Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Fraberg1

70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

lipitor

Siden jeg følger denne tråden ønsker jeg å dele min erfaring.
Jeg bekreftet bilen 2 august. Ble ringt opp fra Tesla 25 september i forbindelse med kjøp av tilleggsutstyr, da bilen var ferdigprodusert. Leveringen var estimert til oktober-tidlig november. Min bil(90D) har aldri vært sporbar. Tirsdag 6. oktober dukket fakturaen opp. I dag ringte jeg og spurte litt rundt betaling. Tenkte det var greit å finne ut om bilen nærmet seg siden store beløp skulle ut av konto. Tesla svarer at de ikke vet hvor bilen er. Årsaken var tekniske problemer. De hadde et system som bekreftet at bilen stod i Norge, og et annet system som antok at bilen var på vei over sjøen. Avtalen ble at dette måtte sjekkes ut videre. Etter 15 minutter ringer Tesla og sier at bilen står i Norge til klargjøring. Vi avtalte utlevering 15 oktober. Gla´melding! Ok - mine tanker om dette. Jeg hadde neppe fått bilen så tidlig om jeg ikke hadde tatt kontakt. Tesla har problemer internt grunnet teknisk svikt. Alle biler er ikke sporbare.

Fraberg1

Nå skal det sies at jeg vet ikke hvor mye man skal forvente å vite om transport-tracking og slikt underveis. Har flere på jobben som har kjøpt nye biler og de lever tydeligvis fint med å vente på telefon fra selger om hentedato. Har mistanke om at dette er mye et Tesla fenomen. Ser at det varierer mye på muligheten for sporing.

Forøvrig ser jeg at per dags dato er det 87 biler som skal til Drammen og som er planlagt å losses av i Bremerhaven den 12.11. Båten heter Tysla (TeslaTysla?) ;) Noen som har en idé om hvor lang tid det pleier å ta derfra til utlevering?

oleredv

Sitat fra: Fraberg1 på fredag 09. oktober 2015, klokken 20:32
Nå skal det sies at jeg vet ikke hvor mye man skal forvente å vite om transport-tracking og slikt underveis. Har flere på jobben som har kjøpt nye biler og de lever tydeligvis fint med å vente på telefon fra selger om hentedato. Har mistanke om at dette er mye et Tesla fenomen. Ser at det varierer mye på muligheten for sporing.

Forøvrig ser jeg at per dags dato er det 87 biler som skal til Drammen og som er planlagt å losses av i Bremerhaven den 12.11. Båten heter Tysla (TeslaTysla?) ;) Noen som har en idé om hvor lang tid det pleier å ta derfra til utlevering?

Mange faktorar som spelar onn her. Når går det båt vidare til Drammen? Kor skal du få bilen utlevert osv? I beste fall virkar det som du kan håpe på å hente bilen ei veke etter ankomst Drammen hvis du henter den der. Ser i allefall slik ut når det gjelder dei som har avtalt henting for kommande veke.

Sjøl håpar eg på at det tar under to veker frå bilen kjem til Norge og til eg får min utlevert i Bergen :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

nie

...og DER var også min ferdig produsert.
Får begynne å tenke på salg av gamle-Volvoen så vi har litt casj  :) å betale med.
Slutten av november burde vel være realistisk da?

bernta

Sitat fra: nie på lørdag 10. oktober 2015, klokken 01:52
Får begynne å tenke på salg av gamle-Volvoen så vi har litt casj  :) å betale med.
Det tok 2 mnd. fra bilen min var ferdig, til den skal bli levert (om en uke), så jeg ville sagt midten av desember.
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

DagfinnN

Flere som sier at faktura bare plutselig dukket opp.
Er det i "My tesla" det skjer. Kom det e-post også eller dukket faktura bare opp. Regner med at ingen har hørt et pip fra Tesla Norge før faktura kom?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

bernta

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 10. oktober 2015, klokken 11:22
Flere som sier at faktura bare plutselig dukket opp.
Er det i "My tesla" det skjer. Kom det e-post også eller dukket faktura bare opp. Regner med at ingen har hørt et pip fra Tesla Norge før faktura kom?
Faktura kommer opp i dokument-listen din på "My Tesla". Kommer som "Final Invoice".

Fortsatt ikke hørt noe?
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

DagfinnN

Nei
Tesla lade svarer sent på e-poster. På mandag ringer jeg.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Muffinman

Tja, DS i Trondheim er flink å holde kontakten i forhold til levering. Men serviceavdelingen later til å ha sluttet helt å svare på e-post, selv når man svarer på mail som kommer fra dem selv.

Thomas N

Hvis man bestiller neste uke, når er reel leveringstid på en model S nå? Bor i Oslo.
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

MeTesla

Sitat fra: Thomas N på søndag 11. oktober 2015, klokken 21:43
Hvis man bestiller neste uke, når er reel leveringstid på en model S nå? Bor i Oslo.

Jeg vil tro januar..

oleredv

Sitat fra: Thomas N på søndag 11. oktober 2015, klokken 21:43

Jepp, kan nok beregne ca 3 mnd frå bekreftelse til utlevering.

Fraberg1

Sitat fra: bernta på lørdag 10. oktober 2015, klokken 08:31
Sitat fra: nie på lørdag 10. oktober 2015, klokken 01:52
Det tok 2 mnd. fra bilen min var ferdig, til den skal bli levert (om en uke), så jeg ville sagt midten av desember.

Ja blir spennende dette. Men spørsmålet var tiden fra Tyskland til utlevering. Din hadde vel en annen reiserute i tillegg. Om det tar 1 mnd fra den ankommer til Tyskland og utlevering i Bergen så blir jeg skuffet..

oleredv

Sitat fra: Fraberg1 på mandag 12. oktober 2015, klokken 08:26

Ja blir spennende dette. Men spørsmålet var tiden fra Tyskland til utlevering. Din hadde vel en annen reiserute i tillegg. Om det tar 1 mnd fra den ankommer til Tyskland og utlevering i Bergen så blir jeg skuffet..

Det er naturlig nok meir logistikk for oss som skal hente bilane andre plassar enn i Drammen. Men eg har forhåpningar om at det ikkje skal ta meir enn eit par veker frå bilen min kjem til Drammen til den er klar for utlevering i Bergen. Så vil det vise seg om det stemmer. Eg følger godt med på båten på vei over frå USA og har ei viss formeining om når båten går vidare frå Bremerhaven til Drammen, men det gjenstår jo å sjå om teorien stemmer :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA