Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Stighl

Jeg synes ikke utleveringengen i går var stresset. Den tok den tiden jeg ville, og jeg fikk stort sett svar på mine spørsmål.
Tesla har nok litt å lære av de etablerte bilmerkene allikevel. Jeg har kjøpt en del nye vanlige biler, og som regel får man en liten oppmerksomhet når bilen overtas. Det kan være en blomst, en flaske vin, en karaffel, eller noe slikt. Dette koster ikke all verden, men det er en hyggelig gest når man har handlet for noen hundre tusen kroner.
Når det skal sies, så er denne måten å handle bil på helt spesiell. Jeg har aldri handlet bil på nett uten å ha sett bilen, langt mindre prøvd bilen. Her har jeg fått tildelt en "selger" uten å ha snakket et ord med ham.
Vanligvis handler jeg stort sett biler på steder der jeg er fornøyd med service, pris, og måte jeg blir mottatt på.

Stig
Nes på Romerike.
Tesla Model S

Rossifan46

Sitat fra: cairnz på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 08:36
Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 08:26
Spennende å lese om alle disse utleveringene av TMS .... Så noen tanker fra meg om utlevering av bil ...

I mars hentet jeg min kones leasingbil (Audi A3) på Møller Ensjø.................Vi betaler gildet og Tesla skal yte ordentilg service alltid, ikke minst ved levering.

Stod det 25 andre der som skulle ha utlevert sin A3 samme dag? Det har vel litt med trøkk å gjøre ? Jeg tviler Møller, eller noen andre, ville brukt en time på en kunde om det stod tjue stykker og ventet på sine biler samme dag.

Jeg regner med at når vi skal hente våre biler over nyttåret så er det mer tid pr kunde, og kanskje vi til og med får sitte der og drikke kaf.. HVEM I HELVETE GIDDER SITTE OG DRIKKE KAFFE NÅR DET STÅR EN MODEL S UTENFOR?! Gi meg bilen asap og kom deg bort, jeg vil ut og kjøre!

Men joda, jeg skjønner entusiasmen og hvor travelt man har det når det "bare" er en A3 det er snakk om - da kan man godt sitte og drikke litt kaffe og snakke om alt mulig annet.

*No offense ;)*
+1  :D
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

fonberg

Sitat fra: Stighl på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 08:48
Jeg synes ikke utleveringengen i går var stresset. Den tok den tiden jeg ville, og jeg fikk stort sett svar på mine spørsmål.
Tesla har nok litt å lære av de etablerte bilmerkene allikevel. Jeg har kjøpt en del nye vanlige biler, og som regel får man en liten oppmerksomhet når bilen overtas. Det kan være en blomst, en flaske vin, en karaffel, eller noe slikt. Dette koster ikke all verden, men det er en hyggelig gest når man har handlet for noen hundre tusen kroner.
Når det skal sies, så er denne måten å handle bil på helt spesiell. Jeg har aldri handlet bil på nett uten å ha sett bilen, langt mindre prøvd bilen. Her har jeg fått tildelt en "selger" uten å ha snakket et ord med ham.
Vanligvis handler jeg stort sett biler på steder der jeg er fornøyd med service, pris, og måte jeg blir mottatt på.

Stig

Jeg kjøper ikke TMS for å få meg en karaffel ( ;) ), men fordi dette er en fullverdig bil som har mindre enn en fjerdedel av driftsutgiftene til en sammenlignbar bil, samt ikke forurenser nærmiljøet ;) Det som derimot er SVÆRT viktig (ja viktigere enn karaffelen og de gode stolene i showrommet nevnt lenger opp her)  er at Tesla har ressurser til å følge opp supergodt om/når noe skjer som går ut over driften til bilen.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

trygvelo

Sitat fra: fonberg på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 11:11
Sitat fra: Stighl på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 08:48
Jeg synes ikke utleveringengen i går var stresset. Den tok den tiden jeg ville, og jeg fikk stort sett svar på mine spørsmål.
Tesla har nok litt å lære av de etablerte bilmerkene allikevel. Jeg har kjøpt en del nye vanlige biler, og som regel får man en liten oppmerksomhet når bilen overtas. Det kan være en blomst, en flaske vin, en karaffel, eller noe slikt. Dette koster ikke all verden, men det er en hyggelig gest når man har handlet for noen hundre tusen kroner.
Når det skal sies, så er denne måten å handle bil på helt spesiell. Jeg har aldri handlet bil på nett uten å ha sett bilen, langt mindre prøvd bilen. Her har jeg fått tildelt en "selger" uten å ha snakket et ord med ham.
Vanligvis handler jeg stort sett biler på steder der jeg er fornøyd med service, pris, og måte jeg blir mottatt på.

Stig

Jeg kjøper ikke TMS for å få meg en karaffel ( ;) ), men fordi dette er en fullverdig bil som har mindre enn en fjerdedel av driftsutgiftene til en sammenlignbar bil, samt ikke forurenser nærmiljøet ;) Det som derimot er SVÆRT viktig (ja viktigere enn karaffelen og de gode stolene i showrommet nevnt lenger opp her)  er at Tesla har ressurser til å følge opp supergodt om/når noe skjer som går ut over driften til bilen.

Enig, det siste er absolutt viktigst!


HABEL

Hadde min utlevering i går ettermiddag.

Kom i gang litt forsinket, men alt var A OK! Ingen problemer, ingen skader!

Pairing av iPhone, senere oppsett av HomeLink, WiFi, gikk helt problemfritt.

DAB, FM, Internett-radio helt OK! Spotify via Bluetooth funker fint. Det gjør også iPhone-appen (fra US store).

Dette er en UTROLIG sak - og  mye mer en "bare en bil"!    8)
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Frodebo

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 08:26
Spennende å lese om alle disse utleveringene av TMS .... Så noen tanker fra meg om utlevering av bil ...

I mars hentet jeg min kones leasingbil (Audi A3) på Møller Ensjø. Bilen sto i eget showrom og var så strøken og fin at det nesten ikke var sant. Glinsende rød og ikke en skavank å se. Selger tok i mot meg og vi satte oss ned i gode stoler i showrommet der vi snakket om diverse funksjoner, div. tips, service, pluss mye annet. Ikke noe stress. Jeg spurte om alt jeg hadde på hjertet og ved en anledning måtte selger hente en kollega som kunne gi svar. I mellomtiden satt jeg i god stol med god kaffe og titta på den fine bilen. Må kunne si at bilen er pen og fin selvom det er en fossil  ;D . Etter 1 time var alt gjennomført. Jeg hadde fått svar på alt og hele overtagelsen var så behagelig at jeg ikke hadde svetta 1 dråpe.

Ut fra det jeg har lest så langt, så har ingen opplevd noe tilsvarende hos Tesla. Når jeg kommer dit i januar vil jeg sannsynligvis få en langt dårligere overtagelse enn det jeg fikk hos Møller. Dette tiltross for at jeg betaler dobbelpris i forhold til det jeg betalte for A3'n.
Hvorfor er det slik hos Tesla? Er det bare fordi bedriften er ny og ikke har kmmet skikkelig igang, eller er det bevist at de ikke vil legge mer tid i dette, eller er de underbemannet og har ikke tid, eller er dette ikke prioritert arbeid, eller ..... Ja, hva kan grunnen være?

I mellomtiden lever Tesla av kunder som er så keen'e på å få bilen at folk nesten finner seg i hva som helst. Sånn skal de ikke være. Vi betaler gildet og Tesla skal yte ordentilg service alltid, ikke minst ved levering.

Helt enig. Har selv hentet ut noen nybiler de siste 10 - 15 årene, og det har uten unntak vært en helt spesiell opplevelse på lik linje med det du beskriver. At det er stor mengde og full fart for Tesla forstår jeg, men om kvantitet skal gå ut over kvalitet, tror jeg man er på feil spor.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Brede

Jeg har aldri kjøpt ny bil før, men akkurat nå må jeg si at det er viktigere for meg å få bilen før jul enn at alle som er innom får en blomsterkvast, kaffekopp og et diplom..
Jeg skal nok heller ikke kaste bort personalets tid på noen lange tekniske gjennomganger ved overtakelse.

Det som er viktig er at de legger ut rød løper og virkelig stiller opp når ting går galt med bilen.

laumb

Foreslår at vi fra nå av snakker om DIN levering, og ikke sammenhenger mellom blomster, schnapps, karafler og bilutlevering.

ofn

Sitat fra: Brede på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 15:42
Jeg har aldri kjøpt ny bil før, men akkurat nå må jeg si at det er viktigere for meg å få bilen før jul enn at alle som er innom får en blomsterkvast, kaffekopp og et diplom..
Jeg skal nok heller ikke kaste bort personalets tid på noen lange tekniske gjennomganger ved overtakelse.

Det som er viktig er at de legger ut rød løper og virkelig stiller opp når ting går galt med bilen.
+1 :D
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

fonberg

Sitat fra: laumb på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 15:53
Foreslår at vi fra nå av snakker om DIN levering, og ikke sammenhenger mellom blomster, schnapps, karafler og bilutlevering.

-og jeg foreslår at du realitetsorienterer signaturen din ;)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Lille Lance

#371
Sitat fra: cairnz på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 08:36

Stod det 25 andre der som skulle ha utlevert sin A3 samme dag? Det har vel litt med trøkk å gjøre ? Jeg tviler Møller, eller noen andre, ville brukt en time på en kunde om det stod tjue stykker og ventet på sine biler samme dag.

Jeg regner med at når vi skal hente våre biler over nyttåret så er det mer tid pr kunde, og kanskje vi til og med får sitte der og drikke kaf.. HVEM I HELVETE GIDDER SITTE OG DRIKKE KAFFE NÅR DET STÅR EN MODEL S UTENFOR?! Gi meg bilen asap og kom deg bort, jeg vil ut og kjøre!

Men joda, jeg skjønner entusiasmen og hvor travelt man har det når det "bare" er en A3 det er snakk om - da kan man godt sitte og drikke litt kaffe og snakke om alt mulig annet.

*No offense ;)*

Jeg har etter et langt liv skjønt at man ikke skal finne seg i hva som helst .... når man legger 700 laken på bordet, så forventer man at motparten leverer. Det gjelder enten man henter en TSM eller Audi. Det har noe med selvrespekt å gjøre også. Å hente ut en bil er ikke det samme som å hente ut en flat-TV på Lefdal og løpe hjem så man rekker å se en fotballkamp. Hente ut en bil skal være mer andaktig, er det ikke det da? ... er det ikke derfor folk sitter på forumet 24/7 fordi folk nesten har blitt helt besatt av TSM? ... også skal man finne seg i at man får utlevert bilen på en møkkete parkeringsplass på Alna av en stressa selger som egentlig ikke har tid til å gjøre dette, med riper og lakkskader og samtidig som at skuelystne folk tror det er en demobil og setter seg inn i baksetet? ...

Herre min dag ...

Nei, det stod ikke 25 mann på dørmatta til Møller den dagen, men det har noe med attitude å gjøre.  Skal Tesla forbi i markedet, så er kundeservice mer viktig enn om du aks'er 0-100 på 4.4 sek ...

Nå har jeg hvert mange turer på Alna og jeg vet at gutta der gjør så godt de kan og det skal de virkelig ha kredd for. Men Big Boss Tesla må også skjønne at driver man butikk og har respekt for kunder, og ønsker dem tilbake ved en senere anledning, da kan du aldri slippe en misforøyd kunde ut på veien.

Case closed fra min side  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

valvolainen

Skal bilene hope seg opp på lager da, bare fordi den røde løperen skal frem og kaffekoppen traktes? Nei takk, få bilene ut nå de kommer inn. Det er ikke annet enn sunn fornuft.

OddB

En fjerdedel av bilene som produseres havner i Norge.. og de fleste av de leveres vel ut på Alnabru ? Da er det vel naturlig at de har det litt mer travelt enn de andre 60+ stedene i verden Tesla har "butikk"??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

PHsigP85

Sitat fra: OddB på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 18:32
En fjerdedel av bilene som produseres havner i Norge.. og de fleste av de leveres vel ut på Alnabru ? Da er det vel naturlig at de har det litt mer travelt enn de andre 60+ stedene i verden Tesla har "butikk"??
+1
Ser for meg den sure stemningen her inne om man skulle få utsatt leveringa en måned fordi alle skulle «settes pris på», drikke kaffe og overlevere blomster.

Kan jo ikke ansette hundre hoder midlertidig for å ta unna to år med backlog. Folkens, skjerpings! Overleveringa var helt fin, jeg ville på veien, kunne bilen like godt som DES og jeg ønsket ikke å oppholde nestemann..

Gled dere!
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA