Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Aikon74

Da kom telefonen fra ds, est levering 9 mai ( bekreftet 15 des). Fakturaen er vel straks på tesla siden. Da har jeg en mnd på å selge min Avensis stasjonsvogn.

Anka

Sitat fra: bjoris på tirsdag 08. april 2014, klokken 15:48
Anka: når gikk bilen din i transit? Min var ferdig 17.3 mars, men ikke noe lyd fra DS enda, levering mellom 4.-18. Mai, men jeg skulle gjerne hatt den til 9. mai så er spent ja og håper de ringer snart så jeg får vite om jeg må bestille fly eller ikke...

Transit 28.03

tony@lunatech.no

P utgave bekreftet bestilling 1. Januar.
Ferdig produsert ca 1. April
In transit nå og ble kontaktet av DS i dag (9. April) som estimerer utlevering i slutten av Mai.

Dette gir i underkant av 5 måneder fra bekreftelse og i utgangspunktet 1 måned mere enn estimert for P utgave. Også tregere enn andre jeg kjenner som har bestilt. Har derfor pushet litt tilbake på dette da jeg allerede har solgt den ene bilen (gikk litt kjappere enn hva jeg trodde, men hadde jo et ganske solid estimat på 1. Mai for utlevering allerede) Skal på reise helgen 16 mai og er egentlig fornøyd så lenge den blir levert ut før dette....Å kunne pynte den med flagg og stas 17 mai får bli en bonus ;) Abstinensene begynner å øke for hver dag... :)
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

solberg87

Merkelig hvordan disse estimatene forandrer seg fra person til person i Tesla.
Din var i transit 1 April og estimert slutten av Mai.

Min er ennå ikke i Transit og fått estimert midten/uke3 av Mai for levering.
Min går vell i transit innen fredag.
Signaturmedlem i TOCN + medlemsskap i Norsk Elbilforening

Lykkelig eier av Sort Tesla Model S 85 fra 10. Juni 2014

tony@lunatech.no

Har du blitt kontaktet av DS Solberg?
Har gitt opp å høre på estimatene jeg har hørt av nå og DS min kunne ikke gi noe bedre estimat enn "slutten av Mai"
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

mecanica vergara

Sitat fra: Lunatech på onsdag 09. april 2014, klokken 11:14
Har du blitt kontaktet av DS Solberg?
Har gitt opp å høre på estimatene jeg har hørt av nå og DS min kunne ikke gi noe bedre estimat enn "slutten av Mai"
Samme her. Jeg har fått optimistiske estimater fra Skøyen og Drammen. Mens DS ikke er så offensiv.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

solberg87

Nei ikke snakket med DS nei. Kun snakket med Nederland ang. datoene.
Signaturmedlem i TOCN + medlemsskap i Norsk Elbilforening

Lykkelig eier av Sort Tesla Model S 85 fra 10. Juni 2014

Laser

Jeg tror nok DS'ene er kloke av skade og legger på en uke når de opplyser om forventet utleveringsdato. Hvis man skrur opp forventningene blir folk bare skuffet hvis de ikke blir innfridd. Det er alltid bedre å legge på litt og heller kunne gi folk en positiv melding i ettertid om at bilen kan leveres tidligere enn forrige estimatet. Lunatech, du får nok bilen din til 17.mai.
S85 multibelegg rød, svart skinn, panoramatak. VIN35437.  Bekr. 09.01.2014.  I prod. 07.04.2014.  I transit 09.04.2014. Utlevert 30.05.2014

tony@lunatech.no

#5858
Sitat fra: Laser på onsdag 09. april 2014, klokken 13:02
Jeg tror nok DS'ene er kloke av skade og legger på en uke når de opplyser om forventet utleveringsdato. Hvis man skrur opp forventningene blir folk bare skuffet hvis de ikke blir innfridd. Det er alltid bedre å legge på litt og heller kunne gi folk en positiv melding i ettertid om at bilen kan leveres tidligere enn forrige estimatet. Lunatech, du får nok bilen din til 17.mai.

Du har nok rett. Når jeg spurte DS om en noe mere spesefikk dato enn "slutten av Mai" skrev hun: "jeg kan ikke love et tidspunkt. Det ville kun være og gi deg forhåpninger jeg ikke kan garantere. Jeg kommer til og ringe deg ca 3 uker før levering for og avtale et nærmere tidspunkt."

Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

GOS


Da har jeg fått VIN-nummer og er ett skritt nærmere :)



Blå metallic S85, Techpakke, Panotak, Parkassist, Dobbellader, Tåkelys, Hattehylle

Bestilt: 27.02.14 | Bekreftet:16.03.14 | VIN nr: 5YJSA3Hxxx: 09.04.14 | Tesla-fabrikken bygger din Model S : 09.04.14 | Ferdig bygget:  Venter i spenning | Leveranse:  Venter i spenning (indikert juli)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

akseln

@GOS, det må vel være tidenes raskeste fra bekreftelse til "in production" hvis din signatur stemmer. Normalt er vel nå ca. 80 dager, mens du har 24....

GOS

Akseln: Riktig observert, men det er nok feil det jeg skrev. Var litt for kjapp når jeg laget signaturen. Det er nok feil. Det står fremdeles at de finner deler, så den er nok desverre ikke under produksjon enda:-( Antar det er VIN nummer jeg har fått når reservasjonsnummeret ble byttet ut med dette 5YJSA3 nummeret. Er det de siste 5 nummerne som er unikt for min bil?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

akseln

Tenkte meg det :-) De fem siste er ditt unike nummer ja.

smurf

Fikk Mail fra DS om det passet å få bilen første halvdel av mai.
Skal bare sjekke kalender'n..... Klart det passer  :)
Så da ser det ut som det blir ca 4,5 mnd fra 'confirm'
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

tony@lunatech.no

Sitat fra: smurf på torsdag 10. april 2014, klokken 13:34
Fikk Mail fra DS om det passet å få bilen første halvdel av mai.
Skal bare sjekke kalender'n..... Klart det passer  :)
Så da ser det ut som det blir ca 4,5 mnd fra 'confirm'

Enkelte ting er man villig til å gjøre noen prioriteringer for... ;)
Når bekreftet du bestillingen din? medio desember?
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA