Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Lacaixxa

Ah  - sånn beskjed vil jeg også ha.

Et signal på at de har startet "under promise - over deliver"??
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Maartensommer

En helt vanlig dag.

Våkner: sjekker "my Tesla" på mobilen
Lager frokost: sjekker "my Tesla" på pcen
I bilen på vei til jobb: sjekker "my Tesla" på mobilen
I bilen på vei til jobb ved Asker: Begynner å se Model S i høyrefilen - blir grønn av misunnelse!
På jobb: leser meg opp på forumet og sjekker "my Tesla".
Lunsj: ca. 5-6 spørsmål om når jeg får bilen.
Etter lunsj: leser meg opp på forumet og sjekker "my Tesla"
I bilen på vei hjem: sjekker "my Tesla" på mobilen
Kommer hjem: leser meg opp på forumet og sjekker "my Tesla"
Siste jeg gjør i senga: sjekker "my Tesla" på mobilen

Tipper familien og arbeidsgiver kommer til å merke en økt aktivitet når bilen er ankommet - når det måtte bli.  Tesla leter fremdeles rundt etter deler på det som må være verdens mest rotetete lager!

Øyvind.h

Hvorfor sjekke "my tesla" så ofte? Det er da avklart for lenge siden at stausen der sjeldent er korrekt?

Min levering ble i dag flyttet fra 10. september til 31. august  ;D Så da skal bilen få kose seg på parkeringsplassen på Gardermoen istedenfor Teslas lagringsplass mens jeg er i utlandet :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

teslapower

Ser ut som det er noe som skjer ang. leveringstidspunkt for Model S i Norge ja, da jeg ser flere på forumet som har fått utsatt sin levering. Det skjedde med meg også idag. Estimert levering var midten av Oktober men fikk beskjed idag at dette var endret til slutten av November :(, så det lukter litt av at det blir en førjuls presang :)
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Real EoN

Håper jeg får min i september, jobber på et sted med MANGE pengesterke kollegaer som er veldig interessert i Model s... For Tesla sin del kan det vare mye penger i å gi meg min bil tidlig, og i perfekt stand for visning/testturer før vinteren setter inn :) Det viktigste er selvfølgelig at JEG er fornøyd !
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

janosat

Sitat fra: OleJA på torsdag 29. august 2013, klokken 11:58
Fikk nettopp beskjed om at min levering var flyttet frem fra 2. oktober til 13. september - Rene kvantespranget  ;D
Det er 29 dager fra 'Production Complete', da må den nesten ha rullet rett fra samlebåndet og inn på båten.  8)

Får håpe alt jeg har hørt om fredag 13. slår feil  :o
Hei
Har du betalt "Final Invoice" før du fikk den fremskutte leveringen?

Selv har jeg levering  23/9
I mail fra min DS ble jeg oppfordret til å betale "final Invoice " så fort som mulig for å muligens få en tidligere leveringsdato.(mulig bare noe han er "opplært " i å skrive slik at tesla sikrer seg rentene i mellomtiden)
(Betalte "F I" samme dag jeg fikk fakturaen på mail.)Kanskje det eneste virkemiddelet jeg har for tidligere levering.) (Dumsnill)

JO

OleJA

Sitat fra: janosat på torsdag 29. august 2013, klokken 21:11
Sitat fra: OleJA på torsdag 29. august 2013, klokken 11:58
Fikk nettopp beskjed om at min levering var flyttet frem fra 2. oktober til 13. september - Rene kvantespranget  ;D
Det er 29 dager fra 'Production Complete', da må den nesten ha rullet rett fra samlebåndet og inn på båten.  8)

Får håpe alt jeg har hørt om fredag 13. slår feil  :o
Hei
Har du betalt "Final Invoice" før du fikk den fremskutte leveringen?

Selv har jeg levering  23/9
I mail fra min DS ble jeg oppfordret til å betale "final Invoice " så fort som mulig for å muligens få en tidligere leveringsdato.(mulig bare noe han er "opplært " i å skrive slik at tesla sikrer seg rentene i mellomtiden)
(Betalte "F I" samme dag jeg fikk fakturaen på mail.)Kanskje det eneste virkemiddelet jeg har for tidligere levering.) (Dumsnill)

JO
Niks, har hverken fått eller betalt sluttfaktura, men den kommer nok snart nå. Legger den vel til betaling i nettbanken i løpet av neste uke tenker jeg.

Maartensommer

Sitat fra: teslapower på torsdag 29. august 2013, klokken 20:18
Ser ut som det er noe som skjer ang. leveringstidspunkt for Model S i Norge ja, da jeg ser flere på forumet som har fått utsatt sin levering. Det skjedde med meg også idag. Estimert levering var midten av Oktober men fikk beskjed idag at dette var endret til slutten av November :(, så det lukter litt av at det blir en førjuls presang :)

Tok Tesla kontakt med deg eller du med dem?

SimenT


Jeg fikk beskjed om midten av oktober i begynnelsen av August med opprinnelig SEP/OKT på kontrakten.
Skjønner nå at det ikke ser veldig realistisk ut mtp de som har reservajonsnummer rundt meg har fått beskjed om november :(

Tørr ikke sende ny e-post til Heidi, vil leve lykkelig uvitende akkurat nå.
Hodet mitt: "Kanskje jeg er heldig!?! Ser jo litt tilfeldig ut på forumet"
Jeg har sluppet håpet inn, jeg er ikke klar for skuffelsen.

#2397 VIN 17390
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Jimpec


Sitat fra: SimenT på torsdag 29. august 2013, klokken 23:09

Jeg fikk beskjed om midten av oktober i begynnelsen av August med opprinnelig SEP/OKT på kontrakten.
Skjønner nå at det ikke ser veldig realistisk ut mtp de som har reservajonsnummer rundt meg har fått beskjed om november :(

Tørr ikke sende ny e-post til Heidi, vil leve lykkelig uvitende akkurat nå.
Hodet mitt: "Kanskje jeg er heldig!?! Ser jo litt tilfeldig ut på forumet"
Jeg har sluppet håpet inn, jeg er ikke klar for skuffelsen.

#2397 VIN 17390

Du har nok ok sjanser på midten av november vil jeg anta. ;-)
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Cronos

Sitat fra: Real EoN på torsdag 29. august 2013, klokken 20:35
Håper jeg får min i september, jobber på et sted med MANGE pengesterke kollegaer som er veldig interessert i Model s... For Tesla sin del kan det vare mye penger i å gi meg min bil tidlig, og i perfekt stand for visning/testturer før vinteren setter inn :) Det viktigste er selvfølgelig at JEG er fornøyd !

Ditto. Ingen her som har under 1 mill i lønn.
Og jeg har VIN ca 8-900 lavere enn deg, og sekvensnr ca 700 lavere enn deg.
Kanskje jeg burde få dato før deg...? ;)

#1023










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Harlex

Sitat fra: SimenT på torsdag 29. august 2013, klokken 23:09

Jeg fikk beskjed om midten av oktober i begynnelsen av August med opprinnelig SEP/OKT på kontrakten.
Skjønner nå at det ikke ser veldig realistisk ut mtp de som har reservajonsnummer rundt meg har fått beskjed om november :(

Tørr ikke sende ny e-post til Heidi, vil leve lykkelig uvitende akkurat nå.
Hodet mitt: "Kanskje jeg er heldig!?! Ser jo litt tilfeldig ut på forumet"
Jeg har sluppet håpet inn, jeg er ikke klar for skuffelsen.

#2397 VIN 17390

Samme her... Jeg drømmer om oktober og er ikke klar for skuffelsen... Har tidligere fått beskjed om Q4... Tør ikke sende ny mail før jeg får "in production..." Da får det bære eller briste :-\
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

jkirkebo

Jøss, da har min (P1088) endret seg fra "in production" til "being prepared...". De har holdt på å produsere den i nesten 2 måneder om det stemmer, kan tyde på at første forsøk gikk i dass? ;)

Spørs om det blir levering i september da. Er ikke så farlig, bare jeg får den før 5.oktober (hyttetur) :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Havebigfun

Sitat fra: jkirkebo på fredag 30. august 2013, klokken 09:33
Jøss, da har min (P1088) endret seg fra "in production" til "being prepared...". De har holdt på å produsere den i nesten 2 måneder om det stemmer, kan tyde på at første forsøk gikk i dass? ;)

Spørs om det blir levering i september da. Er ikke så farlig, bare jeg får den før 5.oktober (hyttetur) :)
Spørs om ikke det blir i knappeste laget- Tesla regner med ca 50 dager fra ferdig produsert til utlevering- du får håpe at bilen er forbi Panama allerede ;)

ErlingH

Fikk mail fra Tesla i dag, leveranse i november, muligens desember. Opprinnelig sept./okt.
Grunnen var hovedsaklig knyttet til usikkerhet rundt transport, logistikk og uforutsette hendelser rundt dette.

Blir sannsynligvis julegave da ;)
Tesla Model S P85 - Nov 2013
P85, 19", pearl white, luft, pano, tech, park, karbon, sort skinn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA