Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

kimlillebo

Sitat fra: Hodne på mandag 29. juli 2013, klokken 20:57
Da burde ikke min (p1646) være langt unna produksjon :-)
Min også må være nær nå. De har lett etter deler i snart 2 uker.
P1697


K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

laumb


Sitat fra: kimlillebo på mandag 29. juli 2013, klokken 23:20
Sitat fra: Hodne på mandag 29. juli 2013, klokken 20:57
Da burde ikke min (p1646) være langt unna produksjon :-)
Min også må være nær nå. De har lett etter deler i snart 2 uker.
P1697


K.

Syns deleletinga går greit sakte ja!
Gleder meg ikke noe spesielt mer etter at jeg i dag har fått låne Leaf et par dager (av vårt kjære medlem stighl)! Elektrisk kjøring er... Alt får digg!

Epleskreller

Har de ikke begynt å lage bilen din Laumb?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Niks. Febrilsk løping i sirkel etter deler. :(

andre.engh

De har leita etter deler hos meg en god stund nå også, fikk også nye dokumenter i går. Men har ikke fått noe VIN....
Når fikk dere dette?
Mvh
André Veie Engh

S85, Perlemor hvit, 19", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle.

LEVERING 06.12.13
"We have begun sourcing parts for your Model S"

Li-Ion

Er det noen som kan fortelle litt rundt det dere omtaler som P-nummer? Jeg har et RN nummer og et faktura nummer (1656) som ligger på MyTesla siden - er det noen mulighet for å finne ut hvor langt ned i "bunken" min ligger... Har hatt "Sourcing Parts" status i drøye 2 uker nå...

Teslaeier siden 2013 :)

luffe

Sitat fra: Elektriske_Jan på tirsdag 30. juli 2013, klokken 09:29
Er det noen som kan fortelle litt rundt det dere omtaler som P-nummer? Jeg har et RN nummer og et faktura nummer (1656) som ligger på MyTesla siden - er det noen mulighet for å finne ut hvor langt ned i "bunken" min ligger... Har hatt "Sourcing Parts" status i drøye 2 uker nå...

P = Production. I tillegg finnes S = Signature og R = Roadster (samt noen andre prototyper o.l.). Det er utgaver av bilen, men også produksjonsserier. Rekkefølge skal være S, R og til slutt P.

Jeg har også "sourcing parts", men satser på de snart bygger min da P1620 er "in production" :)
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Li-Ion

Sitat fra: luffe på tirsdag 30. juli 2013, klokken 09:34
Sitat fra: Elektriske_Jan på tirsdag 30. juli 2013, klokken 09:29
Er det noen som kan fortelle litt rundt det dere omtaler som P-nummer? Jeg har et RN nummer og et faktura nummer (1656) som ligger på MyTesla siden - er det noen mulighet for å finne ut hvor langt ned i "bunken" min ligger... Har hatt "Sourcing Parts" status i drøye 2 uker nå...

P = Production. I tillegg finnes S = Signature og R = Roadster (samt noen andre prototyper o.l.). Det er utgaver av bilen, men også produksjonsserier. Rekkefølge skal være S, R og til slutt P.

Jeg har også "sourcing parts", men satser på de snart bygger min da P1620 er "in production" :)

Takker, men betyr dette at "P" er kun de som har bestilt for lenge siden som har dette...? Jeg kan ikke se å ha fått noe P nummer... Har bestilt tidlig i sommer...
Teslaeier siden 2013 :)

noto

P-nummer ble vel slutt da de la om bestillingsrutinen og depositumet ble redusert fra 31 til 15k. Fakturanummeret gir nok den beste indikasjonen nå.

Epleskreller

Disse nummerene ble gitt etter hvert som man reserverte og har identifisert din plass i køen. Men det er sansynligvis også en grei andel kanselleringer blant disse nummerene. De har sluttet å vise disse nummerene nå, så nye reservasjonsholdere får aldri vite sitt nummer.

Vin 15303, fakt 401 og P1620 her. (finalized samme dag som jeg fikk mulighet, fjernet senere vinterpakke og la til lyd og luft for ca en mnd siden)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Li-Ion

Sitat fra: noto på tirsdag 30. juli 2013, klokken 09:57
P-nummer ble vel slutt da de la om bestillingsrutinen og depositumet ble redusert fra 31 til 15k. Fakturanummeret gir nok den beste indikasjonen nå.
Aha... da blir neste spørsmål hvordan ligger vi ann med fakturanummer da...? Er det mulig å synse noe om når faktura 1656 blir å se på samlebåndet i Freemount...?  8)
Teslaeier siden 2013 :)

noto

Fremont.

Fakturanummer går bare på norske bestillinger tror jeg, mens P-numrene var for hele EU. Du må gange opp fakturanummeret med kanskje 2 eller 3 for å vite hvor du er i EU-køen.

noto

For tiden produserer de ca 350 biler pr uke for EU. Det kan være grunnlag for et regnestykke, men med forbehold om at fremtidig produksjonsrate helt sikkert vil svinge mye.

Nuvolari

Sitat fra: Elektriske_Jan på tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:04
Sitat fra: noto på tirsdag 30. juli 2013, klokken 09:57
P-nummer ble vel slutt da de la om bestillingsrutinen og depositumet ble redusert fra 31 til 15k. Fakturanummeret gir nok den beste indikasjonen nå.
Aha... da blir neste spørsmål hvordan ligger vi ann med fakturanummer da...? Er det mulig å synse noe om når faktura 1656 blir å se på samlebåndet i Freemount...?  8)

Jeg tipper du får bilen din i november.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

valvolainen

Er det noe  mdd s85 som har fått 'in production'?




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA