Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Charge cable fault. Trenger lading Asap!

Startet av Beachboy, lørdag 31. januar 2015, klokken 22:52

« forrige - neste »

B_Tesla

Det er jo i så tilfelle rart at man ikke kan. Er jo kjekt å ha en permanent i garasjen. Alternaltivet er jo en semi-portabel ladestasjon. Men det er ganske klønete.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

arnkl

Eg kjøpte ein Mennekes 13A ladekablen, som eg alltid bruker når eg ladar ute. UMC brukar eg berre når eg treng meir enn 13A ladestraum. Fordelen er at Mennekeskabelen er 100% vasstett, og eg har alltid med meg to ladekablar.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

kjølholdt

Ut på langtur alltid 8 m skjøteledning med god dimensjon , mennekes lader pluss original Tesla umc med pig tail pluss rødt og blått adapter . Pluss nøkkel til offentlige ladeplasser. Da slipper man å gå på en smell
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

fonberg

Sitat fra: arnkl på mandag 02. februar 2015, klokken 07:22
Eg kjøpte ein Mennekes 13A ladekablen, som eg alltid bruker når eg ladar ute. UMC brukar eg berre når eg treng meir enn 13A ladestraum. Fordelen er at Mennekeskabelen er 100% vasstett, og eg har alltid med meg to ladekablar.

Samme her. Har alltid med følgende på langtur (dvs. det ligger egentlig alltid i bilen, siden jeg har plass til det):
-UMC med blå + rød
-Mennekes 13A
-Type 2 - Type 2
-Kirkebøs overganger til blå
-20 m shuko skjøteledning

...i tilfelle rottefelle :-)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

RaBalder

Sitat fra: fonberg på mandag 02. februar 2015, klokken 10:25
Sitat fra: arnkl på mandag 02. februar 2015, klokken 07:22
Eg kjøpte ein Mennekes 13A ladekablen, som eg alltid bruker når eg ladar ute. UMC brukar eg berre når eg treng meir enn 13A ladestraum. Fordelen er at Mennekeskabelen er 100% vasstett, og eg har alltid med meg to ladekablar.

Samme her. Har alltid med følgende på langtur (dvs. det ligger egentlig alltid i bilen, siden jeg har plass til det):
-UMC med blå + rød
-Mennekes 13A
-Type 2 - Type 2
-Kirkebøs overganger til blå
-20 m shuko skjøteledning

...i tilfelle rottefelle :-)
Samme konfig i min bil.
Men jeg har i tillegg en portabel 22kW ladestasjon med rød kontakt.
Og overganger slik at jeg kan koble den til både shuko og blå kontakter.

Skal ikke stå fast pga. en ladedings.
Ryker noe i bilen, så er det dog kjørt.

Beachboy

Sitat fra: RaBalder på mandag 02. februar 2015, klokken 12:24
Sitat fra: fonberg på mandag 02. februar 2015, klokken 10:25
Sitat fra: arnkl på mandag 02. februar 2015, klokken 07:22
Eg kjøpte ein Mennekes 13A ladekablen, som eg alltid bruker når eg ladar ute. UMC brukar eg berre når eg treng meir enn 13A ladestraum. Fordelen er at Mennekeskabelen er 100% vasstett, og eg har alltid med meg to ladekablar.

Samme her. Har alltid med følgende på langtur (dvs. det ligger egentlig alltid i bilen, siden jeg har plass til det):
-UMC med blå + rød
-Mennekes 13A
-Type 2 - Type 2
-Kirkebøs overganger til blå
-20 m shuko skjøteledning

...i tilfelle rottefelle :-)
Samme konfig i min bil.
Men jeg har i tillegg en portabel 22kW ladestasjon med rød kontakt.
Og overganger slik at jeg kan koble den til både shuko og blå kontakter.

Skal ikke stå fast pga. en ladedings.
Ryker noe i bilen, så er det dog kjørt.


Jeg bør vel hente litt inspirasjon fra dere. Slik at jeg ikke havner i en slik knipe igjen :P
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

Rasmus.B

Enig at det er lurt med skjøteledning og diverse overganger og adaptere, men syns det er helt for jævlig at vi ikke kan stole på UMCen. Til sammenligning så har jeg to lade kladder til Leafen min, en som henger konstant på garasjeveggen tilkoblet strøm hele tiden, og en som ligger i bilen. De fungerer hver gang. Aldri noe tvil eller neglebiting i forkant av lading.
Samme gjelder min fastmonterte ladestasjon til Teslaen som er basert på Kirkebø sin hjemmesnekrete versjon. Den store usikkerheten her dreier seg om orginal ladeløsningen fra Tesla. En så lenge har det gått greit med denne også. Får til og med åpnet ladeluke med UMCen.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA