Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

nie

Ok. Takk for den. Bilen er enda ikke i prod så jeg får bare være tålmodig.

DagfinnN

Sitat fra: oleredv på tirsdag 22. september 2015, klokken 18:23
Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 22. september 2015, klokken 17:28
Parsifal, hvordan søke på last innhold på denne?

Bookingnr USSAV1362134
Takk. Mange VIN nr i nærheten av min, men ikke der heller. Må virkelig si jeg lurer på hvor den er og ikke minst på hvorfor Lade ikke vil si hvor den er.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

TRM

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 22. september 2015, klokken 19:09

Bookingnr USSAV1362134
Takk. Mange VIN nr i nærheten av min, men ikke der heller. Må virkelig si jeg lurer på hvor den er og ikke minst på hvorfor Lade ikke vil si hvor den er.
Er i akkurat samme situasjon. Har fått ca dato 21.10 av DS. På invoice, som jeg fikk i dag, står beregnet leveringsdato 30.09.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TRM

Bookingnr USSAV1362134
Når du først er i gang - hva er bookingnr til Tamesis?

TMYP        MY22
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

oleredv

2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

DagfinnN

Ikke at jeg skal male fanden på veggen. Men jeg får ikke info fra Lade til å stemme. Min bil er ikke på noen av båtene fra wilhelmsen. Er det noen som vet om at bilene kjøres på andre båter?
Veldig rart at min bil ikke finnes og ikke mindre rart at Lade nekter å svare på hvor den er - bare at den er på vei over dammen.
Jeg skal ikke være vanskelig kunde jeg og vil overleve om bilen bli forsinket, men jeg liker ikke - ikke å få vite noe.

Gjespen

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 23. september 2015, klokken 09:31
Ikke at jeg skal male fanden på veggen. Men jeg får ikke info fra Lade til å stemme. Min bil er ikke på noen av båtene fra wilhelmsen. Er det noen som vet om at bilene kjøres på andre båter?
Veldig rart at min bil ikke finnes og ikke mindre rart at Lade nekter å svare på hvor den er - bare at den er på vei over dammen.
Jeg skal ikke være vanskelig kunde jeg og vil overleve om bilen bli forsinket, men jeg liker ikke - ikke å få vite noe.
Nå er det ikke _kun_ Wallenius Wilhelmsen som frakter. Flere blir fraktet med tog fra Fremont til New Jersey hvor de blir lastet på båt som jeg mener går til Nederland. Etter min erfaring så er denne måten ikke sporbar. Jeg vet om 3 biler (hvor du er én) som ble ferdig produsert 12 sept (+/- 1dag). Ingen av disse får treff på WW. Jeg vil tro dere var litt for sene til båten som dro 15 sept. og det var litt lenge til neste båt som drar 29 sept.

DagfinnN

Sitat fra: Gjespen på onsdag 23. september 2015, klokken 10:07
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 23. september 2015, klokken 09:31
Nå er det ikke _kun_ Wallenius Wilhelmsen som frakter. Flere blir fraktet med tog fra Fremont til New Jersey hvor de blir lastet på båt som jeg mener går til Nederland. Etter min erfaring så er denne måten ikke sporbar. Jeg vet om 3 biler (hvor du er én) som ble ferdig produsert 12 sept (+/- 1dag). Ingen av disse får treff på WW. Jeg vil tro dere var litt for sene til båten som dro 15 sept. og det var litt lenge til neste båt som drar 29 sept.
Ah - god info. Takk!

Muffinman

Tenker at min bil går fra NJ da. Fikk vite at den var på tog innad i usa for en stund siden. Hvor lang tid bruker et godstog fra kyst til kyst?

jorgen.s

Hvordan vet dere  hvilken båt/tog bilen deres kommer med? Min DS påsto at de ikke får noe info før bilen ankommer Nederland.
Fotgjenger
01.11.2012 - 15.09.2015 : 2012 Leaf
S85D VIN 98*** i transitt

oleredv

Sitat fra: jorgen.s på torsdag 24. september 2015, klokken 13:16
Hvordan vet dere  hvilken båt/tog bilen deres kommer med? Min DS påsto at de ikke får noe info før bilen ankommer Nederland.

Dei bilane som er søkbare gjennom Wallenius Wilhelmsen finn du ved å legge inn chassinr under cargo id på denne sida:

https://www.2wglobal.com/webapps?url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanQuickSearchPage

Det virkar som dei fleste bilane som skal til Norge går med båt frå Long Beach til Bremerhaven før dei blir lasta over på ein ny båt til Drammen. Men det finst også unntak, som f.eks bilen til Muffinman.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

jorgen.s

Sitat fra: oleredv på torsdag 24. september 2015, klokken 13:23

Takker! Ser ut som bilen min enten står og venter i California eller er på vei med et annet rederi, evt også via NJ.

Hvordan fikk du vite at bilen din var på et tog, Muffinman?
Fotgjenger
01.11.2012 - 15.09.2015 : 2012 Leaf
S85D VIN 98*** i transitt

Muffinman

Via telefon. Sjekket med UD`en siden bilen stod i produksjon veldig lenge, og det viste seg at den var på togtur.

TRM

Vi som har biler på vei, som ikke er sporbare, har vi det til felles at vi har bestilt med dobbeltlader?

Kan det isåfall være at bilene tar turen innom monteringsanlegget i Nederland for ettermontering av denne?

TMYP        MY22
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Muffinman

Ikke jeg ihvertfall. Enkellader på både gammel og ny bil. Men tenker de måtte anstrenge seg litt ekstra for å unngå at jeg ikke skulle få ustyr som kostet ekstra når jeg bestilte, men som er blitt standard i mellomtiden. Alarmpakke, alcantaratak, DAB osv. Eller...? Beskjeden var at bilen skulle leveres slik den var bestilt, men jeg velger foreløpig å betrakte den som en aldri så liten forundringspakke. Så langt har jeg ikke erfart at diverse info fra Tesla har vært helt presis :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA