Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Muffinman

Takk. Dårlig med treff enda ser det ut til.

Lordove

Så deilig å se bilen er på vei over dammen. Bilen er i Tyskland 5 oktober etter oppsatt plan. Hvor lang tid tar det fra Tyskland til Drammen?
Min 90D er ferdig produsert og i transitt fra fabrikk (03.09.2015)
Min 90D gikk i prod 27.08.2015
Tesla model S 90D er bestilt

Gjespen

Sitat fra: Lordove på tirsdag 15. september 2015, klokken 09:39
Så deilig å se bilen er på vei over dammen. Bilen er i Tyskland 5 oktober etter oppsatt plan. Hvor lang tid tar det fra Tyskland til Drammen?
Båten tar bare 1 dag fra Bremerhaven til Drammen, men ventetiden på å få plass på ny båt kan ta lengre tid. Jeg har observert mellom 1 til 7 dager. Det er 150 tesla'er som kommer inn denne dagen. Om alle får plass på samme båt eller om det må deles opp blir spennende å se :-)

EEE

Dette var jo kjekt.
Bestilte 31.07 med forventet levering slutten av oktober, da ser alt ut til å  være i rute :)

MrBacardi

Sitat fra: Gjespen på tirsdag 15. september 2015, klokken 10:05
Det er 150 tesla'er som kommer inn denne dagen. Om alle får plass på samme båt eller om det må deles opp blir spennende å se :-)

Ut fra chassisnummeret på bilene på båten, så er 70 stk av disse 150 utstyrt med batteritype E og 25 stk med batteritype V.
Tegn nr 7 dikterer batteristørrelsen. (S=70, H=85). Ser at nye USA biler får kode E uansett om de har 70 eller 85 batteri. Batteritype V er også ny, kanskje det er 90 kWh?

Man ser alle på båten ved å søke etter bookingnr= 'USSAV1355448' på linken ovenfor.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Wilma

Sitat fra: Gjespen på tirsdag 15. september 2015, klokken 08:29
Sitat fra: DagfinnN på mandag 14. september 2015, klokken 23:29
Noen som har erfaring med vinaudit.com. De påstår at de kan spore bilen mot 9 dollar.
Jeg tviler...
Tror du skal forsette å tvile her. Trackingen på Wallenius Wilhelmsen har en tendens til å være ett par dager forsinket. Det har jeg opplevd flere ganger. Men jeg har mine tvil på at bilen din er på båten (Parsifal) som drar i dag, men man kan håpe. Har ikke sjekket når neste båt kommer inn, men pleier ikke å ta mange dagene.

Wilma: Godt å høre!! Hvilken transportør?

Hei Gjespen.
Beklager sent svar. Jeg brukte denne linken https://www.2wglobal.com/webapps?url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanQuickSearchPage

Båten heter Tamesis. Den er på vei til Bremerhaven.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

nie

Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 15. september 2015, klokken 15:26
Det er 150 tesla'er som kommer inn denne dagen. Om alle får plass på samme båt eller om det må deles opp blir spennende å se :-)

Ut fra chassisnummeret på bilene på båten, så er 70 stk av disse 150 utstyrt med batteritype E og 25 stk med batteritype V.
Tegn nr 7 dikterer batteristørrelsen. (S=70, H=85). Ser at nye USA biler får kode E uansett om de har 70 eller 85 batteri. Batteritype V er også ny, kanskje det er 90 kWh?

Man ser alle på båten ved å søke etter bookingnr= 'USSAV1355448' på linken ovenfor.
Min 85D har "E" som syvende tegn. (Står i køen) Er dette noe som endrer seg etter produksjon, evt når bilen kommer på båten?

oleredv

Har også E som sjuande tegn på min 70D som er i produksjon no.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Gjespen

Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 15. september 2015, klokken 15:26

Digit 7: Battery Type
E = Lithium Ion Battery - Extra Capacity
S = Lithium Ion Battery - Standard Capacity
V = Lithium Ion Battery - Voracious Capacity (høres ut som 90kWh)

Hvorfor noen 70D har E og noen har den gamle S vet jeg ikke årsaken til.

Gjespen

Sitat fra: Wilma på tirsdag 15. september 2015, klokken 16:07
Sitat fra: Gjespen på tirsdag 15. september 2015, klokken 08:29
Sitat fra: DagfinnN på mandag 14. september 2015, klokken 23:29
Noen som har erfaring med vinaudit.com. De påstår at de kan spore bilen mot 9 dollar.
Jeg tviler...
Tror du skal forsette å tvile her. Trackingen på Wallenius Wilhelmsen har en tendens til å være ett par dager forsinket. Det har jeg opplevd flere ganger. Men jeg har mine tvil på at bilen din er på båten (Parsifal) som drar i dag, men man kan håpe. Har ikke sjekket når neste båt kommer inn, men pleier ikke å ta mange dagene.

Wilma: Godt å høre!! Hvilken transportør?

Hei Gjespen.
Beklager sent svar. Jeg brukte denne linken https://www.2wglobal.com/webapps?url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanQuickSearchPage

Båten heter Tamesis. Den er på vei til Bremerhaven.

Tamesis på vei gjennom Gatun Locks (panama canal) akkuratt nuh :)
http://imgur.com/9eqc2zr

Wilma

S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Skyhigh

Har en 85D som er i transitt, det har den vært siden 20 august. Har fått beskjed av DS at den blir utlevert ca 15 oktober, men kan ikke finne den på noen av de ovenstående tracking sidene. Er det noen andre måter/ruter Tesla sender bilene på?

DagfinnN

Sitat fra: Skyhigh på onsdag 16. september 2015, klokken 17:59
Har en 85D som er i transitt, det har den vært siden 20 august. Har fått beskjed av DS at den blir utlevert ca 15 oktober, men kan ikke finne den på noen av de ovenstående tracking sidene. Er det noen andre måter/ruter Tesla sender bilene på?
Jeg lurer på det samme og har sendt e-post til min utleveringskontakt på Lade (tr.heim)
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Gjespen

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 16. september 2015, klokken 21:49
Jeg lurer på det samme og har sendt e-post til min utleveringskontakt på Lade (tr.heim)

Skulle tro det var mulig å finne Skyhigh sin siden den har vært i transitt siden 20 aug, og du har fått beskjed om utlevering. Hvilke tracking sider har du prøvd?

DagfinnN: Noen biler tar flere dager før de er booket plass på ett skip. Ikke mulig å spore dem før det. Med litt detektivarbeid (marinetraffic.com og arkivet til www.2wglobal.com) kan du finne når og hvilket ship som er det neste som kommer til Long Beach, CA (kommer ofte fra Tacoma, WA)

Skyhigh

Sitat fra: Gjespen på onsdag 16. september 2015, klokken 22:18
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 16. september 2015, klokken 21:49

Skulle tro det var mulig å finne Skyhigh sin siden den har vært i transitt siden 20 aug, og du har fått beskjed om utlevering. Hvilke tracking sider har du prøvd?

DagfinnN: Noen biler tar flere dager før de er booket plass på ett skip. Ikke mulig å spore dem før det. Med litt detektivarbeid (marinetraffic.com og arkivet til www.2wglobal.com) kan du finne når og hvilket ship som er det neste som kommer til Long Beach, CA (kommer ofte fra Tacoma, WA)
Har prøvd de fire som er nevnt tidligere i denne strengen, ser at det er VIN både før og godt bak meg på båtene, mitt slutter på 98282 om noen har sett den...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA