Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Yagi på fredag 26. juli 2013, klokken 00:19
Noen som kjenner Teslas kriterier for utleveringsrekkefølge? Sig280 reserverte for ca 2 år siden og fullførte ordren 14 feb i år. Han får levering 7 aug. Jeg reserverte for over 4 år siden, fullførte ordren 31 jan i år og har levering først 20 dager etterpå. Etter hva jeg kan forstå er bilene ganske like også - samme farge, samme utstyr - med unntak av at jeg har P+.
Merkelig. Produksjonen virker å ha fulgt finalize i de fleste tilfellene. Kanskje p+ ikke har vært helt klar til å bli lagt i prod når du valgte det? Historien sø langt viser uansett at Tesla ikke holder seg helt til korrekt rekkefølge. Det hat sågar vært overlappende utlevering til sig og non sig. Blir sikkert litt rot i Norge også, men her virker det som om vi snakker om noen uker fra eller til.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ohh

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 26. juli 2013, klokken 08:00
Sitat fra: Yagi på fredag 26. juli 2013, klokken 00:19
Noen som kjenner Teslas kriterier for utleveringsrekkefølge? Sig280 reserverte for ca 2 år siden og fullførte ordren 14 feb i år. Han får levering 7 aug. Jeg reserverte for over 4 år siden, fullførte ordren 31 jan i år og har levering først 20 dager etterpå. Etter hva jeg kan forstå er bilene ganske like også - samme farge, samme utstyr - med unntak av at jeg har P+.
Merkelig. Produksjonen virker å ha fulgt finalize i de fleste tilfellene. Kanskje p+ ikke har vært helt klar til å bli lagt i prod når du valgte det? Historien sø langt viser uansett at Tesla ikke holder seg helt til korrekt rekkefølge. Det hat sågar vært overlappende utlevering til sig og non sig. Blir sikkert litt rot i Norge også, men her virker det som om vi snakker om noen uker fra eller til.
p+ ble levert i US lenge før EU produksjonen startet.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Lanber

Jeg så en kar skrive at alle EU modellene han så på produksjonslinja hadde ryggesenor. Altså kjører de serie med de som har TECH pakke + ryggesensor først. 

Det høres jo logisk ut og jeg må vel bare smøre meg med tålmodighet.

1. Mange har valgt denne pakken (og den er inkl på Sig)
2. De leverer de bilene de tjener mest på først.
3. Produksjon av like serier

Cronos

Nå snakker vi!

"The Tesla Factory is building your Model S."

#1023
(Trykket finalize med en gang jeg fikk den ca 24. april, men pga. mye frem og tilbake med vinterpakke etc. var ikke kontrakten "ferdig" før ca. 20. mai)










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Bolebo

#319
Fikk endelig "Production complete" i natt. Gikk "in production" for ni dager siden.
P#286, faktura 163, VIN 15149
Svart Perf m/ 19" med alt uten dobbeltlader og security.

teslaslaven

Tror vi må huske på at det kan være mange årsaker til at biler blir produsert før eller senere enn det man kunne forvente ut fra sekvensnummer/VIN/fakturanummer/whatever. Tenk bare på:

-Deletilgang
-Effektivisering av produksjonsprosessen, serier med like biler
-Logistikk

Tesla skal først og fremst prøve å produsere så mange biler som mulig på billigst måte. Da kan man ikke unngå at noen blir tråkket på tærne.

drFloyd

Nå må vi ikke glemme at samtlige(?) Signature kommer med samme båt til Norge. Ut fra det så burde det være rimelig enkelt for Tesla å kunne levere ut Signature-bilene i "riktig rekkefølge" - om de da har noe ønske om å gjøre det...

Jeg har fortsatt til gode å høre noe som helst fra Tesla når det gjelder levering av min bil og jeg har fått bekreftet at den er med på første båt. Må bare si at jeg nå begynner å lure på hva de egentlig driver på med og hvilke kriteria de benytter for å levere ut bilene!

Fullspekket Sig #85
VIN ...14967
Faktnr. 19
Finalized 3. februar - 3 dager etter første mulighet

PAS

Sitat fra: perbakken på fredag 26. juli 2013, klokken 10:23
Nå må vi ikke glemme at samtlige(?) Signature kommer med samme båt til Norge.

Ja, vet vi at alle Sig kommer med samme båt?.  Det virker om om de har planlagt en event 7 aug (faller vist sammen med offentligjøring av Q2 resultater og de vil vel da annonesere at de har begynt EU delivery samme dag ) der noen få får bilene sine. Så er det ikke noen som har rapportert dato for 28 aug etter hva jeg har sett??
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Yagi

Sitat fra: perbakken på fredag 26. juli 2013, klokken 10:23
Nå må vi ikke glemme at samtlige(?) Signature kommer med samme båt til Norge. Ut fra det så burde det være rimelig enkelt for Tesla å kunne levere ut Signature-bilene i "riktig rekkefølge" - om de da har noe ønske om å gjøre det...

Jeg har fortsatt til gode å høre noe som helst fra Tesla når det gjelder levering av min bil og jeg har fått bekreftet at den er med på første båt. Må bare si at jeg nå begynner å lure på hva de egentlig driver på med og hvilke kriteria de benytter for å levere ut bilene!

Fullspekket Sig #85
VIN ...14967
Faktnr. 19
Finalized 3. februar - 3 dager etter første mulighet
Dette svarte Sig280 i en annen tråd den 14 Feb:
Sitat fra: Signature #280 på torsdag 14. februar 2013, klokken 13:48
Da var signature #280 reservert.. Fikk dessverre Juli/August leverans i motsetning til de andre jeg har sett tidligere med Juni/Juli leverans..

Etter det du skriver, var også du tidligere ute en ham. Likevel har du ikke hørt noe som helst? Jeg var tre dager før deg med finalize, og ble kontaktet for tre dager siden...

Uansett er det mange dager fra den 7 til den 27. Mange biler kan leveres ut på den tiden. Virker litt vilkårlig det hele. Dersom det virkelig er et lotteri kan de jo bare si det. (så slipper jeg å spekulere  8) )
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Yagi

Sitat fra: PAS på fredag 26. juli 2013, klokken 10:37
Ja, vet vi at alle Sig kommer med samme båt?.  Det virker om om de har planlagt en event 7 aug (faller vist sammen med offentligjøring av Q2 resultater og de vil vel da annonesere at de har begynt EU delivery samme dag ) der noen få får bilene sine. Så er det ikke noen som har rapportert dato for 28 aug etter hva jeg har sett??
Kanskje du har rett? Kanskje den 7.Aug bare er en PR-event, og at det så er en pause helt til 27 Aug da jeg har fått tilbud om avtale?
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

acschmi


Jeg sente mail til Tesla med spørsmål om forklaring på nettopp disse tingene for et par dager siden, men har ikke hørt noe tilbake.

S118
Finalished tidlig febr.
Full pakke.

OleJA

Det er vel mulig at det er en liten batch med Signatur biler som er sendt 'express'  for å vise at de nesten klarte å komme igang med utlevering i juli

petersv

Det er ikke gitt at hver bil tar like lang tid å produsere... Det må dere også ta med i betraktningen.

Så kan man spørre seg om det er en god eller dårlig ting at bilen ikke går gjennom kvalitetskontroll første gangen eller ei ;-)

drFloyd

Re: Yagi

Nei, jeg har fortsatt til gode å høre noe som helst fra Tesla når det gjelder noe leveringstidspunkt. Jeg har flere ganger kontaktet dem selv for å få nærmere informasjon, men det eneste jeg har fått vite er at bilen er med på første båtleveranse.

Nå har jeg jo ventet i bare drøyt to og et halvt år (nærmer seg raskt tre) så jeg skal vel ikke klage når jeg samtidig ser andre som har ventet opptil fire, men jeg synes faktisk at Tesla kunne ha vært langt mer ærlig i sin informasjon når det gjelder leveringskriteria. Den gangen jeg reserverte bilene (jeg har reservert to) så fikk jeg klar beskjed om at levering ville skje ihht. reservasjonsnummeret. Dette kan vi vel i dag fastslå mildt sagt var en lettvint omgang med sannheten...

teslaslaven

Sitat fra: perbakken på fredag 26. juli 2013, klokken 10:23
Nå må vi ikke glemme at samtlige(?) Signature kommer med samme båt til Norge.

Det har jeg ingen tro på at stemmer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA