Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

jsu224

Sitat fra: Callaway på mandag 18. november 2013, klokken 22:33
Levering på lørdag 23. november.

Merker at alle bugs og ladefeil gjør at jeg har begynt å gru-glede meg nå. Er så redd for å bli skuffet  :o
Gjett om!! Kommer ikke til å tørre å åpne øya jeg..

gzegorz

Levering flyttet fra fredag 22.11 til i MORGEN kl 16 i Bergen!

VIN19474, P2438

11 måneders venting er straks over!
Tesla Model S85

Lars Vidar

Et spørsmål gzegorz:
Vet du hvordan det fungerer med tanke på vinterdekk? Får man dette levert på bilen? Jeg spør fordi jeg selv har bestilt meg en Tesla med 21 sommer og 19 piggfrie vinter. Skal hente bilen 2.12. og håper virkelig at man får vinterdekkene levert da.

christian1986

En bekjent hentet bilen sin i Bergen i går og fikk beskjed på at det var klare om 1-2 uker. I dag sitter jeg å ser på at det laver ned her i Bergen, mens jeg tenker at 1-2 uker betyr at de ikke har peiling på når de får de inn. Det bekymrer meg, for om 8 dager er det jeg som henter bilen >:(

Nuvolari

Sitat fra: Lars Vidar på tirsdag 19. november 2013, klokken 10:04
Et spørsmål gzegorz:
Vet du hvordan det fungerer med tanke på vinterdekk? Får man dette levert på bilen? Jeg spør fordi jeg selv har bestilt meg en Tesla med 21 sommer og 19 piggfrie vinter. Skal hente bilen 2.12. og håper virkelig at man får vinterdekkene levert da.

Jeg skal hente bilen på torsdag. De har ikke vinterdekk og vet ikke når det kommer. Har heldigvis ikke solgt bensinbilen så da får jeg ta den de dagene det er glatt.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

blokhus

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 19. november 2013, klokken 10:33
En bekjent hentet bilen sin i Bergen i går og fikk beskjed på at det var klare om 1-2 uker. I dag sitter jeg å ser på at det laver ned her i Bergen, mens jeg tenker at 1-2 uker betyr at de ikke har peiling på når de får de inn. Det bekymrer meg, for om 8 dager er det jeg som henter bilen >:(

De prioriterer nok de som allerede har fått bilen først. Om de som hentet 2 uker før deg fikk beskjed om 1-2 uker kan det nok være ytterligere ventetid for deg tenker jeg. Spørs vel hvor mange dekk de har. Litt rart syntes jeg. Jeg snakket jo med de for noen uker siden da jeg fikk lagt om til min og de sa at de ventet inn en forsendelse med 1200 (usikker på om det var 1200 sett eller felger som ble sagt). Bergen hadde jo meget solid lager med vinterdekk for 1 mnd tid siden, men måtte "dele" med resten av landet så da forsvant alt ut over natten.
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Viking

Jeg har snakket med DS og fått leveringsvindu 18.12.13 - 01.01.14

Jeg har bestilt vinterdekk hos Tesla. Jeg sa at jeg ønsker å få bilen utlevert med vinterdekk på felg. Dette ble akseptert av DS. Jeg får også sommerhjulene utlevert og ble anbefalt et dekkhotell i nærheten der jeg kunne "droppe dem av etter utlevering."

har fått solgt min Nissan og har nå "final countdown"
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Lars Vidar

Spørsmål til Viking:
Hvor skal du hente ut din bil?

Amper

Jeg hadde en avtale om utlevering av bilen i morgen onsdag den 20 nov. i Stavanger, men jeg fikk en kontra beskjed sent fredag ettermiddag.. Kontainer hadde vist ikke kommet til Norge og at datoen DS & jeg fikk var egentlig dato for ankomst av kontainer til Drammen..

Det betyr at det sannsynligvis er 3 andre bileiere som har fått forskjøvet leveringstidpunktet fra denne til neste uke..  noen flere her inne som er i samme situasjon ?

Jeg er er litt forundret over at det er 1 stk kontainer som det ble oppgitt feil dato på.. det kan sikkert stemme, men det kommer jo horder med kontainere med samme båtlast til rotterdam... og de norske bilene/kontainerne burde også få plass samlet videre..  ??? :o

P85D :o)

Paul

Sitat fra: Amper på tirsdag 19. november 2013, klokken 12:31
Jeg hadde en avtale om utlevering av bilen i morgen onsdag den 20 nov. i Stavanger, men jeg fikk en kontra beskjed sent fredag ettermiddag.. Kontainer hadde vist ikke kommet til Norge og at datoen DS & jeg fikk var egentlig dato for ankomst av kontainer til Drammen..

blir det svart TMS?  jeg har fått dato på faktura: 29 Nov. for min svart TMS, utlevering i Stavanger. P2577
har ikke blitt kontaktet via telefon for nærmere detaljer ang levering..
kanskje våre biler er på sammen båt?

Bonefish

Det betyr at det sannsynligvis er 3 andre bileiere som har fått forskjøvet leveringstidpunktet fra denne til neste uke..  noen flere her inne som er i samme situasjon ?

Jeg er er litt forundret over at det er 1 stk kontainer som det ble oppgitt feil dato på.. det kan sikkert stemme, men det kommer jo horder med kontainere med samme båtlast til rotterdam... og de norske bilene/kontainerne burde også få plass samlet videre..  ??? :o

Om ikke forsinket levering så har jeg funnet ut at bilen min og de den deler container med har hatt en god uke på kaien i Rotterdam. DES opplyste om at den var med APL Indonesia som annkom rotterdam 7/11. Hadde hapet at den ville være på container båten som annkom Drammen 10/11 (gikk fra Rotterdam 8 /11). Den kom trolig nå på søndag med Pachuca. Så vidt jeg kan se så er det ikke flere container skip denne uken.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Viking

Sitat fra: Lars Vidar på tirsdag 19. november 2013, klokken 12:24
Spørsmål til Viking:
Jeg skal hente den på Alnabru.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Amper

Sitat fra: Bonefish på tirsdag 19. november 2013, klokken 12:56

Om ikke forsinket levering så har jeg funnet ut at bilen min og de den deler container med har hatt en god uke på kaien i Rotterdam. DES opplyste om at den var med APL Indonesia som annkom rotterdam 7/11. Hadde hapet at den ville være på container båten som annkom Drammen 10/11 (gikk fra Rotterdam 8 /11). Den kom trolig nå på søndag med Pachuca. Så vidt jeg kan se så er det ikke flere container skip denne uken.

det kan se ut som vi & våre biler fikk felles uventet opplevelse da..  :P
P85D :o)

Lars Vidar

Jeg skal hente min bil i Bergen 2. desember kl 10 og fikk nettopp følgende svar vedrørende forespørsel om at jeg ønsket at bilen blir levert med piggfrie vinterdekk siden jeg skal kjøre til Ålesund på vinterveier:

"Hei Lars Vidar, 
Jeg har notert at du ønsker vinterdekk montert på bilen og jeg har gitt Serviceavdelingen beskjed om dette; du får med deg sommerdekkene i bilen. Jeg skal også sørge for at bilen er fulladet"

FruTesla

Sitat fra: Viking på tirsdag 19. november 2013, klokken 14:14
Sitat fra: Lars Vidar på tirsdag 19. november 2013, klokken 12:24
Spørsmål til Viking:
Jeg skal hente den på Alnabru.

Hhmm - har du fått det bekreftet? Iflg mail fra Tesla antar DS at all utlevering etter 9. desember skal skje fra Drammen og at Alnabru ikke lenger skal være utleveringssted....... Jeg har nesten samme utleveringsvindu 20.des - 3 jan......  ???
Mercedes E 220 CDI (solgt)
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentet 21. juni 2017
Taycan 4S - hentet ut 15. januar 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA