Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

valvolainen

Dette var jo trist og høre.
Det er tydelig at det er litt problemer med 12v batteriet rundt forbi. Eller, batteriet er sikkert strøkent, men dc-dc ladingen virker ikke til å være helt på topp.

Håper du får bilen kvikt tilbake, og at ikke hjulopphenget skades av å stroppes ned.

NTesla

Sitat fra: Eland på søndag 29. september 2013, klokken 14:40
...
Leveringen min var på fredag i Stavanger. Litt for mange småfeil i lakken, som ble notert ned.
...
Bilen vår er i ferd med å gjøres klar, men har vært innom og tilfeldigvis fått sett på den før overlevering. Det er flere store riper/dype hakk på ene sidespeilet, altså langt fra småfeil men helt tydelig type oppskraping mot objekt ved transport. Hva kan en forvente at Tesla gjør med dette, bytter de ut sidespeil eller reparerer lakken? Blir det ikke noen forskjell i lakknyansen på denne måten? Har ventet over ett år på bilen nå så skuffende å se dette rett før overlevering, spesielt mtp. at jeg allerede vet at Tesla har nok av ting å henge fingrene i atm.

Skal ha overlevering til uken og med tanke på denne skaden (og annet jeg har lest på forumet her) så ser det ut som at en bør gå over relativt nøye, da bilene blir ikke behandlet like nøye av Tesla selv :)

getor

Det er håpløst å lese om 12V batteriproblemene stadig vekk. Hvor i all verden er TM ledelsen her? De sitter jo på en bombe av negativ presse dersom den begynner å snuse. Er det noe bilen ikke trenger så er det tvil om "den virker" i tillegg til den generelle skepsis om kjørelengde.
Halloooo!!! Noen hjemme?

Amper

kjøp deg en sånn og hold øye med den så kan du ta tak i problemet HVIS spenningen synker og hindre at bilen shutter ned når spenningen blir for lav..

http://www.torshovbil.no/sider/vare?0&varenr=173050026



P85D :o)

TesLars

Har ikke bilen en egen monitorering av 12V batteriet?
Oslo
Black Model S

knukje

Da har jeg hatt bilen i 6 dager. Hentet bilen i Stavanger 24.09. På garasjeplassen ved Stavanger bilpleie stod en sort, skinnende model S og ventet på meg. Etter gjennomgang av bilen utvendig var det ingenting å utsette på lakk eller karosseri som sådan. Sa ganske kjapt at det ikke var behov for noe "dilling" eller demonstrasjon av diverse da jeg har lest alt jeg kan om bilen de siste 3 årene. "Gi meg bilen!" :-)  I helgen hadde jeg tur/ retur Bergen uten behov for lading. Og jeg kjørte ikke en gang konservativt. Bilen er fantastisk! Fungerer 100%. Synd at noen opplever problemer. Jeg kan heldigvis si at jeg er strålende fornøyd fra det sekund jeg hentet bilen...

Hodne

To timer til jeg skulle hente bilen så kommer tlf. Bilen din er skadet under transport...Lakkskader visstnok...
Utsatt nok en uke...  >:(
P#1646, Levert.

cairnz

Sitat fra: Hodne på mandag 30. september 2013, klokken 11:09
To timer til jeg skulle hente bilen så kommer tlf. Bilen din er skadet under transport...Lakkskader visstnok...
Utsatt nok en uke...  >:(
Bra det ble oppdaget da og de ikke prøvde levere deg en lakkskadet bil :)
Elbilist

Hodne

Jada, bare litt nedtur når man gleder seg..
De installerer ihvertfall dobbeltladeren, så slipper jeg å tenke mer på det :)
P#1646, Levert.

eclipse

Sitat fra: knukje på mandag 30. september 2013, klokken 08:44
Da har jeg hatt bilen i 6 dager. Hentet bilen i Stavanger 24.09. På garasjeplassen ved Stavanger bilpleie stod en sort, skinnende model S og ventet på meg. Etter gjennomgang av bilen utvendig var det ingenting å utsette på lakk eller karosseri som sådan. Sa ganske kjapt at det ikke var behov for noe "dilling" eller demonstrasjon av diverse da jeg har lest alt jeg kan om bilen de siste 3 årene. "Gi meg bilen!" :-)  I helgen hadde jeg tur/ retur Bergen uten behov for lading. Og jeg kjørte ikke en gang konservativt. Bilen er fantastisk! Fungerer 100%. Synd at noen opplever problemer. Jeg kan heldigvis si at jeg er strålende fornøyd fra det sekund jeg hentet bilen...

Jeg hentet og bilen ved bilpleien og syntes den var flott i lakken, men jeg hadde allerede avtalt å levere den inn til J9 Detailing - Stavanger for polering og boning. Selv om jeg syntes den var fin før behandling var før og etter som natt og dag.

Du kan sjekke facebooksiden: https://www.facebook.com/#!/j9detailing?hc_location=stream

Eller her på forumet: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7891.150.html
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

NTesla

Sitat fra: cairnz på mandag 30. september 2013, klokken 12:06
Sitat fra: Hodne på mandag 30. september 2013, klokken 11:09
To timer til jeg skulle hente bilen så kommer tlf. Bilen din er skadet under transport...Lakkskader visstnok...
Utsatt nok en uke...  >:(
Bra det ble oppdaget da og de ikke prøvde levere deg en lakkskadet bil :)

Fikk samme telefon, men med beskjed om å hente den for fiks senere (estimert 4 uker). Jævlig surt å måtte kjøre med småbulket og lakkskadet bil i en måneds tid til servicesenteret er operativt. Forventer virkelig at Tesla kompenserer for dette.  :(

Amper

tja, men når først uhellet er ute.. er sikkert noen av oss som heller vil ha en mindre skadet bil enn å vente noen uker til.....
P85D :o)

Kallagtunet

http://www.elbil.no/elbiler/1101-her-ruller-stadig-flere-teslaer-i-land

Når en transporterer på denne måten er det desverre ikke rart at det blir transportskader. Får håpe de lærer å ta bilene inn og ut av containere etterhvert...

stor66

Så skjedde det.
Med sug i magen og bange anelser tuslet jeg bortover mot Tesla på Alnabru for å hente meg elektrisk bil.
Jeg ble møtt av en hyggelig mann som ga meg en 20-min gjennomgang. Jeg visste mye fra før men det var nyttig med en repetisjon. Finishen syns jeg var bra (utrent øye, men ihvertfall langt unna skrekkekaemplene jeg har sett her).
Vel gjennom gikk turen til nærmeste Esso for å hente køfribrikke.
"Det kan du få i dag, men i morgen går det ikke." sa ekspeditøren. Fjellinjen skal visstnok ta over salget...
Deretter la jeg inn Salto på GPS og la i vei. Til tross for kreative uttaler av gatenavn gikk det greit å finne stedet, og jeg fikk min type2 ladekabel.
I bilen igjen fikk jeg beskjed om at bilen ikke oppdaget nøkkelen. Med de to jeg fikk utdelt liggende i lomma ble jeg noe panisk. Jeg gikk ut av bilen, låste, låste opp, satte meg inn og trykket på bremsen.
Bilen bestemte seg for å bli snill igjen, og jeg kunne kjøre hjem til Kongsberg.
Vel hjemme var siste test om bilen passet i garasjen. Jeg hadde målt, jeg hadde parkeringsaensorer så i teorien skulle det gå bra, men i praksis?
Jeg kjørte veldig pent og forsiktig gjennom porten, og stoppet når parkeringssensorene sa "stopp!'
Gikk bak for å se og konstaterte at garasjeporren ville havne godt oppå bakluka. Argh.
Inn igjen og lure bilen fram så langt jeg turte mens bilen skrek "stopp!", så ut og titte.  Jeg trakk et lettelsens sukk med ca 7 cm klaring i begge ender! ;)
Plugg inn og vi lader elektrisk for første gang!
For en bil! Jeg tror noen en gang sa: "I've seen the future of Rock'n'Roll...". Jeg kan vel si: "I've seen the future of cars, and it's name is Tesla S".

-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

tjobben

Grattis :)
Håper bilen din fortsetter å være snill :o
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA