Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Stig O

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 11. februar 2014, klokken 12:24
HVA!! :'( ... i følge DS har ikke bilen kommet til Drammen ennå!!  >:( :'( >:( :'(

Jippi! Beklager Lille Lance, men jeg ble drittnervøs når jeg leste innlegget ditt da bilene våre var ferdig samtidig. Fikk beskjed av DS at bilen min nå var ute av containeren og stod på kaia. Har bestilt time til å legge solfilm og til lakkerer så da hadde hele logistikken min gått i vasken.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Anew

HVA!! :'( ... i følge DS har ikke bilen kommet til Drammen ennå!!  >:( :'( >:( :'(
...men har du fortsatt samme utleveringsdato?
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Lille Lance

Sitat fra: Anew på tirsdag 11. februar 2014, klokken 14:53
...men har du fortsatt samme utleveringsdato?
Fikk beskjed nå at det kommer inn en båt på fredag, uten at jeg fikk navnet må denne "ghost"-båten som ikke finnes i noen tidstabeller  :o ... Fortsatt samme utleveringsdato
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

don

Føler med deg! Du fikk jo en relativt tidlig produksjon og da naturlig forhåpninger om "tidlig" levering - synes det er ganske utrulig at ikke Tesla (DS) kan informere mere konkret om transportplanen for hver enkelt bil når de jo pakkes slik i containere.
Da er vel bilen din (og min) på MOL Destiny som sliter i storm over atlanteren nå... og kommer videre med Pachuca til Holmen kai søndag 23 ?
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

paalv

Det er merkelig stille på nyregistreringsfronten.
Etter kun 132 TMS i januar, skulle jeg tro at det tok seg betydelig opp nå.
Men jeg har kun sett 90 nye i februar, riktignok uten Trøndelag de siste 2 dager, der ble det slutt på EL2964-serien. (Noen som vet hvilke nummer som går der nå?)

Hvis det skal leveres 2.000 TMS i første kvartal, så blir det travelt de neste 6 ukene!
8)
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Lille Lance

Sitat fra: don på tirsdag 11. februar 2014, klokken 15:13
Føler med deg! Du fikk jo en relativt tidlig produksjon og da naturlig forhåpninger om "tidlig" levering - synes det er ganske utrulig at ikke Tesla (DS) kan informere mere konkret om transportplanen for hver enkelt bil når de jo pakkes slik i containere.
Da er vel bilen din (og min) på MOL Destiny som sliter i storm over atlanteren nå... og kommer videre med Pachuca til Holmen kai søndag 23 ?
For under en uke siden sa de at bilen ville ankomme søndag 9.feb, så da burde jo bilen ha vært i Rotterdam på den tiden ... Kanskje det var fullt på Pachuca på siste reise? Den kan ikke være på MOL Destiny, da kunne de ikke ha sagt Drammen 9. feb ... 
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

don

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 11. februar 2014, klokken 15:24
For under en uke siden sa de at bilen ville ankomme søndag 9.feb, så da burde jo bilen ha vært i Rotterdam på den tiden ... Kanskje det var fullt på Pachuca på siste reise? Den kan ikke være på MOL Destiny, da kunne de ikke ha sagt Drammen 9. feb ...

Du har nok rett - jeg fikk også bekreftet at bilen var på vei over atlanteren før MOL Destiny skulle startet (den er forsinket)
Men du sier da at det går en båt fra Rotterdam til Drammen som ankommer nå fredag? - DS foreslo levering for meg 26. men er på vinterferie den uken - håper jo veldig på levering til uken da....
S85 Blå met. P24185

Artjo

Nå skjer det ting: Din Model S blir klargjort for henting eller levering :D

P85, VIN238XX

Anew

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 11. februar 2014, klokken 15:24
Jeg fikk beskjed om det samme. Jeg mistenker at vi er "ofre" for etterdønninger av forsinkelser i forbindelse med vinterværet i USA i jauar. Pachuca får jo ikke noe større kapasitet, så om en båtlast før oss kom for sent frem, så får det ringvirkninger. Om du faktisk får bilen din på avtalt dato så har det jo liten praktisk betydning.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

oroeltoro

Lance
"Gerda" som går Baltic Line for Tschudi gikk fra RTM og ankommer Drammen lørdag morgen etter planen.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

rene

Det er et utrolig detaljnivå som kreves av Tesla (DS) her. Jeg er enig i at det er veldig interessant å følge bilen fra fabrikk til utlevering, men hvis vi prøver å se det litt fra leverandøren sin side så hadde det vært utrolig mye oppfølging å informere om alt dette. Husk at det er mye som kan skje underveis, som vi har funnet ut vi som har lært utrolig mye om shipping de siste månedene. Skal DS da følge opp hver enkelt når man i systemet ser at en container eller fjorten kom en dag for sent til Newark? Eller til Rotterdam? Pachuca var full osv.
Jeg tror de fleste DS hos Tesla Norge er overarbeidet som det er, det er jo stadig folk som sender mail og ringer dem for å be om oppdatert status på leveringsdato. Jeg tror faktisk at de gjør en bedre jobb om de får gjøre jobben sin i fred. Det kan tilogmed kanskje bli tid til å se på prosessforbedringer, noe som kommer alle til gode. Hvis de hele tiden ligger på etterslep pga mye henvendelser vil det jo bare skape ringvirkninger som går ut over alle, evt øker prisen/senker fortjenesten til Tesla. Vi ønsker jo ikke spørsmålet skal komme fra HQ i Los Angeles "hvorfor kreves det dobbelt så mange DS-er i Norge for å levere like mange biler som i California?" med tilhørende bedriftskultur om at nå må det effektiviseres (sparkes de som kanskje yter litt ekstra service utover stillingsinstruks).

Ta det med ro. Bilen kommer, og du har allerede fått en leveringsdato. Om denne forflytter seg en eller annen vei, får du nok beskjed.

don

Sitat fra: rene på tirsdag 11. februar 2014, klokken 15:58
Det er et utrolig detaljnivå som kreves av Tesla (DS) her. Jeg er enig i at det er veldig interessant å følge bilen fra fabrikk til utlevering, men hvis vi prøver å se det litt fra leverandøren sin side så hadde det vært utrolig mye oppfølging å informere om alt dette. Husk at det er mye som kan skje underveis, som vi har funnet ut vi som har lært utrolig mye om shipping de siste månedene. Skal DS da følge opp hver enkelt når man i systemet ser at en container eller fjorten kom en dag for sent til Newark? Eller til Rotterdam? Pachuca var full osv.
Jeg tror de fleste DS hos Tesla Norge er overarbeidet som det er, det er jo stadig folk som sender mail og ringer dem for å be om oppdatert status på leveringsdato. Jeg tror faktisk at de gjør en bedre jobb om de får gjøre jobben sin i fred. Det kan tilogmed kanskje bli tid til å se på prosessforbedringer, noe som kommer alle til gode. Hvis de hele tiden ligger på etterslep pga mye henvendelser vil det jo bare skape ringvirkninger som går ut over alle, evt øker prisen/senker fortjenesten til Tesla. Vi ønsker jo ikke spørsmålet skal komme fra HQ i Los Angeles "hvorfor kreves det dobbelt så mange DS-er i Norge for å levere like mange biler som i California?" med tilhørende bedriftskultur om at nå må det effektiviseres (sparkes de som kanskje yter litt ekstra service utover stillingsinstruks).

Ta det med ro. Bilen kommer, og du har allerede fått en leveringsdato. Om denne forflytter seg en eller annen vei, får du nok beskjed.
Ja - jeg tar poenget ditt og jeg har tillit til at leveringstidspunktet nok holder - men likevel - når vi bestiller en filleting på nett så er man vant pakkesporingstjenester med å få oppgitt pakkenummer.

Med å få oppgitt containernummer så kan man jo på samme måte spore selv f.eks. http://www.searates.com/container/tracking/

Det trengs ingen DS for det - men skjønner jo alt "maset" som kan oppstå med å oppgi dette...
S85 Blå met. P24185

rene

Litt av problemet til en leverandør er jo at de mister all slakk hvis de oppgir båt/containernummer til deg som kunde. Du kan jo ikke vite at akkurat Drammen (eks, hvis du får din utlevert der) får inn 100 biler samtidig, og alle skal gjennomgås for å sjekke at dørene er samme farge som resten av bilen, shines og klargjøres og alt dette. Det kan være at din havner bakerst i denne køen, men det vil du aldri vise forståelse for hvis du vet at den containeren er landet i havna, for da får du en forventning om at det tar en liten uke så er det julaften.
Da fungerer det mye bedre å oppgi en dato på faktura, og så heller overlevere ved å rekke utlevering en uke eller to i forveien. Hadde de gitt deg en utleveringsdato de ikke klarte overholde hadde det blitt mye mye mer bråk enn om de er tidlig ute. Det er veldig lurt å sette forventninger på denne måten, men vi justerer disse selv hvis vi har for mye informasjon om logistikken.

Det blir vanskelig å sammenligne med en liten filleting man bestiller på nett, da denne ikke skal annet enn leveres i postkassa di - det er ingen mennesker som skal involveres ut over det å overlevere pakken til deg.

Lille Lance

Sitat fra: oroeltoro på tirsdag 11. februar 2014, klokken 15:47
Lance
"Gerda" som går Baltic Line for Tschudi gikk fra RTM og ankommer Drammen lørdag morgen etter planen.
Du "Gerda" du "Gerda" ... jeg hadde jo egentlig logget meg av http://www.marinetraffic.com/ men nå er det på'n igjen ... Gerda er lagt inn i My Fleet ... Blir spennende å se hva som skjer nå ... skulle gjerne hatt bilen i Drammen nå ... shit ass ...  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

Lille Lance

Jeg ser poenget ved å ikke mase, men jeg tror de aller fleste av oss maser pent  ;)
Kjøper man en vare til 650 laken, så er det vel lov å sende noen mailer av og til og høre hva som skjer. DS står fritt til å svar når de har mulighet. All denne masinga er med på å underbygge Tesla-hypen, som egentlig bare er god pr for selskapet og bilen.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA