Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

tjobben

Fikk anslått levering sep-okt når jeg underskrev papirene 16. mai. Spurte forsiktig på e-post om status, og fikk et hyggelig formulert svar fra en dame som het Roxana. Ligger nå an til midten av november.
Blir en lang høst.
Er kanskje om å gjøre å slutte og vente så veldig. Slutte å sjekke status hver dag, fx. Ikke minst fordi den virker å være misvisende ref tidligere innlegg.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Brede

#1081
Jeg sjekker flere ganger hver dag, om My Tesla-siden bruker 2 sekunder mer enn normalt på å laste inn så er hjertet i halsen. Jeg er jo fullstendig klar over at det er både nytteløst og litt patetisk, men jeg nyter faktisk usikkerheten og spenningen med denne prosessen litt. Akkurat dette tror jeg blir savnet når overtagelsen av bilen er unnagjort.

Jeg fikk forresten en mail fra Roxana ifbm. at jeg endret farge på bilen. Her bekrefter hun midten av november som levering av vår bil, tidligere sent desember.

christian1986

Fått Mail av samme dame i dag, med midten av november. Merker jeg blir litt provosert når jeg ser du får samme tidsvindu da din reservasjon er ca. 1500 etter min... Men fint for deg :P...


BjørnP85

Stipulert sept/okt. 13 - invoice 9 mai 13.  Var innom Tesla i dag og fikk beskjed om levering november 13.  De sjekket i sine systemer og fant ut at bilen fortsatt ikke var satt i produksjon VIN 1684?  Bestilte 27.12.12 for andre gang.  Bestilte første gang i februar 2011 hos et formidlingsfirma som hadde bestilt flere biler i håp om å få bil tidligere.  Var i kontakt med Tesla i Oslo desember 2012 og ble frarådet å bestille utenom de ordinære Teslakanaler med tanke på garantier.
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

Brede

#1084
Sitat fra: christian1986 på onsdag 21. august 2013, klokken 23:54
Fått Mail av samme dame i dag, med midten av november. Merker jeg blir litt provosert når jeg ser du får samme tidsvindu da din reservasjon er ca. 1500 etter min... Men fint for deg :P...

Det skjønner jeg godt, men jeg forventer ærlig talt ikke å få bilen så tidlig. Her tror jeg det må store klyper salt til..

19quiz76


Sitat fra: valvolainen på onsdag 21. august 2013, klokken 22:53
30 dager med sjøreise.  + 14 dager i produksjon + 7 dager med flytt og klargjøring.
Da er vi på 7 uker fra produksjonen av din bil starter til du får den.

Takker! Hvis dette tidsskjemaet stemmer, har den ungen å komme på termin, for tre dager etter er jeg indisponert en periode ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

PAM

SIG - 85+, Svart/hvit, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle, seter bagasje,

Harlex

Ser at alt fra rett over 2000 til godt over 4000 "blir lovd" bil i november nå.. Høres ut som en hektisk mnd. for Tesla.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

D.O

Sitat fra: Harlex på torsdag 22. august 2013, klokken 06:38
Ser at alt fra rett over 2000 til godt over 4000 "blir lovd" bil i november nå.. Høres ut som en hektisk mnd. for Tesla.....
Di blir nok produsert over flere månder, men kanskje skipet over dammen i større mengde samtidig?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TK

Fikk ny beskjed om slutten av oktober i stedet for november etter
å ha gjort noen endringer på konfig. Skulle angivelig inn i prod til uka. Opprinnelig var sept-okt, så det er jo akkurat innafor.

Blå 85 med alt unntatt dobbellader og lyspakke til rettsia i Trondheim
22xx/vin 198xx.

HenningH

6 uker fra "Production Complete" til levering for min del  8)
Leveringsdato 28. sept, statusendring til "Your Model S is being prepared for pickup or delivery" kom ca 12. august. Dette blir stas!
P85 Doplhin grey

FThorsen

Sitat fra: BjørnP85 på torsdag 22. august 2013, klokken 00:05
Stipulert sept/okt. 13 - invoice 9 mai 13.  Var innom Tesla i dag og fikk beskjed om levering november 13.  De sjekket i sine systemer og fant ut at bilen fortsatt ikke var satt i produksjon VIN 1684?  Bestilte 27.12.12 for andre gang.  Bestilte første gang i februar 2011 hos et formidlingsfirma som hadde bestilt flere biler i håp om å få bil tidligere.  Var i kontakt med Tesla i Oslo desember 2012 og ble frarådet å bestille utenom de ordinære Teslakanaler med tanke på garantier.

Var litt redd for dette. Har Sept-Okt i min kontrakt også, men har vel skjønt en stund at det skal godt holde. Får satse på første halvdel av november da og at det blir en mild start på vinteren!
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

ewilmann

Sitat fra: TK på torsdag 22. august 2013, klokken 07:41
Fikk ny beskjed om slutten av oktober i stedet for november etter
å ha gjort noen endringer på konfig. Skulle angivelig inn i prod til uka. Opprinnelig var sept-okt, så det er jo akkurat innafor.

Blå 85 med alt unntatt dobbellader og lyspakke til rettsia i Trondheim
22xx/vin 198xx.

Samme bil som meg, god smak! ;-) Spørsmål: hvilke endringer gjorde du i config...?
Model S 2013
Model 3 2019

TK

Samme bil som meg, god smak! ;-) Spørsmål: hvilke endringer gjorde du i config...?

Ja, ikke sant? Fornøyd med valget:) La til park.ass og endret farge. Men det var altså ikke endringene som gjorde noe med leveringstidspunkt, men heller at de var mer i rute nå enn da jeg fikk stipulert midten av november. Håper dette stemmer:)

Blå 85 med alt av utstyr unntatt dobbelader og lyspakke. Kønr 22xx til Trondheim i slutten av oktober

Foleson

VIN 15234 ferdig bygd i dag, levering helt i begynnelsen av oktober.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA