Bestandig Off-Topic gjengen...

Startet av Leaf_2014, tirsdag 16. juli 2013, klokken 00:38

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 14:36
Jeg foreslo den som et alternativ til å bruke Schuco adapteret til Tesla, da CEE adapter er nettop det som følger med bilen... Du får med 1 ladekabel med 2 adaptere, en Schuco og en Blå 3 pins... Schuco kladden er ubrukelig svær på enkelte stolper, så der man ikke kommer til med den kladden kan man bruke slikt hiklemikk fra Clas til å koble seg til i stedet. Det kan også være mulig å snike seg til 16A i stedet for 13A som er maks med Tesla sitt Schuco adapter.

Ja, det følger CEE adapter med UMCen. 32A CEE adapter, blå enfase. Ikke 16A blå enfase. Du får ikke plugget en 32A plugg inn i et 16A skjøtestøpsel slik som CO-kladden har.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Gladtrd

Det morsomste i denne tråden er jo at man kommentere innimellom alle offtopic-postene... Skulle sett hvilken arbeidsplass i Norge som får størst prosentandel Model S utenfor kontorene sine...
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

laumb

Sitat fra: Gladtrd på torsdag 18. juli 2013, klokken 16:20
Det morsomste i denne tråden er jo at man kommentere innimellom alle offtopic-postene... Skulle sett hvilken arbeidsplass i Norge som får størst prosentandel Model S utenfor kontorene sine...

Tipper Tesla Norge. :P

valvolainen

Sitat fra: Gladtrd på torsdag 18. juli 2013, klokken 16:20

Hvertfall hvis du tar med forholdet mellom antall ansatte og antall biler!

Griffel

Sitat fra: Johnny på torsdag 18. juli 2013, klokken 13:10
Statoil ansatte med elbil burde egentlig få sparken. Definitivt utroskap mot arbeidsgiver ;D
Har du sett at Statoil satser stort på vinkraft. Elbiler er helt nødvendig for å klare å bruke opp all vindkraften når det blåser små landbruksmaskiner.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Griffel

Er det egentlig behov for andre tråder enn denne????
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Muffinman

Zneip

Sitat fra: Griffel på torsdag 18. juli 2013, klokken 22:02
Statoil ansatte med elbil burde egentlig få sparken. Definitivt utroskap mot arbeidsgiver ;D
Har du sett at Statoil satser stort på vinkraft. Elbiler er helt nødvendig for å klare å bruke opp all vindkraften når det blåser små landbruksmaskiner.

....og det tøffeste er jo det at vi lader om natta når "ingen andre" bruker strøm. Gleder meg til det blir innført timeregistrering av strømforbruk med lavere nattepriser :)
Nord Trøndelag | X90D

Epleskreller

Sitat fra: Zneip på torsdag 18. juli 2013, klokken 22:52
Sitat fra: Griffel på torsdag 18. juli 2013, klokken 22:02

....og det tøffeste er jo det at vi lader om natta når "ingen andre" bruker strøm. Gleder meg til det blir innført timeregistrering av strømforbruk med lavere nattepriser :)

Leste en plass at i løpet av noen få år skulle alle ha dette i Buskerud. Strømforbruk og når strømmen er brukt vil bli registrert "automatisk".

En annen artig ting. Så en ny trafo ett par steinkast unna hytta på Hamarøy, måtte gå bort å se om det sto Tesla på den. Dessverre var dette en litt mindre "junior"-trafo til et par nye hytter..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Sitat fra: silverwrx på torsdag 18. juli 2013, klokken 22:40

Og jeg blir statid sikrere på at hvit bil var korrekt valg av meg!
(Jeg vet at dette innlegget blir OT, så bare legger det inn direkte i OT tråden.).

orjan

Sitat fra: laumb på torsdag 18. juli 2013, klokken 23:04

(Jeg vet at dette innlegget blir OT, så bare legger det inn direkte i OT tråden.).
Jeg så den hvite på Alnabru tidligere i uken og endret min bestilling fra multicoat red til tilsvarende hvit. Mulig jeg også går på en 21"-smell. Den hvite så rett og slett dritlekker ut.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

janosat

Sitat fra: orjan på torsdag 18. juli 2013, klokken 23:14
Sitat fra: laumb på torsdag 18. juli 2013, klokken 23:04

Jeg så den hvite på Alnabru tidligere i uken og endret min bestilling fra multicoat red til tilsvarende hvit. Mulig jeg også går på en 21"-smell. Den hvite så rett og slett dritlekker ut.

Redd dere tar feil  ;)
Grå er kulere!

laumb

Den grå er dritkul, men hvit vant med ett poeng eller noe. Kombinasjon av pris og at bilen blir lysere. En mellomting mellom grå og sølv hadde egentlig vært perfekt. Kanskje med litt hvit Metallic i?

Amoss

Sitat fra: Muffinman på torsdag 18. juli 2013, klokken 22:06
The thread to end all threads.

Nei nei:
One thread to rule them all, one thread to find them, one thread to bring them all and in the darkness bind them.

;)
Model S 85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA