Bestandig Off-Topic gjengen...

Startet av Leaf_2014, tir 16. jul 2013, kl. 00:38

« forrige - neste »

teslaslaven

Sitat fra: Muffinman på tir 06. aug 2013, kl. 08:24
Nye lavmål her på forumet. Kan dere ikke la være å drepe ethvert initiativ til konstruktiv diskusjon som er kritisk vinklet? De to siste innleggene inneholder også en nedlatende tone. Det er mye hyggeligere om dere bidrar med noe nyttig istedet for å latterliggjøre andre forumbrukere.

Det er nettopp eksempler som i denne tråden som gjør at det oppstår begrep som "menighet" osv.

Ingen som har blitt drept. Men at du og flere andre har en gjennomgående negativ og sutrete tone er ikke til å komme bort fra. Og hva skal vi bidra med? Tesla-bashing og hylekor? Nei, det koster litt å være pionér, prisen er at det blir noen små endringer. De bilene vi får er mye bedre sammenskrudd og utprøvd enn de som fikk sine biler for ett år siden, opsjoner fikk vi også. Men mye vil ha mer, ....... vil ha fler :)

Lokführer

1. Mulighet til å oppgradere bilene våre med options som US versjonen fortsatt ikke hadde
<De innførte helt vanlige tilvalg "alle" tar som en selvfølge på en slik bil. Vi mangler fremdeles masse.
2. Ny ladeplugg med støtte for std. Mennekes Type2 kabel.
<Dette ser jeg på som selvfølge å kunne tilby. Den er vel ikke gratis?
3. Forsterket interiør i slitesoner
<Hører du hvor dumt det er det du sier? De har laget et litt for dårlig produkt, forbedret det og skal vi rope "halleluja!"
4. Bedre lyddemping for å fjerne romlestøy
<Igjen, dette er premiumbil og støynivået var i utgangspunktet for høyt.
5. Hele 6 SC lokasjoner nesten klare når første bil leveres. Som dekker det meste av kjøring sør for Trondheim.
<Jeg trodde det var snakk om 7, men men. Dette er jo også en "del av pakka" med bilen. Gratis hurtiglading når man reiser på langtur.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Elmo

Sitat fra: laumb på tir 06. aug 2013, kl. 08:54
Note: Sutring er også flyttet til OT-tråden.
Beklager til de som eventuelt var delvis på rett spor.

Problemet er vel at noen ikke oppfatter at et innlegg er flyttet (dvs at et "delvis rett-spor" innlegg ligger i OT-tråden) og fortsetter mere seriøst der.      Det er litt synd, men deres eget problem - syns jeg.

Man bør være såpass "med" at man da tar med seg sitat av den seriøse delen tilbake til riktig (opprinnelig) tråd før man svarer - syns jeg også.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2026.14.6
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt i 2019.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

Øyvind.h

Sitat fra: Elmo på tir 06. aug 2013, kl. 09:36
Må også minne om at vi er i tråden for Off-topic  og ikke en seriøs tråd.
Hvis du ikke liker at noen syns det blir litt vel mye og kommenterer det i denne tråden, så får du vel bare holde deg unna Off-topic tråden (syns jeg).
Tror innlegget ble flyttet til off-topic tråden fra en annen tråd av moderator :)
Når det er sagt har jeg merket meg at noen ikke klarer å skrive annet enn negativt ladede innlegg om Tesla, ei heller klarer de å finne noe annet enn den negative infoen (uten at jeg nødvendigvis sikter til personen du siterte her!). Trives selv med å være mer balansert :) Lurer på hvorfor det er så vanskelig for enkelte å se positive aspekter, eller sette ting i perspektiv.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nuvolari

I stedet for å putte alt i off-topic tråden, kan det heller opprettes nye tråder på de respektive tema? Ofte er det relevante ting som diskuteres selv om det er i feil tråd.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Kallagtunet

Sitat fra: hybridslaven på tir 06. aug 2013, kl. 09:40
Sitat fra: Muffinman på tir 06. aug 2013, kl. 08:24
Nye lavmål her på forumet. Kan dere ikke la være å drepe ethvert initiativ til konstruktiv diskusjon som er kritisk vinklet? De to siste innleggene inneholder også en nedlatende tone. Det er mye hyggeligere om dere bidrar med noe nyttig istedet for å latterliggjøre andre forumbrukere.

Det er nettopp eksempler som i denne tråden som gjør at det oppstår begrep som "menighet" osv.

Ingen som har blitt drept. Men at du og flere andre har en gjennomgående negativ og sutrete tone er ikke til å komme bort fra. Og hva skal vi bidra med? Tesla-bashing og hylekor? Nei, det koster litt å være pionér, prisen er at det blir noen små endringer. De bilene vi får er mye bedre sammenskrudd og utprøvd enn de som fikk sine biler for ett år siden, opsjoner fikk vi også. Men mye vil ha mer, ....... vil ha fler :)

Bortsett fra en shorter som ikke lenger er aktiv her så har ikke jeg lest ett eneste hylekor innlegg, jeg har derimot lest veldig mange helfrelst innlegg som uansett hva TM gjør så er det flott.... Slik er det både her men kanskje i enda sterkere grad på US forum.

Jeg lurer på hva er det er med TM som skaper den type adferd hos folk, at en gjenstand blir nærmest en religion. Apple har klart det samme, dette må være noe markedsføringspeksperter sikkert burde bruker mye tid på å forske på...

Muffinman

Sitat fra: hybridslaven på tir 06. aug 2013, kl. 09:40
...at du .... har en gjennomgående negativ og sutrete tone er ikke til å komme bort fra.
Dette er direkte feil, og viser at du kun har lest de av inleggene mine hvor jeg kritiserer Tesla for noe - og i det hele tatt ikke er i stand til å skille konstruktiv kritikk fra sutring.

At jeg ved et tilfelle har gitt utrykk for at jeg blir muggen om tåkelysene som ble fjernet etter signering skulle bli tilbudt kjøpt en gang til skulle bli oppfattet som sutring er det greit for meg. Se og lær av Cirion sine innlegg. Slik svarer man på kritiske innlegg om man er uenig, ikke ved å latterliggjøring eller å kalle ting sutring.

SitatMå også minne om at vi er i tråden for Off-topic  og ikke en seriøs tråd.
Hvis du ikke liker at noen syns det blir litt vel mye og kommenterer det i denne tråden, så får du vel bare holde deg unna Off-topic tråden (syns jeg).

Hvis man absolutt skal være høy og mørk er det vel ikke for mye forlangt at man faktisk leser skikkelig først (synes jeg). Øverst i hvert inlegg står det med fet skrift hvilken tråd innlegget kommer fra.

Elmo

Sitat fra: Øyvind.h på tir 06. aug 2013, kl. 09:56
Sitat fra: Elmo på tir 06. aug 2013, kl. 09:36
Må også minne om at vi er i tråden for Off-topic  og ikke en seriøs tråd.
Tror innlegget ble flyttet til off-topic tråden fra en annen tråd av moderator :)
Når det er sagt har jeg merket meg at noen ikke klarer å skrive annet enn negativt ladede innlegg om Tesla, ei heller klarer de å finne noe annet enn den negative infoen (uten at jeg nødvendigvis sikter til personen du siterte her!).

Det stemmer at det var flyttet.
Enkeltinnlegg som er blitt flyttet av moderator beholder headingen sin fra den andre tråden selvom det ligger i OT tråden. Det er det dessverre mange som ikke får med seg.

Sitat fra: Øyvind.h på tir 06. aug 2013, kl. 09:56
Trives selv med å være mer balansert :) Lurer på hvorfor det er så vanskelig for enkelte å se positive aspekter, eller sette ting i perspektiv.

Hjertens enig !
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt i 2019.

Elmo

Sitat fra: Muffinman på tir 06. aug 2013, kl. 10:16
Øverst i hvert inlegg står det med fet skrift hvilken tråd inlegget kommer fra.

NEI, faktisk ikke.
Tittelen på et enkelt-innlegg behøver ikke være det samme som tittelen på tråden.
Så hvis du leser innlegg i "Nyeste innlegg" modus kan du bli grundig lurt (og det blir mange). Og som jeg sa for litt siden er det synd, fordi uoppmerksomme skjeler "lar seg lure" til å svare konstuktivet på et OT innlegg uten å flytte innlegget sitt tilbake til den orginale tråden.  Men slik fungerer dessverre forum-malen, og man må lære til å bruke den riktig med de begrensninger som finnes.
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt i 2019.

Balrog

Burde ikke disse kommentarene om evt. angrefrist være i sutretråden, "hvorfor jeg vil kansellere" eller opprette en egen tråd om angrefrist?

Når dette er sagt må jeg si meg imponert over kveruleringen her. Jeg har bestemt trodd at jeg har et talent i den retningen, men her er det mange jeg ikke når til knærne. Jeg bøyer meg ydmykt i støvet.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

laumb

Sitat fra: Nuvolari på tir 06. aug 2013, kl. 09:57
I stedet for å putte alt i off-topic tråden, kan det heller opprettes nye tråder på de respektive tema? Ofte er det relevante ting som diskuteres selv om det er i feil tråd.

Alt havner heldigvis ikke her. Kun når det går over alle bauger og kanter.
Mye havner i egne tråder/korrekte tråder.

Er noen misfornøyde med plasseringen av et innlegg så kan dere trykke på rapporter linken, så ser jeg på det.

Forøvrig, alle innlegg beholder som nevnt tittelen fra originaltråden. Dette må dere selv sjekke hvis dere er usikre.

Muffinman

Sitat fra: Elmo på tir 06. aug 2013, kl. 10:24
Sitat fra: Muffinman på tir 06. aug 2013, kl. 10:16
Øverst i hvert inlegg står det med fet skrift hvilken tråd innlegget kommer fra.

NEI, faktisk ikke.

På inlegget mitt som du siterte står det ihvertfall "Tesla S / Sv: Sv: Nye US options - Svar fra Tesla" både i selve tråden og i nyeste-innlegg modus. Dermed burde det være enkelt å se at innlegget opprinnelig var postet i en annen tråd. Men vi lar den ligge, ok?

SitatNår dette er sagt må jeg si meg imponert over kveruleringen her.

Jeg vet du har rett, men jeg gir meg aldri  :o

Thomas Parsli

Sitat fra: Kallagtunet på tir 06. aug 2013, kl. 10:00
Jeg lurer på hva er det er med TM som skaper den type adferd hos folk, at en gjenstand blir nærmest en religion. Apple har klart det samme, dette må være noe markedsføringspeksperter sikkert burde bruker mye tid på å forske på...

Jeg tror det er så enkelt som at både Tesla og Apple lager gode produkter.
På mange måter er de langt bedre enn konkurrentenes -forutsatt at man setter pris på de subjektive egenskapene. For de som ikke ser de subjektive egenskapene blir dette like rart som designstoler til 20.000,- (Ikea selger en "like bra" til 999,-) eller Hästen seng til 50.000,- (Ikea selger en "like bra" til 5.000,-).

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

chal

Takk til Laumb.
Jeg har i sommer hatt stor glede av å lese Tesla forumet her. Det er virkelig moro, jeg er ny vedrørende elbil og gleder meg som de fleste andre her rått til å få bilen (nov/des) enten det bli KARIN SCHEPERS eller en annen båt som bringer den :-). Jeg er ny i menigheten, men absolutt med for å si det sånn.

Men hensikten med dette innlegget er å takke "laumb" for innsatsen som moderator. Jeg vil tro det er en svær jobb og du gjør den veldig bra synes jeg! Keep going.. :-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Zneip

Nord Trøndelag | X90D

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA