Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Brede

Sitat fra: Gusse på tirsdag 17. desember 2013, klokken 00:13
Sitat fra: Brede på mandag 16. desember 2013, klokken 19:02
Jeg skal også hente bil i Trondheim på torsdag, men har ikke fått reg.nummer enda.
Hvordan ligger det an med dere andre som skal hente bil denne uka?

Ser det da kanskje blir utlevering av minst to multicoat red da på torsdag 8)

Ja det best vi sjekker VIN før vi kjører hjemover!  ;D

jalias

Sitat fra: Zneip på tirsdag 17. desember 2013, klokken 00:16

Sitat fra: Gusse på tirsdag 17. desember 2013, klokken 00:09
Sitat fra: Zneip på mandag 16. desember 2013, klokken 23:59
Hentet min bil i Trondheim i dag....nesten 9 måneders svangerskap er endelig over. Bilen sover nå søtt i garasjen mens kilowattimene strømmer på. Gleder meg til å kjøre på jobb i morgen :)





Grattis Zneip:)
Artig å se medtrøndere få bilen sin. Håper å hente min allerede på torsdag denne uken:) Da ble det jul i år og da allikevel:)

Takk for det - trodde aldri dagen skulle komme :D

Lykke til med din henting også da - skulle du trenge en klatt strøm på Levanger må du bare si ifra. Har 32A 1-fas i garasjen

Nydelig bil, gratulerer..:-) Blir mange TMS i Nord-Trøndelag etter hvert også.
Men....deler de ut disse adaptrene på Lade nå?


awilm

Your Model S is in transit from the factory!!!!   :D :D :D :D :D :D :D

Er det nå jeg kan forvente 50 dager til levering?
2013 Model S P85+
Alt utstyr - u/barneseter
Reservert 9.8.2013
Bekrefetet/betalt 10.8.2013
Levering: forespeilet slutten av desember, flyttet til 2. uken i februar, oppdatert til slutten av januar

ELTesla

Sitat fra: awilm på tirsdag 17. desember 2013, klokken 11:05
Your Model S is in transit from the factory!!!!   :D :D :D :D :D :D :D

Er det nå jeg kan forvente 50 dager til levering?

+1

Frodebo

Da er bilen ferdigprodusert. I flg. Tesla v/Jonas i Nederland er estimert levering midten/slutten av januar. Enten har de byttet til raskere båter, ellers kommer bilen i begynnelsen av februar. Jeg tipper at det siste er mest realistisk ;-)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

oroeltoro

#3665
Min bil ble ferdigprodusert i forrige uke en gang iflg Tesla Amsterdam. My Tesla viser fortsatt "leter etter deler", uten at det bekymrer meg. Har prøvd å nå bilen via app, så den blir nok ikke testet/aktivert før ved levering. Tipper bilen ankommer Drammen 13. januar (de bør rekke ett skip fra New York 30. des som ankommer Rotterdam 8.jan), og at levering bli samme uken da de har mindre biler og håndtere.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Jon123

Ble ringt i går: onsdag!!!! Det varte i 2 timer; funnet ripe, fredag! Vurderte først å hente på prøveskilter og regge januar, men slo det fra meg da man ikke får kasko på disse.. O gledelig jul 8)
S85. Levert 2013.

bakskj

Sitat fra: simen123 på tirsdag 17. desember 2013, klokken 11:31
Ble ringt i går: onsdag!!!! Det varte i 2 timer; funnet ripe, fredag! Vurderte først å hente på prøveskilter og regge januar, men slo det fra meg da man ikke får kasko på disse.. O gledelig jul 8)

Virker som de har lært å være nøye på dette før utlevering. Blir nok ikke flere biler med feil farge på dørene heretter. Bra!

Så forøvrig at mitt VIN ble oppdatert til E i uken som gikk, så da er det 2014-modell! Dette er det eneste positive jeg kan se ved at levering ble utsatt fra januar til mars/april.. får jo 2014-modell og slipper nok tenke på vinterdekk denne vinteren.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Joar

Sitat fra: simen123 på tirsdag 17. desember 2013, klokken 11:31
Ble ringt i går: onsdag!!!! Det varte i 2 timer; funnet ripe, fredag! Vurderte først å hente på prøveskilter og regge januar, men slo det fra meg da man ikke får kasko på disse.. O gledelig jul 8)

Er bare å ringe forsikringselskapet ditt å få kasko der, ansvar har du på prøveskiltene.
Var ingen problem hos If hvert fall. Bilen er forsikrert på VIN frem til jeg henter ut skilt i januar.

MrDriveby

Sitat fra: Frodebo på tirsdag 17. desember 2013, klokken 11:16
Da er bilen ferdigprodusert. I flg. Tesla v/Jonas i Nederland er estimert levering midten/slutten av januar. Enten har de byttet til raskere båter, ellers kommer bilen i begynnelsen av februar. Jeg tipper at det siste er mest realistisk ;-)

Har ingenting med hurtighet på båtene å gjøre. Det har med hvor lang tid den står på vent i Rotterdam til dn blir sendt videre.
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

ELTesla

Det handler vel også om hvor lenge den blir stående i statene før den går på båten også.

OleJA

Sitat fra: Frodebo på tirsdag 17. desember 2013, klokken 11:16
Da er bilen ferdigprodusert. I flg. Tesla v/Jonas i Nederland er estimert levering midten/slutten av januar. Enten har de byttet til raskere båter, ellers kommer bilen i begynnelsen av februar. Jeg tipper at det siste er mest realistisk ;-)
Sikkert 'tryggest' å regne med begynnelsen av februar, men 50 dager transport er nok worst case. Er du heldig med logistikken er transporten ned mot 30 dager, min ble utlevert 28 dager etter fullført produksjon ;D

Restusj

Bilen ble registrert på onsdag 12/12 og mottok vognkortet i posten i går. Ser at butikken i Bergen er stappfull av biler men har ikke fått endelig dato for overtakelse... Akkurat nå tror jeg at jeg har et større problem å vente på bilen enn ungene har til julaften... Håper én av bilene i butikken er min. :-X
S85, 85kW, Grå, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Park, Nappa-skinn, Vinterpakke, dobbeltlader,

Brede

Og DER kom reg.nummer!

49 timer og 49 minutter til overlevering!  :D

Johnny

Sitat fra: Restusj på tirsdag 17. desember 2013, klokken 13:36
Bilen ble registrert på onsdag 12/12 og mottok vognkortet i posten i går. Ser at butikken i Bergen er stappfull av biler men har ikke fått endelig dato for overtakelse... Akkurat nå tror jeg at jeg har et større problem å vente på bilen enn ungene har til julaften... Håper én av bilene i butikken er min. :-X

Jeg levde også i den forvillelsen at siden bilen var registrert, så var den i butikken, eller like om hjørnet. Nå forstår jeg at det ikke er sikkert den er ute av containeren engang. :o Heldigvis er den godt forsikret!
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA