Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Rabies

Klarte ikke å dy meg lenger og sendte en e-post til Heidi forleden for å få mer detaljer vedrørende levering.

Estimert levering i midt/slutt av september. Bilen var under produksjon og skulle "straks" være ferdig på fabrikken og klar for transport.

Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

P85_Norway

Det kommer stadig biler inn til Alnabru.
Stod 2 stk. med plast på utenfor nå.  ;D
Tesla M3 Performance

Brede

Fikk mail i dag om justering av tidsvindu for levering.
Hadde opprinnelig "late december", men er nå flyttet til "mid november".

God stemning!  ;D

TesLars

Oslo
Black Model S

Muffinman



Veggen

Fikk også mail fra Heidi nå.
Bilen er på vei over atlanteren med estimert levering slutt august/start september.   ;D
Og det med faktura 1248 fra 3 juni. Da er det vel slått fast at P nr trumfer fakturanummer grundig.

Teslafrank

hva er vin... på de bilene med folie?  Jeg har en sort med lyst skinn og 21"...kan det være min??:)

Sveinal

I telefonkonferansen e regnskapsfremleggelsen sa Musk at det var 5% av underleverandørene som ikke greier å levere det TM ønsker, og som vil bli erstattet med nye, evt at TM selv produserer inhouse. Og " you can' t ship a 99% complete car".

Er det vinterpakken som gjør at jeg glir bakover i køen? I så fall, dropper jeg den.

Jeg har bestilt enkeltlader, så det kan ikke være årsak til forsinkelse. Alle biler må jo ha en lader.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

OleJA

Sitat fra: Sveinal på torsdag 08. august 2013, klokken 16:42
Er det vinterpakken som gjør at jeg glir bakover i køen? I så fall, dropper jeg den.

Alt tyder på at det er P# som hovedsaklig bestemmer produksjonsrekkefølgen, samt muligens at Perfomance bygges noe tiligere enn Standard.
Med ditt P#3307 er det ganske enkelt ikke din tur enda på noen uker. :-X

shl

#850
Disse bilene har plast på seg, men så ikke noe plast på de som var på traileren forrige dagen?

Har hatt reservasjon siden juni 2011, og har fått levering nå fra 3. uke i august - 1. uke i september, men ikke fått noe telefon enda - kun snakket med en dame som sier jeg skal bli ringt opp. 30 dagers regelen holder jo ikke lenger da, men det gjør jo ikke noe. Har et helt rolig forhold til leveransen.

Et spm. er om noen har fått noe priser på installasjon av strømuttak i egen garage eller hvem man kan kontakte for å få gjort dette riktig til dobbeltlader eller hva det heter? Noen i garageanlegget på Tjuvholmen som har sjekket dette? Skal jo ta kontakt med Driftsenteret her, men kanskje noen har gjort undersøkelsen alt?

Noen som ønsker å kjøpe en brukt Volvo S60?  8) Dårlig respons på finn.no - nesten 500 har sett på bilen, men ingen har ringt. Ikke avhengig av å bli kvitt bilen for å kjøpe Tesla, men har jo ikke behov for to biler. Ikke gidder jeg å "gi" bort en bra bil heller.

Hvordan kan serviceavtalene være så dyre som 4-5.000.-/år når det ikke er noe motor eller lignende som skal sjekkes? Burde man ta denne servicepakken?

Hørte det var noen dårlige italienske vinterdekk Tesla skulle selge oss - noen som vet noe om det og eventuelt om det ikke lønner seg?

Ellers så venter man jo i spenning, men har ingen panikk - moro med ny bil er det jo alltid.

Får bare håpe at ikke det politiske Norge klikker fullstendig når det nå kommer så mange elbiler at de slenger dem ut av kollektivfeltet, øker årsavgiften og putter på bompenger. Stoler ikke på dem eller hva de sier - de er jo sovende celler som plutselig våkner.....

Hvor ble det av han som skulle legge ut film fra utleveringen i går ;-)

fredag

#851
Min Model S (standard 85kwt) gikk i produksjon nå nettopp. Vill jubel. (kønr 16xx, VIN 152xx)

Estimert levering er månedsskiftet september/oktober.

Jeg synes Tesla burde dra produksjonsstatusene på websiden to-tre hakk lengre, og installere kameraer i fabrikken som tar bilder av bilen på utvalgte stasjoner mens den blir produsert, og legge ut i fotoalbum på på mytesla dashboard.

Deretter kunne de integrert tracking av bilene underveis til mottaker, enten med GPS i bilen eller en egen locator-beacon i containerne (GPS og tekstmelding et par ganger om dagen via satelitt-telefon), slik at kundene får en jevnlig oppdatering om ca hvor i verden bilen er kommet.

Det gir kundene en merverdi, og en historie å fortelle, og det gjør ventetiden til kundene mer underholdende.

Folk liker å følge med på sånt, se bare på hvor populært det er å følge med på pakkesporing eller tjenester som flightradar24.com
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

ebbrey

Sitat fra: fredag på torsdag 08. august 2013, klokken 17:13
Min Model S (standard 85kwt) gikk i produksjon nå nettopp. Vill jubel. (kønr 16xx, VIN 15240)

Estimert levering er månedsskiftet september/oktober.

Jeg synes Tesla burde dra produksjonsstatusene på websiden to-tre hakk lengre, og installere kameraer i fabrikken som tar bilder av bilen på utvalgte stasjoner mens den blir produsert, og legge ut i fotoalbum på på mytesla dashboard.

Deretter kunne de integrert tracking av bilene underveis til mottaker, enten med GPS i bilen eller en egen locator-beacon i containerne (GPS og tekstmelding et par ganger om dagen via satelitt-telefon), slik at kundene får en jevnlig oppdatering om ca hvor i verden bilen er kommet.

Det gir kundene en merverdi, og en historie å fortelle, og det gjør ventetiden til kundene mer underholdende.

Folk liker å følge med på sånt, se bare på hvor populært det er å følge med på pakkesporing eller tjenester som flightradar24.com

Noen av dere In Production nå som har gått for vinterpakken?
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Li-Ion

Sitat fra: Brede på torsdag 08. august 2013, klokken 15:02
Fikk mail i dag om justering av tidsvindu for levering.
Hadde opprinnelig "late december", men er nå flyttet til "mid november".

God stemning!  ;D

Hei Brede,

Lucky you :) Kan jeg spørre når du bestilte/bekreftet bestillingen? Jeg har invoice 1656 og lever også i håpet om å slippe å vente til "laaaaaate december" ;)
Teslaeier siden 2013 :)

OleJA


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA