Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

laumb


Sitat fra: teslaman på mandag 02. september 2013, klokken 22:22
13 eller 14 september på Alna  :) og jeg har P1700 og noe. Stemmer ganske bra med andre rundt dette nummeret kanskje?

Niks. P1418 og 28. Sept i Oslo. ;)

teslaman

Sitat fra: laumb på mandag 02. september 2013, klokken 23:32

Sitat fra: teslaman på mandag 02. september 2013, klokken 22:22
13 eller 14 september på Alna  :) og jeg har P1700 og noe. Stemmer ganske bra med andre rundt dette nummeret kanskje?

Niks. P1418 og 28. Sept i Oslo. ;)
Det var da som svarte f... Ikke meningen å snike i køen altså!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

OleJA

Sitat fra: laumb på mandag 02. september 2013, klokken 23:32

Sitat fra: teslaman på mandag 02. september 2013, klokken 22:22
13 eller 14 september på Alna  :) og jeg har P1700 og noe. Stemmer ganske bra med andre rundt dette nummeret kanskje?

Niks. P1418 og 28. Sept i Oslo. ;)

Vi er påfallende mange med P-nummer i området 17xx - 19xx som har fått fremskyndet levering fra slutten av september til neste uke. Ser at det er mange med lavere P-nummer som har en god del senere levering, f.eks. Laumb over.
Det er nesten så jeg lurer på vi har vært heldige og har blitt sendt med en raskere transport en de øvrige bilene. f.eks. tog+båt via østkysten, eller båt direkte til Drammen?

Cato76

Sitat fra: laumb på mandag 02. september 2013, klokken 23:32

Sitat fra: teslaman på mandag 02. september 2013, klokken 22:22
13 eller 14 september på Alna  :) og jeg har P1700 og noe. Stemmer ganske bra med andre rundt dette nummeret kanskje?

Niks. P1418 og 28. Sept i Oslo. ;)

Yeah! ...sorry Laumb.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

luffe

Sitat fra: OleJA på mandag 02. september 2013, klokken 23:48
Sitat fra: laumb på mandag 02. september 2013, klokken 23:32

Sitat fra: teslaman på mandag 02. september 2013, klokken 22:22
13 eller 14 september på Alna  :) og jeg har P1700 og noe. Stemmer ganske bra med andre rundt dette nummeret kanskje?

Niks. P1418 og 28. Sept i Oslo. ;)

Vi er påfallende mange med P-nummer i området 17xx - 19xx som har fått fremskyndet levering fra slutten av september til neste uke. Ser at det er mange med lavere P-nummer som har en god del senere levering, f.eks. Laumb over.
Det er nesten så jeg lurer på vi har vært heldige og har blitt sendt med en raskere transport en de øvrige bilene. f.eks. tog+båt via østkysten, eller båt direkte til Drammen?

P1616 og 7. oktober. Har vel sett tendenser på at de prioriterer de dyreste bilene først, mulig det er det vi ser?
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

sindrej

Vil ikke si det.  Jeg har P#20xx, standard bil (ca 590k) og fått dato 16 sep i Trondhjem.  En kamerat har P#17xx og får den en god uke senere.  Eneste forskjellen på bilene våre er farge.  Jeg tror det er tilfeldigheter (ift produksjon) som kan avgjøre en del her.

Lurven

Har P996 og forventet levering i Trondheim den 17/9.
Bestilte i tidlig juni 2012.
Tror det er noe tilfeldig leveringssekvens.
P996, S85, Perlemorhvit,19", alt u/barneseter og sikkerhetspakke,

Stellar

Vet at i USA prioriteres P85 deretter 85 og 60. Sendte mail til Roxana angående dette og fikk til svar at dette ikke var tilfelle i Europa.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Mons

P746, P85+ og levering 16. september. Jeg bestilte i januar 2012. På meg virker det som Tesla ikke bryr seg noe som helst om rekkefølgen kundene bestilte bilen. Egentlig litt overraskende at de fortsetter med samme bløffen for bestilling av Model X.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

OleJA

Spekulerer:
Ser for meg at de ferdige bilene står linet opp på rad og rekke for transport i Fremont. Siden Tesla er såpass små så er de nok avhengige av å smette inn noen biler i de transportene som har ledig kapasitet. Som oftest vil nok det være fra vestkysten, transit via Nederland, så til Drammen.
Andre biler havner kanskje på en båt som går direkte til Drammen, eller sendes med jernbane til Østkysten med transport derfra. Dermed kan en være heldig å få bilen betydelig tidligere enn en annen med lavere sekvensnr.
Jeg har selv 29dager fra 'Production Complete' til utlevering, normalt er vel dette antydet til 50dager. Tror dermed vi er en batch med biler omkring 17xx-19xx som har vært heldige med logistikken.

Romsiki

Sitat fra: OleJA på mandag 02. september 2013, klokken 23:48
Sitat fra: laumb på mandag 02. september 2013, klokken 23:32

Sitat fra: teslaman på mandag 02. september 2013, klokken 22:22
13 eller 14 september på Alna  :) og jeg har P1700 og noe. Stemmer ganske bra med andre rundt dette nummeret kanskje?

Niks. P1418 og 28. Sept i Oslo. ;)

Vi er påfallende mange med P-nummer i området 17xx - 19xx som har fått fremskyndet levering fra slutten av september til neste uke. Ser at det er mange med lavere P-nummer som har en god del senere levering, f.eks. Laumb over.
Det er nesten så jeg lurer på vi har vært heldige og har blitt sendt med en raskere transport en de øvrige bilene. f.eks. tog+båt via østkysten, eller båt direkte til Drammen?

P#55. Levering 10 sept. Stavanger. Reservert mai 2009. Har svart umiddelbart på alle hendvendelser. Ikke hørt noe om fremskyndet levering. Standard 85 med alt utenom jump seat. Levering i Stavanger har ikke vært helt bra. Skilter i hånda, ingen skrujern etc. Et godt forbedringspunkt, men bare jeg får bilen er jeg fornøyd!

olso

har selv utlevering stavanger 20/9, håper på tilbakemelding av de som får utlevert bilene der om de har kjøpt seg skrujern, samt funnet vaskebøtta.
fikk mail idag, med link mytesla, hvor faktura lå, så langt har alt gått på skinner.
P127x, p85 grey,21", det meste utstyr
Tesla S P85 sept-13

OlaSpakmo

Tja, sitter her og kan ikke annet, siste lovnad etter flere forskyvninger var i slutten av sept/begynnelsen okt. Men - intet hørt og intet sett...
Heller vel mot at utleveringssted kan gi noen fordeler (mindre trøkk i Teondheim vs. Oslo ift bemanning?)
Har valgt en "uvanlig" farge - kanskje det er årsaken til at jeg ennå ikke har hørt noe?
Men det blir ihvertfall ingen oppgradering av TMXen

Jaja...
S85 siden august -13
TMX betalt reservasjon høsten -12, avbestilt pga serviceerfaringer med Tesla Norge.
2 stk TM3 bestilt når det ble åpnet, avbestilles nov -17 pga vedvarende serviceerfaringer med Tesla Norge.

Stellar

Sitat fra: Olaspa på onsdag 04. september 2013, klokken 00:37

Har valgt en "uvanlig" farge - kanskje det er årsaken til at jeg ennå ikke har hørt noe?

Jaja...

?
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

JohanH

Da var bilen mottat. Alt i alt en god opplevelse, men noen små unntak. Første faktura tok tid å få, og den var feil (uteglemt tidlig reservasjonsrabatt og vinterpakken hadde original prisen). Tok litt tid å få en ny samt beregnet hvor mye jeg skulle betale direkte v.s. hvor mye banken skulle stå for. Det betydde at jeg først fikk overført pengene idag morges, 1 time før jeg skulle innover til Oslo. I forb. med signering av kontrakter osv. måtte jeg derfor vente kanskje 15 min ekstra fordi min DS måtte ringe sin sjef i Amsterdam og få bekreftet at pengene var på vei inn på konto. Ikke noe stort problem og det viktigste for meg var at utleveringen ikke ble utsatt.

Gjennomgang av bilen var greit, hadde en av de andre DS til dette, jeg tenkte jeg skulle la dem gjøre sin greie og gå igjennom alt men merket fort at jeg visste mye mer enn ham om bilen så bad kun om å få et par ting demonstrert. Kikket nøye på lakk og alt var helt fint. Hjemme fant jeg en solid ripe i lakken på innsiden (gavlen) av en av bakdørene. Ikke så gøy det, jeg skal ta foto og sende innover og høre om de kan fylle i det ved anledning, men skal man først ha en ripe så er det jo det minst ille stedet.

Snakket med en av de som klargjorde biler inne i hallen, han sa han jobbet som lakkerer og oppretter i flere år men kun hadde jobbet en uke hos Tesla. Han var veldig stolt over kvaliteten på lakkjobb osv. Fortalte at de klargjører med en quick detailer og jeg så at de gjorde dette. M.a.o. kan man ikke vente at det sitter mer enn noen få skånsomme vasker. Det blir en ordentlig detail på meg om noen uker, skal ha bilen hos en velkjent fyr fra DCN som driver på i nabokommunen Nedre Eiker (men klarer ikke å levere fra meg bilen nå helt i starten).

Som andre har jeg blå adapter, rød adapter, lader nr 2, vinterdekk på felg på min Due list. Spurte om tidsaspekt på dobbeltladeren og rød/blå adapter, fikk 3-4 uker som svar. Min DS mente installasjon av dobbeltladeren var ganske fort gjort, kanskje maks 1-2 timers jobb, sannsynlig raskere. Han antydet at Ranger service på dette var usannsynlig (jeg har ikke kjøpt noen service pakke) men vi får vel se...

Kjørte innom Salto og kjøpte/hentet en Type 2 kabel på vei hjem. Fikk ikke testet den for de var veldig opptatt. Det stod en annen blå nydelig Model S der og ladet fra Type 2 laderen (21" hjul).

Mine første inntrykk: Wow! Mye mer fantastisk opplevelse når man kjører sin egen bil enn på en kort prøvekjøring. Så lettkjørt! Så mye kraft. Dekkene er helt nye nå, sån der glinsete belegg så TC kikker inn fort og det slipper fort når man gasser på. Jeg tror det er bl.a. muggdrepende middel osv. som må nøtes bort litt før det fester bedre. Jeg er meget fornøyd med 19" hjul. Så jo mange biler med 21" og helt ærlig syns jeg bilen ser best ut med 19" (sier det ikke bare fordi jeg valgt det). 19" er FETE hjul, på ingen måte små.

Merket allerede da jeg skulle manøvrere meg ut fra Tesla butikken på Alnabru at jeg skal ha Creep ON. Uten creep følte jeg bilen ville rulle både fremover og bakover så fort jeg slapp bremsen og alt i alt var det mye enklere for meg med creep på. Det er ingen liten bil, jeg er sikkert ekstra forsiktig nå i starten og tar ut svingende godt.

Fikk appen å virke (iOS, fra US appstore) men ikke konsekvent. Installerte to barneseter bak, en forovervendt og en bakovervendt (begge Cybex). Ikke noe vanskelig med IsoFix der. Med barn sittende i den bakovervendte stolen fikk jeg en vedvarende alarm med ping-ping-ping og rød list overst på skjermen med "Back seat belt unbuckled". Det skjedde ikke med stolen tom, så må være nok vekt for å aktivere sensor i setet. Løses enklest ved å feste beltet permanent bak (den obligatoriske) setebeskytteren.

Ikke noe problem med lading fra 16A Schuko, luken åpnes fint ved hjelp av ladekabeln. Diodene er fine, men ringen rundt US bilene er finere.

Pano roof var en positiv overraskelse. Veldig åpen og fin følelse i bilen. Åpnet taket en del mens jeg kjørte gjennom Oslo i lavere hastigheter og gir faktisk en litt semi-cab opplevelse, veldig deilig.

Brukt media, NAV, web browser faktisk (for å finne ut hvor jeg kunne hente AutoPass brikke: det er på ESSO stasjoner for den som ikke vet), telefon via bluetooth. Alt virket veldig bra. Finner bare ikke ut hvordan man legger på telefonen når samtalen er over?

Nå skal jeg ut å skifte pærene over nummerskiltet bak til LED og klistre på mine Tesla-T som jeg bestilt fra han fyren på TMC på hjulenes sentrum. Sen skal jeg gi diverese prøveturer til folk.

Fikk mellom 5-10 tummen opp, blink, tut osv. på vei hjem gjennom Oslo idag. Bilen vekker oppmerksomhet!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA