Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

hoffa

Ja nå har jeg Phoenix type 2 kabel fra Nofuel, komplett rødt adaptersett fra jkirkebo,
400V 16A 3fas skjøtekabel fra Biltema, lærmappe til instruksjonsbok fra Etsy Cuoiocasa,
Bok "best car ever" fra Teslatap og trunk/frunk tepper fra ForMyTesla....

Hva mangler jeg nå...hmm...BILEN selvfølgelig  ::)

Etter et langt svangerskap på 9 mnd.  8) (selvvalgt) så nærmer det seg. Jaja..4-5 uker da..
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

sn0le

Da er min ferdig og i transit fra fabrikken. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

akseln

Da skal du se det kommer mail fra din DS til uka :)

TRM

Sitat fra: P85TMS på torsdag 01. mai 2014, klokken 18:52
Sitat fra: Tesla Motors NorwayKjære Kunde,

Din kommende Tesla Model S utlevering er berørt av en forsinket dele-leveranse.

Vi beklager denne forsinkelsen på det sterkeste og vil med dette tilby deg en kreditt pålydende kr. 2.500, som du kan benytte deg av for kjøp av tilleggsutstyr til din Tesla. Vi takker deg for din tålmodighet og kontinuerlige støtte av Tesla!
Har du fått ny dato?
Hvordan gikk du fram for å få lånebil? Frykter det kan bli aktuelt for meg også...

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Bjoris

"Din bil blir klargjort for henting...", en uke igjen nå:)

PetterX

Sikkert dekket 500 ganger i denne monstertråden,  men My Tesla ble oppdatert i går med at min bil er bygget og i transit. Har blitt forespeilet leveranse slutten av juni. Tror dere at dette er realistisk, eller bare selgerpjatt.  Begynner å bli litt skjelven her :-P

sn0le

Transport fra fabrikk og til Norge pleier vel å ta rundt 50-60 dager, så jeg tror det kan være realistisk.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

HC001

TMY P hvit
Bestilt 12.03.22

Philip

Har fått bekreftet levering andre halvdel av Mai men enda ikke mottatt mer info eller faktura. Venter med spenning då DS ikke hadde mer info... bekreftet 27.01. P85.

Ser det er folk som fått bekreftet dato 22 Mai som bekreftet bestilling 1-2 dager før meg..

Noen annen som opplever dårlige tilbakemeldinger?

Philip

tony@lunatech.no

Sitat fra: Philip på tirsdag 06. mai 2014, klokken 08:50
Ser det er folk som fått bekreftet dato 22 Mai som bekreftet bestilling 1-2 dager før meg..

Bekreftet bestillingen 1. Januar (P85) og har nå levering 22. Mai om alt går som planlagt. Dette er en del senere enn de fleste andre jeg kjenner. Var veldig mye frem og tilbake en stund med når den skulle leveres og hørte alt fra 6. Mai til 5. Juni, men nå ser det ut som om den har låst seg på 22. Mai. 4 måneder prioritert levering ble nevnt flere ganger som en av fordelene med P utgaven og var nok med å påvirke min beslutning. Det er derfor ekstra surt når man allerede har solgt bilen i påvente av levering rundt 1. Mai og nå sitter uten bil.

Jeg fikk nok faktura for ca 3 uker siden. Den skal ligge under "my documents" inne på tesla dashboard. På faktura står det utlevering 14. Mai, men i følge DS er dette bare den tidligste mulige dato i et leveringsvindu på flere uker.

Gamlebilen er solgt, faktura til Tesla er betalt, forsikring tegnet og Saltoboksen står på veggen.. men bilen mangler enn så lenge...  :-\
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Tønsberg

Da er endelig Dagen kommet  8)
Drar fra kontoret for å hente bilen nå  ;D
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Philip

Sitat fra: Lunatech på tirsdag 06. mai 2014, klokken 09:03
Sitat fra: Philip på tirsdag 06. mai 2014, klokken 08:50

Bekreftet bestillingen 1. Januar (P85) og har nå levering 22. Mai om alt går som planlagt. Dette er en del senere enn de fleste andre jeg kjenner. Var veldig mye frem og tilbake en stund med når den skulle leveres og hørte alt fra 6. Mai til 5. Juni, men nå ser det ut som om den har låst seg på 22. Mai. 4 måneder prioritert levering ble nevnt flere ganger som en av fordelene med P utgaven og var nok med å påvirke min beslutning. Det er derfor ekstra surt når man allerede har solgt bilen i påvente av levering rundt 1. Mai og nå sitter uten bil.

Jeg fikk nok faktura for ca 3 uker siden. Den skal ligge under "my documents" inne på tesla dashboard. På faktura står det utlevering 14. Mai, men i følge DS er dette bare den tidligste mulige dato i et leveringsvindu på flere uker.

Gamlebilen er solgt, faktura til Tesla er betalt, forsikring tegnet og Saltoboksen står på veggen.. men bilen mangler enn så lenge...  :-\

Hold oss oppdatert på hva som skjer videre. Håper du får bilen absolutt seinest til avtalt dato 22 Mai. Jeg venter på tilbakemelding så får vi se hva det ender opp med. Bestilte også Performance mtp prioritert levering.. har ikke lagt ut gamle bilen til salgs enda då jeg ikke stoler på levering før den dykker opp heldigvis...

Philip

tony@lunatech.no

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 06. mai 2014, klokken 09:04
Da er endelig Dagen kommet  8)
Drar fra kontoret for å hente bilen nå  ;D

#Denfølelsen !!! :)

Teller dager selv nå!
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

smurf

Sitat fra: P85TMS på mandag 05. mai 2014, klokken 20:46
Utlevert i dag.  ;D
Levert før den 12/5?? Ligger de foran skjema nå??
Teller ned til den 19/5...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Laser

@Philip

Jeg bekreftet 18 dager før deg og har kun fått beskjed om levering ca månedskiftet mai/juni. Så du har nok fått prioritet pga P85. Tesla vil nok ikke gi en eksakt dato før de vet det helt sikkert selv. Jeg syntes det er fornuftig og vil ikke kalle det en dårlig tilbakemelding. Bedre enn å gi oss forhåpning om en tidligere dato som ikke kan holdes med påfølgende skuffelse.
S85 multibelegg rød, svart skinn, panoramatak. VIN35437.  Bekr. 09.01.2014.  I prod. 07.04.2014.  I transit 09.04.2014. Utlevert 30.05.2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA