Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Wenche

Sitat fra: TmodS på tirsdag 20. august 2013, klokken 20:53
Har avtalt levering på Lade i morgen, onsdag 21.aug kl 12. Utsatt fra mandag pga manglende ladekabel(!)
Det er nok en av de bakerste på bildet over, signatur-rød, grå felger og HVITT skinn, litt spent på det siste.
Ser fram til morgendagen :), og ikke hørt mer fra Tesla om ytterligere utsettelser.
Hei! Den signatur-røde med grå felger og hvitt skinn er min!!  8)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

TmodS

Min er P+, panotak, spoiler, bakseter og hattehylle ;-)


Signature P+

Wenche

Sitat fra: TmodS på onsdag 21. august 2013, klokken 00:18
Min er P+, panotak, spoiler, bakseter og hattehylle ;-)


Signature P+
Ok, den kan du ta  ;D Min er den samme, men uten spoiler og barneseter  ;)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

hfo

Hei, min første post på forumet. Interessant diskusjoner dere har her :)

Fikk mail om avtale av leveringstidspunkt i dag. 30 september er foreslått, og går vel for det om det er første mulighet. Har reservasjonsnummer på 18xx-tallet. 85 standard, med alt utstyr minus panorama og vinterpakke. Kankje dumt det siste der, men i og med at det er en ren komfortpakke tenkte jeg at 8500 kroner spart er vel og bra.

En ting; Bilen blir levert fra USA, og er ikke satt sammen i Nederland slik jeg trodde. I alle fall i følge en mail jeg fikk fra Tesla (European Ownership Experience Advocate):
SitatVehicles destined for Norway will not go through the Netherlands, they arrive directly in Norway. Norway is not part of the EU, so that makes it easier. 

Dette var nytt for meg.... noen andre?
Fossilt: VW Multivan TDI 4Motion 180hk '10 +  Stiga Snow Flake snøfreser '13

Elektrisk: Tesla S85 '13+ Nissan Leaf '13 + Greenworks Li-ion gressklipper '13

Amoss

Velkommen og lykke til med utleveringen av din nye bil :)


Sitat fra: hfo på onsdag 21. august 2013, klokken 13:15
En ting; Bilen blir levert fra USA, og er ikke satt sammen i Nederland slik jeg trodde. I alle fall i følge en mail jeg fikk fra Tesla (European Ownership Experience Advocate):
SitatVehicles destined for Norway will not go through the Netherlands, they arrive directly in Norway. Norway is not part of the EU, so that makes it easier. 

Dette var nytt for meg.... noen andre?

Nei, dette er velkjent for de fleste som har fulgt med. Det spekuleres rett nok i om ikke bilene nok er innom Nederland uansett, og der omlastes til ny båt da det ikke er så mange båter som går direkte fra østkysten av USA til Drammen. Men nei, de blir ikke "skrudd sammen" i Nederland. Det samme gjelder biler til Sveits. (Gjelder vel også Liechtenstein og Island uten at jeg har hørt stort mer om leveringer i disse landene.)
Model S 85D

laumb


Sitat fra: Amoss på onsdag 21. august 2013, klokken 13:26
Velkommen og lykke til med utleveringen av din nye bil :)


Sitat fra: hfo på onsdag 21. august 2013, klokken 13:15
En ting; Bilen blir levert fra USA, og er ikke satt sammen i Nederland slik jeg trodde. I alle fall i følge en mail jeg fikk fra Tesla (European Ownership Experience Advocate):
SitatVehicles destined for Norway will not go through the Netherlands, they arrive directly in Norway. Norway is not part of the EU, so that makes it easier. 

Dette var nytt for meg.... noen andre?

Nei, dette er velkjent for de fleste som har fulgt med. Det spekuleres rett nok i om ikke bilene nok er innom Nederland uansett, og der omlastes til ny båt da det ikke er så mange båter som går direkte fra østkysten av USA til Drammen. Men nei, de blir ikke "skrudd sammen" i Nederland. Det samme gjelder biler til Sveits. (Gjelder vel også Liechtenstein og Island uten at jeg har hørt stort mer om leveringer i disse landene.)

Velkommen hfo og gratulerer med snart ny bil!

For ordens skyld, diskusjonen om sammenskruing av bilene finner vi flere steder på forumet. Bruk en annen tråd for ytterligere diskusjon om emnet.

hfo

Ok, bare dårlig informert da  :) Kanksje best uansett at de er skrudd sammen der hvor de har lengst erfaring med dette. Avslutter det temaet med det :)

Tenkte jeg skulle bestille med Nokian piggdekk. Blir vel nesten som å banne i kjerka, men praktisk med det momentet og bakhjulsdrift på vinterføre. Ellers tar jeg med servicepakke (ikke inkludert Ranger Service) og 400V/16A adapter til evt. bruk på ladestasjoner i Sverige.
Fossilt: VW Multivan TDI 4Motion 180hk '10 +  Stiga Snow Flake snøfreser '13

Elektrisk: Tesla S85 '13+ Nissan Leaf '13 + Greenworks Li-ion gressklipper '13

Jejl

Jeg fikk mail i dag med estimert levering 28. sept. på Alna. Jeg har ikke noen interesse av å få den levert på Alna siden jeg bor i Stavanger. Er det noen grunn til at de foreslår Alna?

Jeg fikk ikke opp tillegget i mailen på rette måten, det var uten æ,ø og å og masse rare tegn. Noen som vet hvordan det skal åpnes?

petersv

Sitat fra: Jejl på onsdag 21. august 2013, klokken 17:32
Jeg fikk mail i dag med estimert levering 28. sept. på Alna. Jeg har ikke noen interesse av å få den levert på Alna siden jeg bor i Stavanger. Er det noen grunn til at de foreslår Alna?

Jeg fikk ikke opp tillegget i mailen på rette måten, det var uten æ,ø og å og masse rare tegn. Noen som vet hvordan det skal åpnes?

Det går nok litt fort i svingene der nå om dagen. Det ekleste fo meg har vært å svare på leveringseposten, de er sjelden tilgjengelig på telefon.

Bare skriv at du vil ha annen utlevering og at vedlegget ikke fungerer.

Milzit


Sitat fra: TesLars på tirsdag 20. august 2013, klokken 17:59
Sitat fra: glaserud på tirsdag 20. august 2013, klokken 17:54
Sitat fra: Krogern på tirsdag 20. august 2013, klokken 10:28
Da er vi to med samme erfaring, fikk også beskjed om at faktura skulle være klar i løpet av noen dager og det sa hun i juli. Litt redd for at de ikke har helt kontroll nå.

En som får bilen i morgen fikk faktura først i går.

Betyr det at man kan få bilen sin utlevert uten at finansiering er i boks?  :o
Jeg snakket med Tesla om dette i går: Banken trenger midlertidig vognkort før utbetaling og det fikk jeg ikke av Tesla før overlevering.

Jeg har sendt finansieringsbevis til Tesla og det var greit at alt alt ikke var betalt ved overtakelse. Men jeg overfører min del en uke før overtakelse.

Men finansiering er jo "i boks" når du har finansieringsbevis.

shb

#55
Da var bilen plutselig her :). Hadde kontakt med Leverings spesialist på Mandag så var han ikke å få tak i mer. Men Gunnar hos Ferdinand Motor sendte plutselig noen bilder i går kveld av en Sig rød bil. Den kunne hentes hos han i dag.

Takk Gunnar Håper din kommer raskt den også
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Stellar

Sitat fra: shb på torsdag 22. august 2013, klokken 12:36
Da var bilen plutselig her :). Hadde kontakt med Leverings spesialist på Mandag så var han ikke å få tak i mer. Men Gunnar hos Ferdinand Motor sendte plutselig noen bilder i går kveld av en Sig rød bil. Den kunne hentes hos han i dag.

Takk Gunnar Håper din kommer raskt den også
Var på jobb i morges, og der kjørte en rød Sig forbi, ganske tidlig. Torgny Segerstedts vei, kan det ha vært deg?? Hjertet mitt slo plutselig veldig fort da jeg så den  ;D
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

shb

Det kan være. Men er en i Dnb ved Oasen også. Jeg kom over Bønes ca kl 10.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

RoadRunner

Sitat fra: RoadRunner på mandag 12. august 2013, klokken 21:49
Fikk idag bekreftet levering 7 september, men valgte mandag 9 istedet.
Ny telefon og ny avtale om levering den 30. august, eller når de mottar betaling. Jeg var ikke helt forberedt på så stor endring i dato, men tror jeg får alt på plass i morgen :-).
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Yepp

Mail og telefon idag etter et par/tre dager med status "preparing for pickup"
Fikk dato 7 okt, men i Bergen!  :-\
"Noen" har tydeligvis punchet feil. Fikk opplyst at det var veldig kø i Oslo og at Bergenutlevering nok uansett ville bli raskere for meg selv om det var mulig å flytte den over til Oslo.
Da blir det fly Sandefjord-Bergen og en fin kjøretur over fjellet med test av supercharger. Plass i bilen hvis noen vil bli med  :D

VIN: XX15321, bestilt i oktober 2012 med fakturadato 9 mai, fakturanr XX544. RN316486, Sekvensnr 1584
Standard  S 85, rød, med alt av utstyr minus dobbeltlader og barneseter og luftfjæring.
Suser snart på daglig pendleturer fra Sandefjord  til Lørenskog.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA