kabel så jeg kunne enkelt ha parkert bak en annen bil, men da hadde det vel ikke tatt lang tid før jeg ble oppkalt over høyttaleranlegget. Eieren av en sort nissan leaf bes snarest om og flytte bilen ;D
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

tomrh

Sitat fra: arnejorg1 på lørdag 20. juli 2013, klokken 01:41
Sitat fra: tomrh på onsdag 17. juli 2013, klokken 21:28
Jeg er enig i problemet. Men ha en solid 2,5mm2 skjøteledning på minst 10 meter så du får koblet deg til selv om du må stå noen plasser lenger unna.
Har lang nok kabel så jeg kunne enkelt ha parkert bak en annen bil, men da hadde det vel ikke tatt lang tid før jeg ble oppkalt over høyttaleranlegget. Eieren av en sort nissan leaf bes snarest om og flytte bilen ;D
Ja, parkér inn den idioten som tar opp ladeplassen!  >:(
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

RoadRunner

Er det noen som har tatt opp dette?
Et innspill til senter-ledelsen er jo at man kan skilte at dette er plasser for lading...

Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Torn

Sitat fra: RoadRunner på onsdag 14. august 2013, klokken 08:22
Er det noen som har tatt opp dette?
Et innspill til senter-ledelsen er jo at man kan skilte at dette er plasser for lading...

Hva hjelper det hvis man må koble til lading for å få parkere nær inngangen?  Noen sekunders arbeid så kan ingen klage, og med nyere biler kan man jo klattlade....
 
Jeg tror det fremover bare blir mere og mer problemer med elbil parkering v.s lademulighet for elbil......   
Kanskje det er bedre å ha lademuligheter mindre sentralt i forhold til inngangene???
Trondheim
- EVT4000, El-scooter (2011- 2012)
- EVT-168 (2015-2016)
- Think Classic 2000, NiCd, Grønne Lynet,  (06/2012--> )
- Think Classic 2000, NiCd, Blå plastjolle, (07/2012- 07/2014,)   2X Blå ble demontert før vraking for å sikre deletilgang.
- Think Classic 2000, NiCd, Rød US, (06/2014--> )

Elsykkel (2016-->)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA