Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

torerikb

På vei til Trondheim og Lade. Skal visst hente noe der...
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

akseln

Egentlig burde jo alle få sin elbil utlevert på Lade.

Aikon74

daniel_mh83

hvordan får dere til å få flyttet levering fra 14.4 til 27mars! når jeg ikke får flyttet min fra 29.03- til- 26-27-28!!!!!!
er det i Drammen dere har fått byttet også? har jeg en elendig DS tro! etter at jeg har hatt 3 forsjellige!

janmb

Fremskynding av dato har ingenting med kvaliteten på DS å gjøre - ei heller hjelper det å mase (eller bruke fem utropstegn for den del)

Tesla er interessert i å levere alle biler så fort som overhodet mulig - de ruger ikke på bilen din for moroskyld.

Husk at datoen du har fått er tidligste estimerte dato - altså skal du IKKE forvente levering før denne datoen selv om det er mange som opplever nettopp det.

Og det er vanskelig for Tesla å utlevere en bil som fortsatt er på båt  ;)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Quattro

Sitat fra: daniel_mh83 på mandag 24. mars 2014, klokken 21:01
hvordan får dere til å få flyttet levering fra 14.4 til 27mars! når jeg ikke får flyttet min fra 29.03- til- 26-27-28!!!!!!
er det i Drammen dere har fått byttet også? har jeg en elendig DS tro! etter at jeg har hatt 3 forsjellige!

Det ble vel flyttet andre veien....
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

KristianKBE

Sitat fra: akseln på mandag 24. mars 2014, klokken 18:18
Egentlig burde jo alle få sin elbil utlevert på Lade.

Helt enig. Og kanskje Tesla burde åpne en butikk på Strømmen også?
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

Sharp

Jeg har utlevering om 3 dager, enda er ikke bilen registrert. Hvor tett opptil utlevering kan det skje?

Gjensidige vil jo ikke betale ut lånet før bilen er registrert på meg, og Tesla gir meg ikke bilen før de ser pengene har kommet inn...

RaBalder

Sitat fra: Sharp på tirsdag 25. mars 2014, klokken 17:09
Jeg har utlevering om 3 dager, enda er ikke bilen registrert. Hvor tett opptil utlevering kan det skje?

Henter om 2 dager. Og min er ikke registrert enda. Det bekymrer ikke meg for min leveranse  :)

Quattro

Henter torsdag, registrert nettopp.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

daniel_mh83

jeg har levering på lørdag, idag skiftet bilen på mytesla til klargjøring for levering :-) håper des ringer å ber meg komme en eller to dager tidligere. Kommer imorgen å jeg :)

Knut Erling Øen

Sitter på Al Paso Pizza på Geilo og så akkurat 3 trailere med 10 Teslaer hver passere.... Nesten som en Coca Cola reklame... :) På tide å glede seg i Bergen :)
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

TeslaTerje

Sitat fra: Knut Erling Øen på tirsdag 25. mars 2014, klokken 19:57
Sitter på Al Paso Pizza på Geilo og så akkurat 3 trailere med 10 Teslaer hver passere.... Nesten som en Coca Cola reklame... :) På tide å glede seg i Bergen :)

Håper ein av dei er min :) utlevering 31 mars i Bergen
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

ingare

Jiiiha, Endelig ny status: "Tesla-fabrikken bygger din Model S."

Tesla(p)syken er virkelig en berg og dalbane.
Fra jeg la inn bestilling har jeg brukt uttallige timer på forumet her, Teslagruppen på face og alt på nettet som på noen som helst måte har noe med Tesla å gjøre.
Først var det å finne ut hva man skulle bestille. Dobbeltlader eller ikke, luftfjæreing, lydpakke osv..  Så ble bestillinga bekrefta og deretter var det å bruke tid på å bekrefte at valgene jeg gjorde var riktige.

Deretter var det å finne ut hvordan man ønsket ladeopplegget sitt. Var det nok med en blå kontakt eller skulle man investere i en ladeboks? 

Så var det gjentatte ganger innom forumet for å lese om ladetrøbbel, lekkasjer fra tak, 12V trøbbel osv. Var det en tabbe å bestille denne bilen? *nedtur*

... og så leser man om kjempefornøyde eiere, ser flotte bilder av bilen, Bjørns videoer, leser om en bil som virkelig sparker, et helt nytt konsept av en bil. *opptur*

Dette blir virkelig en overgang fra en flerbruksbil på ca 100 hk!

Dagene går, må innom "My Tesla" flere ganger om dagen for å se om det er noen statusendring.
Jeg har laget beregninger på når man burde få utdelt VIN, når bilen burde gå i prod ut fra statistikk i regnearket, når jeg kunne håpe på å få levert bilen.  (Selvfølgelig altfor optimistisk)

Jeg leser om at "My Tesla" ikke alltid er oppdatert. Kanskje har bilen kommet lengre i løypa enn jeg tror... Skulle jeg ringe /maile for å sjekke hvordan det går med bestillingen?   Nei, jeg må ikke mase.  Bilen kommer ikke fortere av at alle maser og de må bruke tid på å svare på utålmodige bilkjøpere. 
Men hvrofor må det ta sååå lang tid før det skjer noe.  Leser om folk på forumet her som har bestilt lenge etter meg og nå får bilen utlevert.  Hvorfor er "verden" så urettferdig mot meg.... Blir frustrert oppgitt.

Nå har det gått 126 dager fra bilen ble bestilt til den har gått i prod.  Det er 126 alt for mange og laaaange dager.
Jeg husker ikke sist jeg har gleda meg så mye til å anskaffe en materiell sak som nå.  Ungene mine flirer av meg.

Jeg vet ikke helt om det stemmer det jeg pleier å si til ungene,  "Halve moroa er å glede seg til noe", når ventetida blir for lang. 

Men nå nærmer våren seg.  Bilen kommer nok på perfekt tidspunkt. Sommerføre, ferietid. Dette blir fantastisk!
Kanskje kan jeg feire ny bil sammen med bursdagen til Norge!  :):)

S85D - Levert
S85 - Solgt

sn0le

Jeg betalte reservasjonsgebyr den 25/2 og finalizet den 26/2.
I løpet av dagen i dag har jeg endelig fått et VIN.
Når får man se noe info om produksjonsdato og ikke minst leveringsdato?
Står jo i designeren "4-5 måneder" som antatt leveringstid, men er jo kjekt å vite en mere eksakt dato.
Har litt på følelsen av at de 4-5 månedene sammenfaller med neste kvartalsavslutning og at de kanskje gønner
på for å få ut bilene før 1 juli.
Samt at jeg tror og salget har vært labert etter prisoppgangen i November, og håper det kan føre til kortere leveringstid.
Mye man skal tro og håpe på. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA