Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

teslapower

Sitat fra: EvenSteven på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:45
Sitat fra: Cobos på tirsdag 06. august 2013, klokken 15:46
Jeg fikk selv et lengre svar fra Heidi idag og det ser ut som vi ikke får tilgang til pakkene nå men muligens mulighet for ettermontering. Min S60 virker til å ha det jeg forventer den skal utifra det som er blitt kommunisert tidligere. Dashbord og dører og slikt får syntetisk lær, mens setene har ekte lær. Mistenker at dette er en av forskjellene på Signatur modellene og de vanlige Prod modellene. De har utelukkende ekte lær. Prinsippet blir vel det samme som mange skinnsofar som er en kombinasjon av ekte lær der du sitter og har kontakt med og syntetisk lær på baksiden og slikt.

Når det gjelder de estestiske valgene som P seter, midtkonsoll dekke, karbonfiber interiør osv er disse ikke tilgjengelig nå, mne mistenker Tesla gjerne tar betalt for å ettermontere dette.

Cobos

Har du fått noen indikasjoner på om leveringstiden for 60kw er forsinket?
Har dessverre litt bad feeling mht. Tesla us sidene som nevner lengst leveringstid for 60 utgaven.
Ikke mottatt vin, sourcing parts snart 4 uker nå.

Dette er svaret jeg fikk fra Tesla 30 April: "60kwh er allerede I produksjon, og det vil ikke bety noen forskjell på levering, i forhold til hvilket batteri du velger." :-)
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Gambo Turbo

Epleskreller: Tok du kontakt med Tesla Norge for å få bekreftet at bilen var ferdig? Har VIN like bak deg, men P-nummer ca 100 før deg. Har ikke blitt kontaktet ennå. My Tesla viser fortsatt "In Production"...

Mvh Turbo

EvenSteven

Takk for info, Ebbrey.
Får vel bite i det sure eple og sende en mail.
Ble i utgangspunktet meget positivt overrasket da jeg fikk estimatet sept/okt, da jeg hadde fått opplyst innen jul ved prøvekjøringen.

Det positive ved en evt. Forsinkelse får være at jeg muligens kan få bilen levert på nokian hakka og typhon 19 med sommerhjul.

Den som venter på noe godt... og alt det der.
Tesla S P85+ sølv

ebbrey

Sitat fra: teslapower på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:12
Sitat fra: EvenSteven på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:45
Sitat fra: Cobos på tirsdag 06. august 2013, klokken 15:46
Jeg fikk selv et lengre svar fra Heidi idag og det ser ut som vi ikke får tilgang til pakkene nå men muligens mulighet for ettermontering. Min S60 virker til å ha det jeg forventer den skal utifra det som er blitt kommunisert tidligere. Dashbord og dører og slikt får syntetisk lær, mens setene har ekte lær. Mistenker at dette er en av forskjellene på Signatur modellene og de vanlige Prod modellene. De har utelukkende ekte lær. Prinsippet blir vel det samme som mange skinnsofar som er en kombinasjon av ekte lær der du sitter og har kontakt med og syntetisk lær på baksiden og slikt.

Når det gjelder de estestiske valgene som P seter, midtkonsoll dekke, karbonfiber interiør osv er disse ikke tilgjengelig nå, mne mistenker Tesla gjerne tar betalt for å ettermontere dette.

Cobos

Har du fått noen indikasjoner på om leveringstiden for 60kw er forsinket?
Har dessverre litt bad feeling mht. Tesla us sidene som nevner lengst leveringstid for 60 utgaven.
Ikke mottatt vin, sourcing parts snart 4 uker nå.

Dette er svaret jeg fikk fra Tesla 30 April: "60kwh er allerede I produksjon, og det vil ikke bety noen forskjell på levering, i forhold til hvilket batteri du velger." :-)

Sitter å leser på TMC forumet om bestillere av 60 som fikk leveringsknapp der borte i April og bilen ble allerede levert i begynnelsen av Mai. Så skal ikke ha noe å si nei. Tror nok disse 1, 2 og 3 mnder på US designeren er for å selge biler. Er jo det de driver med
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

ebbrey

Sitat fra: EvenSteven på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:16
Takk for info, Ebbrey.
Får vel bite i det sure eple og sende en mail.
Ble i utgangspunktet meget positivt overrasket da jeg fikk estimatet sept/okt, da jeg hadde fått opplyst innen jul ved prøvekjøringen.

Det positive ved en evt. Forsinkelse får være at jeg muligens kan få bilen levert på nokian hakka og typhon 19 med sommerhjul.

Den som venter på noe godt... og alt det der.

Helt enig med deg! Håper på det samme! Også får de luka vekk litt ekstra pjusk, kommet med en god oppdatering. Fått på plass HPWC, nei blir bra.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

EvenSteven

Satser på det og håper på at ihvertfall felg options blir tilgjengeligelige i løpet av høsten også for eu.
Tesla S P85+ sølv

ebbrey

#771
Sitat fra: EvenSteven på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:19
Satser på det og håper på at ihvertfall felg options blir tilgjengeligelige i løpet av høsten også for eu.

Ja, de har hvertfall lovet vinterdekkpakke, med hakka piggfritt. Så kan vi jo svare at vi bestiller dette, med en av de nye felgene. De svarer sikkert at de ikke har fått inn disse enda, men så snille som vi er sier vi at de kan levere hakka dekkene klare på standard felg på bilen. Også tar vi med de andre "sommer" dekkene hjem. Så må de ha klare de nye felgene vi kjøpte med vinterpakka til våren og hive på sommerdekka når vi kommer for hjulskift. Hvis du har tenkt å kjøre 19" på sommer/vinter. Dette er det første jeg skal be om den dagen leveringsspesialisten ringer. Rett før jeg sier at han ikke skal polere bilen.

Det er forresten utrolig merkelig hvis de ikke har på plass vinterdekk pakker det glinser av når frosten kommer og de skal levere ut biler.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Epleskreller

Sitat fra: Gambo Turbo på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:15
Epleskreller: Tok du kontakt med Tesla Norge for å få bekreftet at bilen var ferdig? Har VIN like bak deg, men P-nummer ca 100 før deg. Har ikke blitt kontaktet ennå. My Tesla viser fortsatt "In Production"...

Mvh Turbo

Jeg skrev en mail og lurte på når jeg kunne forvente at den var leveringsklar. Den ble "in production" mandag i forrige uke og er fremdeles det på "mytesla". I mailen sto det at den ble ferdig forrige uke. Regner derfor med at den står på fabrikken klar til å sendes i en av de rekkene. Tipper din står der også :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

EvenSteven

Genial plan!
Alt ordner seg for snille gutter og kunden har alltid rett!  8)
Tesla S P85+ sølv

frskby

Sitat fra: EvenSteven på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:16
Takk for info, Ebbrey.
Får vel bite i det sure eple og sende en mail.
Ble i utgangspunktet meget positivt overrasket da jeg fikk estimatet sept/okt, da jeg hadde fått opplyst innen jul ved prøvekjøringen.

Det positive ved en evt. Forsinkelse får være at jeg muligens kan få bilen levert på nokian hakka og typhon 19 med sommerhjul.

Den som venter på noe godt... og alt det der.

Vi har ikke så langt nr fra hverandre, jeg fikk bekreftet fra Heidi Torgnes i går at min levering (3348) er ventet til midten av november. Estimatet mitt var også sept/okt. Hun kalte det "litt forskjøvet levering"...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

ebbrey

Sitat fra: frskby på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:37
Sitat fra: EvenSteven på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:16
Takk for info, Ebbrey.
Får vel bite i det sure eple og sende en mail.
Ble i utgangspunktet meget positivt overrasket da jeg fikk estimatet sept/okt, da jeg hadde fått opplyst innen jul ved prøvekjøringen.

Det positive ved en evt. Forsinkelse får være at jeg muligens kan få bilen levert på nokian hakka og typhon 19 med sommerhjul.

Den som venter på noe godt... og alt det der.

Vi har ikke så langt nr fra hverandre, jeg fikk bekreftet fra Heidi Torgnes i går at min levering (3348) er ventet til midten av november. Estimatet mitt var også sept/okt. Hun kalte det "litt forskjøvet levering"...

Se der ja, da er det rart om ikke EvenSteven sin er med på lasset også. 22-33 på Sept/Okt Får en fin november :)
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

jkirkebo

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:04
Okei, Sept/okt fikk vel ca P1400 helt opp til 3XXX.

Tja, jeg har P1088 og også sept/okt. Bilen er fortsatt i produksjon så det drar seg nok mot slutten av september ihvertfall tenker jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Da har vi i hvert fall bekreftet at de ikke produserer VIN i rekkefølge.
Jeg fikk som sagt beskjed i dag om at min nok er igjennom pressa og klar til shipping i midten av august. Den har lavere VIN enn eple sin.

ebbrey

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:46
Sitat fra: ebbrey på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:04
Okei, Sept/okt fikk vel ca P1400 helt opp til 3XXX.

Tja, jeg har P1088 og også sept/okt. Bilen er fortsatt i produksjon så det drar seg nok mot slutten av september ihvertfall tenker jeg.

Ja, så på google docs dokumentet nå, ser ut som grensa gikk ved ca 980 før de slo over til Sept/okt . Så da er du bare 4 uker forsinket maks. Ikke ille det :)

Edit: Hehe ikke akkurat forsinket heller, blir jo sept :P
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

OleJA

Sitat fra: laumb på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:50
Da har vi i hvert fall bekreftet at de ikke produserer VIN i rekkefølge.
Jeg fikk som sagt beskjed i dag om at min nok er igjennom pressa og klar til shipping i midten av august. Den har lavere VIN enn eple sin.
Tydeligvis hverken i VIN eller P rekkefølge siden jeg er endel 100 bak deg i begge, men fikk 'In Production' igår.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA