Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

CookieMonster

Nei, logisk ville det ikke være. Sammenheng med vin nr ser jeg ikke heller . Korrelasjonen med P nummer er tilstede, men ikke 100% overbevisende , utfra info tilgjengelig på forumet her, men der er åpenbart flere faktorer som spiller inn, som vi ikke har fått med oss.   


Havebigfun

Sitat fra: noto på onsdag 07. august 2013, klokken 20:01
I følge et medlem her som var på factory tour i Fremont forleden dag sto det utallige biler oppstilt utenfor hvorav tre lanes til Norge og to til kontinentet. De samler altså opp, og sender kanskje et stort antall samtidig direkte til Oslo.
Jeg tror ikke det sammles bevisst- det er vel heller slik at det var planlagt og kommunisert 250EU-TMS/uke mens man nå kjører 350 og transportkapasiteten ikke holder skritt.
Antakelig fyller de containere etter beste evne og om det kommer noen skip med mer ledig kapasitet over kan det hende de plutselig er her.
Bilene som ble levert idag kom forrige onsdag- det er altså litt lengde på pipelinen i Drammen også - det er derfor de kalkulerer ca 50 dager fra ferdig produsert. Kanskje tom fugleskitten i Drammen er mere aggressiv en den i Ca. :o

Rabies

#797
P1782 / VIN 15935 endret fra "in production" til "We have begun sourcing parts for your Model S." i dag 8. august. Grå s85.

Snodig!
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Microknut

VIN14403  #1230 Levert 16.10 i Bergen

Strålende fornøyd med hele bilen

_Hans-Petter_

Samme her, men tror siden henger litt etter? Heidi skrev følgende 31.07.13.

My Tesla oppdateres ikke alltid helt som vi ønsker.

Din Model S er nå i produksjon og estimert levering er midten av september.

Når det nærmer seg levering vil du bli kontaktet av en leveringsspesialist som vil
VIN 15301
Levering 30 september 2013
solgt 12 mars 2017

VIN177908
Levering 18 mars 2017

Rabies

Sitat fra: Rabies på torsdag 08. august 2013, klokken 00:10
P1782 / VIN 15935 endret fra "in production" til "We have begun sourcing parts for your Model S." i dag 8. august. Grå s85.

Endret tilbake til "in production" i løpet av natten.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Cirion

Jeg har avtalt overlevering av bil 19.08 kl 12:00....

I dag er status på my dashboard:
In Production
The Tesla Factory is building your Model S Signature.

Sank skipet med min bil?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

I følge min DS så står bilen min på brygga i Drammen.

Status på My Dashboard i dag:
In Production
The Tesla Factory is building your Model S Signature.

Ikke stol for mye på disse statusene, eller så har noen knerta bilen min og ny må bygges  :'(
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Andrewas

Sitat fra: laumb på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:50
Da har vi i hvert fall bekreftet at de ikke produserer VIN i rekkefølge.
Jeg fikk som sagt beskjed i dag om at min nok er igjennom pressa og klar til shipping i midten av august. Den har lavere VIN enn eple sin.
Var på fabrikken nylig. Fikk ikke sett VIN nr på bilene som var i produksjon, men kan bekrefte at hver enkelt er spesiell - altså ikke batchvis produksjon av f.eks 50 røde P+. Her kom de 60 mørkeblå (nydelig farge forresten), 85P+ hvit, 85 brun, etc.. Fullstendig avhengig av kundens spec. Det hang et ark frempå hver tralle som identifiserte hvilke opsjoner denne bilen skulle ha. I et av feltene stod nok også VIN, men det var for smått til å leses på avstand.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

RMO

Status endret til:
"Production Complete
Your Model S is being prepared for pickup or delivery"
Teslas representant har oppgitt at levering er estimert til 21. sept, i Stavanger.

P#766
Model S siden 10. september 2013

Andrewas

Sitat fra: noto på onsdag 07. august 2013, klokken 20:01
I følge et medlem her som var på factory tour i Fremont forleden dag sto det utallige biler oppstilt utenfor hvorav tre lanes til Norge og to til kontinentet. De samler altså opp, og sender kanskje et stort antall samtidig direkte til Oslo Drammen. Ikke mye poeng å være blant de først produserte bilene av disse, ute i solen i flere uker med vampire drain, sot og fugleskitt. Produksjonslinjen blir også bedre over tid. Retooling as we speak.

Oppstillingen er innendørs. De har store arealer ledige...
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

JohanH

Sitat fra: Cirion på torsdag 08. august 2013, klokken 09:04
Jeg har avtalt overlevering av bil 19.08 kl 12:00....

I dag er status på my dashboard:
In Production
The Tesla Factory is building your Model S Signature.

Sank skipet med min bil?

Beklager å være den som bringer dårlig nytt... Men... Ja, det sank.


:)

Kristian

Da er min endelig "In production". #1515 Husker ikke helt når de begynte å lete etter deler, men tror den har hatt "sourcing parts" i 5-6 uker. Min signering ble litt forsinket av at jeg ombestemte meg og fant ut at jeg ville ha +, signerte midt mai. Da lukter det levering månedsskifte sept/okt.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Larvik

YESSSS!!!  Endelig "in Production" ( #1427 )  Vet jo ikke om tidspunktet for statusen er korrekt, men en mail fra England søndag ga meg estimert levering i slutten av September.  Mener jeg leste noe om 50 dager fra produksjon til levering her tidligere (?).  I så fall stemmer det i forhold til ny status & beskjeden på mail.
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

Teslafrank

det gjorde faktisk en gang et ro-ro skip med 5000 Audier tror jeg det var...:)

Cirion:  Når fikk du telefon?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA