Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Rasmus.B

Klart det er lov å påpeke. Når Teala endrer status på bilen blir man spendt og gleder seg og håper på at ting skal gå raskt. At de som hittil har ventet i lang lang tid skal gjøre narr av de som nylig har bestilt er bare teit. Håper dere får bilene fortere en svint.  Jeg får min 21 november. Bestilte i slutten av desember i fjor.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Stellar

Jeg bestilte i August, fått beskjed om levering uke 51,bilen var ferdig produsert i går.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Henning76

Jeg får varierende beskjeder. Jeg ringte Tesla kundeservice i går, og de var helt klar på at My Tesla skulle være til å stole på.

Hun sa også at deres eget CRM system i Europa ikke ble oppdatert i sanntid. Men at de hadde hatt leveringsproblemer fra en eller flere leverandører som nå var løst, det visste hun.

In Production behøver dog ikke bety at bilen settes sammen nå - bare at alle deler er allokert og bilen har fått "kølapp" til produksjon.

Tesla øker jo kapasiteten sin gradvis. Det er greit nok at de prioriterer USA,  men en produksjonstid på 4-5 måneder for norske biler kontra 1 måned for amerikanske biler har jeg veldig liten tro på.

De har et begrenset antall lakkeringslinjer, så personlig tror jeg disse batchene går på fargetype.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

oroeltoro

Etter hva jeg leste (skal finne linken senere) så har de hatt problemer med å skaffe sorte skinnseter. Vil tro at de står for en stor andel av bestillingene. Så hvis den flaskehalsen er løst, blir det jo enklere å sette opp køordning for produksjon vil jeg tro.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Blikktralle

Jeg er en av dem som har ventet siden mars. Har møtt på et par utsettelser, og ergrer meg selvfølgelig over det. Men da er det så bra å begynne dagen med denne tråden. Her leser jeg nettopp om andres frustrasjon, ekstase, irritasjon og glede over updates i byggingen. Her inne føler jeg at jeg ikke venter alene, men at mange sitter i (på) samme båt.

Så tusen takk til alle dere som poster her, dere gjør ventingen litt lettere :)

....at denne tråden ikke er sticky har jeg ingen forståelse for.

Oslo

Zneip

Sitat fra: Blikktralle på tirsdag 05. november 2013, klokken 09:09
Jeg er en av dem som har ventet siden mars. Har møtt på et par utsettelser, og ergrer meg selvfølgelig over det. Men da er det så bra å begynne dagen med denne tråden. Her leser jeg nettopp om andres frustrasjon, ekstase, irritasjon og glede over updates i byggingen. Her inne føler jeg at jeg ikke venter alene, men at mange sitter i (på) samme båt.

Så tusen takk til alle dere som poster her, dere gjør ventingen litt lettere :)

....at denne tråden ikke er sticky har jeg ingen forståelse for.

Felles skjebne - felles trøst. Jeg har også ventet siden mars  8) Skal bli utrolig digg å få kjerra. Står "in transit" hos meg nå - men hvem vet......venter fortsatt på telefon fra DS.
Nord Trøndelag | X90D

OleT

Hadde avtalt levering 14/11.

Nå har jeg blitt spurt om jeg kan hente den tidligere!

EL 24805. :D
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

HKS

Fikk mail fra DS i dag.

Ser ut som om det blir levering 3. desember i Oslo for meg.
Tesla Model 3 Long Range

D.O

Fikk nettopp tlf fra DS, bilen fraktes nå og føreløpig utlevering var 19 desember. Jeg flyttet den til 20 desember, passer meg best denne dagen.  :) Så da blir det bra julepakke i år. Og da holder Tesla det de skrev i første opplysning om levering som var Nov/Dec.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Henning76

Sitat fra: D.O på tirsdag 05. november 2013, klokken 12:14
Fikk nettopp tlf fra DS, bilen fraktes nå og føreløpig utlevering var 19 desember. Jeg flyttet den til 20 desember, passer meg best denne dagen.  :) Så da blir det bra julepakke i år. Og da holder Tesla det de skrev i første opplysning om levering som var Nov/Dec.

Husker du når bilen din gikk i produksjon?
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

D.O

Sitat fra: Henning76 på tirsdag 05. november 2013, klokken 12:17

Datoen det endret seg på min dashboard var 28 oktober, men jeg hadde fått info om at bilen min var ferdigprodusert, fra tidligere kontakt med Tesla ang noen andre spørsmål. (status i produksjon, ferdig transporteres, og in transit kom med nesten bare timers mellomrom) Så den var nok allerede under frakt denne datoen.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

LAH

Sitat fra: D.O på tirsdag 05. november 2013, klokken 12:34
Sitat fra: Henning76 på tirsdag 05. november 2013, klokken 12:17

Datoen det endret seg på min dashboard var 28 oktober, men jeg hadde fått info om at bilen min var ferdigprodusert, fra tidligere kontakt med Tesla ang noen andre spørsmål. (status i produksjon, ferdig transporteres, og in transit kom med nesten bare timers mellomrom) Så den var nok allerede under frakt denne datoen.

Samme her! Venter i spenning på en telefon ;)
85 - P4126 - VIN18537
Lev. des - lev. okt - lev. november - levert fredag 13. des

Chlangum

Ny Status!

Produksjon fullført
Your Model S is in transit from the factory.

I morgen er det nøyaktig en måned til utlevering.
Første "langtur" går til Stord fra Bergen på julebord dagen etter levering
Skal bli hardt å spare på strømmen føste dagen for å ha nok tur/retur Stord c",)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Nuvolari

Sitat fra: HKS på tirsdag 05. november 2013, klokken 12:13
Fikk mail fra DS i dag.

Sprøtt, du bestilte 3mnd etter meg og får bilen før meg. Kjenner at Tesla irriterer meg på en rekke punkter.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Zneip

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 05. november 2013, klokken 12:41
Sitat fra: HKS på tirsdag 05. november 2013, klokken 12:13
Fikk mail fra DS i dag.

Sprøtt, du bestilte 3mnd etter meg og får bilen før meg. Kjenner at Tesla irriterer meg på en rekke punkter.

Jeg teller også saaaakte til ti når jeg ser slike tilfeller  :o
Nord Trøndelag | X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA