Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Jubanegra

Sitat fra: Jubanegra på mandag 04. juli 2022, klokken 20:24
Bestilte MY LR grå/svart 20" + vinterdekk 8. juni.
- EDD #1: november 2022 - januar 2023
- EDD #2: 2. november - 20. desember
- EDD #3: 31. august - 15. oktober
- EDD #4: datoer forvant
- EDD #5: desember 2022 - februar 2023 (bestiller man i dag, får man samme datoer!).
Hvordan kan dette være mulig? :'(
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Oppdatering 9. juli:
- EDD #6: 5. november - 20. desember, men det står fortsatt at bilen leveres med sommerdekk (?). Det finnes håp...

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Oppdatering 15. juli:
- EDD #7: januar 2023 - mars 2023, men det står fortsatt at «20'' Induction-felger» installeres.

Ampera

Estimatt på M3P ble oppdatert i dag .
14 August -3  september.
MYP forsatt 17 Nov-01 Jan.

Sitat fra: Ampera på fredag 08. juli 2022, klokken 16:51
Estimatt på M3P ble oppdatert i dag .
23 August-22 september.
MYP forsatt 17 Nov-01 Jan.


Sitat fra: Ampera på onsdag 29. juni 2022, klokken 08:25
Ble oppdatering her også i dag. 29.06.

M3P  Fra 23 august- 07 Oktober til okt-des 2022
MYP  Fra 24 november-8 Januar til 17 November - 01 Januar

førategangtesla

Har en tesla model y performance i bestilling. Når jeg bestilte stod det forventet levering oktober-desember 2022, utlevering står nå på 3 desember til 17 januar hos meg.

Jeg har forstått at dette kan endre seg begge veier, men jeg synes kanskje at det er litt rart at det står ved ny bestilling nå på model y performance levering november 2022 til januar 2023. Da burde jo jeg som har bestilling inne stå på forventet levering senest november, bare for å pirke  :) eventuelt at det da burde stå ved ny bestilling at forventet levering av ny model y performance er desember 2022 til februar 2023.

Men selvfølgelig så kan det jo endre seg, mulig folk har bestilling inne (kanskje flere bestillinger?) som de kansellerer o.l. Så vi får bare se.

tetif30

Samme skjedde hos meg. Bestilte når det stod oktober-desember 2022 estimert levering. Så fikk jeg opp estimert utlevering 15.des-29.januar. Vet dere om man kan få refundert de 2500kr som var depositum?

Jubanegra

Sitat fra: Jubanegra på søndag 17. juli 2022, klokken 09:28
Sitat fra: Jubanegra på mandag 04. juli 2022, klokken 20:24
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Oppdatering 15. juli:
- EDD #7: januar 2023 - mars 2023, men det står fortsatt at «20'' Induction-felger» installeres.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Oppdatering igjen i går. :D
- EDD #8: 30. november - 14. januar. Leveres fortsatt med sommerdekk (?!?).
Estimert levering har nå variert fra august 2022 til mars 2023!
#whereismymodely

Anders9

Sitat fra: tetif30 på torsdag 28. juli 2022, klokken 13:31
Samme skjedde hos meg. Bestilte når det stod oktober-desember 2022 estimert levering. Så fikk jeg opp estimert utlevering 15.des-29.januar. Vet dere om man kan få refundert de 2500kr som var depositum?

Depositum til tesla er ikke refunderbart, dato for levering er kun et estimat og kan forandre seg mange ganger før du får bilen.

KjellAtleJohnny

Bestilte en rød M3P med hvitt interiør i juni en eller annen gang. Hatt leveringsdato aug - sept, dec - feb, og nå Aug 7 - Aug 27. Har hatt VIN i kildekoden i en uke. T

Tenker den er ombord Glovis Summit, eller om jeg/vi er heldige så Morning Chorus.

philip lauritzen

Sitat fra: KjellAtleJohnny på søndag 31. juli 2022, klokken 23:54
Bestilte en rød M3P med hvitt interiør i juni en eller annen gang. Hatt leveringsdato aug - sept, dec - feb, og nå Aug 7 - Aug 27. Har hatt VIN i kildekoden i en uke. T

Tenker den er ombord Glovis Summit, eller om jeg/vi er heldige så Morning Chorus.

Jeg tipper at jeg har en M3LR som blir fraktet sammen med din. Har hatt vin i 3 uker nå, og for 1 uke siden anntydet tesla at den sto på Kaia i Zeebrugge i belgia. utleveringsdato står 3-23 august. om/når den er/blir lastet på båt til drammen er litt vanskelig å vite.

Jeg TROR ihvertfall ikke den er på summit eller chorus. Da det er lenge til de bilene er i Norge, men jeg vet ingenting.

Jubanegra

Sitat fra: Jubanegra på torsdag 28. juli 2022, klokken 16:04
Sitat fra: Jubanegra på søndag 17. juli 2022, klokken 09:28
Sitat fra: Jubanegra på mandag 04. juli 2022, klokken 20:24
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Oppdatering igjen i går. :D
- EDD #8: 30. november - 14. januar. Leveres fortsatt med sommerdekk (?!?).
Estimert levering har nå variert fra august 2022 til mars 2023!
#whereismymodely

Oppdatering 1. august:
Jeg har snakket med Tesla (delivery team !?!) i dag og fikk beskjed at jeg kan forvente (men ingen garanti!) å få bilen levert i november - desember. Det gjelder en model YLR grå 20" bestilt 8. juni. Jeg spurte hvor bilen kommer fra og rådgiver svarte Shanghai. Etter det jeg forstår kommer ikke grå biler fra Berlin i 2022.
Om informasjon stemmer, er det håper for ny Tesla i 2022.  :)

Vet noen hvilken båt som kommer fra Shanghai i denne perioden?

KjellAtleJohnny

#7209
Tesla ringte nettopp for å forhøre seg om forsikring og slikt. De antok at bilen ville bli levert innen første uken i september. Er på vestlandet.

Gleder meg.

Mazzbot

Sitat fra: KjellAtleJohnny på torsdag 04. august 2022, klokken 15:07
Tesla ringte nettopp for å forhøre seg om forsikring og slikt. De antok at bilen ville bli levert innen første uken i september. Er på vestlandet.

Gleder meg.

Vet du hvilken båt bilen kommer med ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

errohan

Sitat fra: Mazzbot på lørdag 13. august 2022, klokken 09:12
Sitat fra: KjellAtleJohnny på torsdag 04. august 2022, klokken 15:07
Tesla ringte nettopp for å forhøre seg om forsikring og slikt. De antok at bilen ville bli levert innen første uken i september. Er på vestlandet.

Gleder meg.

Vet du hvilken båt bilen kommer med ?

Jeg tror det blir i morning chorus eller glovis summit.

philip lauritzen

Har en svart mod 3 LR med 19" felg og svart interiør på vei.

VIN : LRW3E7EB0NC60446X

Først levering i august, så 3 august, så 8 august og nå 12-28 august

Har ikke hørt ett pipp fra tesla.
Ikke klart å spore VIN på enten hoegh autoliner eller uecc sporinga. 

Noen som har svært nærme VIN som har hørt noe?
Er jo hopetall av uecc skip som leverer og har levert i drammen disse dager.

Har spurt tesla også, ettersom jeg hadde trengt bilen til langtur den 18 august, men de svarer bare "er på vei, følg med på sms"

errohan

Sitat fra: philip lauritzen på lørdag 13. august 2022, klokken 12:19
Har en svart mod 3 LR med 19" felg og svart interiør på vei.

VIN : LRW3E7EB0NC60446X

Først levering i august, så 3 august, så 8 august og nå 12-28 august

Har ikke hørt ett pipp fra tesla.
Ikke klart å spore VIN på enten hoegh autoliner eller uecc sporinga. 

Noen som har svært nærme VIN som har hørt noe?
Er jo hopetall av uecc skip som leverer og har levert i drammen disse dager.

Har spurt tesla også, ettersom jeg hadde trengt bilen til langtur den 18 august, men de svarer bare "er på vei, følg med på sms"


My EDD cjhanged from 11 Aug - 31 Aug to 23 Aug - 12 Sept. My VIN is LRW3E7EB5NC607XXX. I think very close to yours. I do not think we will get delivery before 25th Aug as there are some tesla M3 on Morning chorus and Glovis Summit that arrives at Zeebruge on 18th Aug.

philip lauritzen

I just checked my EDD again. It has now changed to 23 aug-12 sep.

I cant understamd how tesla does not have a better system of calculating this.

Its quite easy.

Make the car, put it on a boat with a ETA in a belgian harbor, add 10 days to the date and pit it in the buyers app.  95% of the time that would be correct plus/minus 5 days.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA