Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Tai

Nå er jeg nok ikke så sur på Tesla som jeg muligens gir uttrykk for, det er nok mer 6 måneders ventetid som gjør meg litt koko ;D. Det kombinbert med at fossilbilen holder på med tullet sitt hjelper lite. Det er som om gamlebilen har bestemt seg for å ikke bli forbigått i stillhet!!

Men at konkurrentene er over 100 år er greit, jeg blir ikke sint hvis bilen ikke er feilfri. Det å kontakte kunden er så enkelt, man trenger ikke 100 års fartstid for å skjønne det.

Det er flere enn meg som forteller om myteslas oppdateringer som er riv ruskende galt. Flott å høre at de har truffet på noe.

Jo takk, noe research gjorde jeg i september i fjor. Men det var ingenting da som tydet på større forsinkelser. Eneste var det famøse toguhellet i usa men det er litt spesielt. Det er ikke noe jeg dikter opp, flere enn meg har samme oppfatning. Og igjen, at det blir forsinkelser er greit nok. Men jeg etterlyser en telefon eller mail fra Tesla. Det koster dem ikke allverden og sikrer et godt kundeforhold.

Om innfellbare speil....Tja, kanskje jeg er litt kravstor. Men se det fra min side: De fleste som får bilene sine nå har innfellbare speil. Hvis min bil ikke har det har den blitt produsert før de endret produksjonslinjen. Og da burde bilen strengt tatt vært levert for en god stund siden.
Men vi snur på flisa igjen: Får jeg med speilene vil det mer enn gjøre opp for all ventetid og manglende tilbakemelding fra Tesla ;D

Edit: Leste posten min. Uff som jeg syter! Nå skal jeg slutte. Gleder meg bare så inni hampen.... :-X

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

krister461

Sitat fra: Tai på tirsdag 04. mars 2014, klokken 18:42
Men vi snur på flisa igjen: Får jeg med speilene vil det mer enn gjøre opp for all ventetid og manglende tilbakemelding fra Tesla ;D
Da er det i alle fall stor sannsynlighet for at ditt bilkjøp får en lykkelig slutt. ;-)

rene

Tai, cjo som har bekreftet samme dato som deg (iflg regnearket) og har 10 nr lavere VIN fikk sin bil registrert i går kveld. Den skal også utleveres i Bergen. Du er nok ikke langt unna - kanskje reg i kveld eller i morgen! Da er det ikke mange dagene igjen..

Sjøhyene

Har fått leveringen min fremskyndet en uke! Skulle egentlig hente 15.mars, men fikk nå tilbud om å hente nå om et par dager. :) Måtte velge lørdagen da av praktiske årsaker.

Så alt i alt veldig fornøyd med hvor bra tesla har har holdt tidsskjemaet. Maks en uke +/- mer enn jeg hadde forestilt meg da jeg bestilte tilbake i september.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Tai

Sitat fra: rene på tirsdag 04. mars 2014, klokken 19:42
Tai, cjo som har bekreftet samme dato som deg (iflg regnearket) og har 10 nr lavere VIN fikk sin bil registrert i går kveld. Den skal også utleveres i Bergen. Du er nok ikke langt unna - kanskje reg i kveld eller i morgen! Da er det ikke mange dagene igjen..

Registrerer de biler om kveldene? Hvor dent er det vits i å sjekke? Spennende å se om jeg får et fint nummer ::).

Sjøhyene, når bekreftet du? Kunne ikke finne deg på regnearket. Veldig hyggelig å høre om dere som får fremskyndet levering. Gratulerer :)

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

rene

Jeg sjekker vanligvis rundt kl 17-18, og går glipp av en bil eller to registrert samme dag når jeg kjører igjen neste dag.

Den siste registrerte i Bergen er EL31184, og den kom etter jeg sjekket i dag (17:40). Er du heldig treffer du og får EL31188. Evt EL31200. Jeg vet ikke hvor lang serie Bergen har, men neste EL som er registrert er hos Tesla Sandnes, EL31201. Da blir det jo naturlig at Bergen har frem til EL31200.

Drsbkk

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 04. mars 2014, klokken 19:57
Har fått leveringen min fremskyndet en uke! Skulle egentlig hente 15.mars, men fikk nå tilbud om å hente nå om et par dager. :) Måtte velge lørdagen da av praktiske årsaker.

Så alt i alt veldig fornøyd med hvor bra tesla har har holdt tidsskjemaet. Maks en uke +/- mer enn jeg hadde forestilt meg da jeg bestilte tilbake i september.

Når bekreftet du? Er opprinnelig satt av til levering 15 mars, håpet på å få fremskyndet denne..har du fått endret status under mytesla siden også til klargjøring?
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

Sjøhyene

Bekreftet ca 22.sept, og ja det står nå at bilen gjøres klar til levering.
På min faktura har det hele tiden stått leveranse 10.mars, så tipper at min opprinnelige dato på 15. var veldig på den sikre siden.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Tai

Ble du oppringt eller fikk du mail?

Tai

eadie

Jeg bekreftet 16.sept, har ubekreftet levering 14.mars, vet bilen kom til Drammen i går eller i dag. S85 med alt minus barneseter. Virker som leveringer går raskere på Østlandet. Naturlig dog, med nærheten til Drammen
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Drsbkk

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 04. mars 2014, klokken 20:59
Bekreftet ca 22.sept, og ja det står nå at bilen gjøres klar til levering.
På min faktura har det hele tiden stått leveranse 10.mars, så tipper at min opprinnelige dato på 15. var veldig på den sikre siden.

Har også 10 mars på faktura..føler meg urettferdig behandlet  :( merkelig at det skal være så store forskjeller på leveranser..
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

MyTess

Om prosessen; bilen registreres etter at faktura er betalt?

Ikkeno vits å sjekke etter regnr før du har fått faktura og betalt?

MyTess

Og hvordan et faktura/betaling relatert til status om at bilen klargjøres for levering eller henting?

krister461

Jeg betalte egenandel i god tid (stod bare til pynt på konto) mens billån ble utbetalt fra banken etter at bilen ble registrert, men noen dager før jeg har fått bil. :)

daniel_mh83

Bekreftet 28.10.14, Fått mail fra DES idag. Om at bilen min ankommer snart. Har hatt noe kontakt med kundeservice på Tesla over en periode men altid bare fått til svar at jeg må vente til første uken i April på bilen. Men idag kl1705 kom glad nyheten! bilen kan hentes 22 mars! 14 dager før forespeilet levering. Flaks at jeg kommer hjem fra Spania den 21 da;)
Har bestillt P85 med det meste av utstyr, ikke 7 seter eller +!Blå.
Nå gjenstår salget av Fossilen! Golf GTI 2010, DSG med alt utstyr selges, om dere kjenner noen som trenger ;-)

GLEDER MEG 8)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA