Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Yagi

Sitat fra: fredag på torsdag 25. juli 2013, klokken 15:06
Sitat fra: Yagi på torsdag 25. juli 2013, klokken 14:51
Har fått bekreftet leveringsdato 27.aug. En *god del* senere enn antydet. Kontrakt sier "Kjøretøyet skal leveres den eller omkring: Jun 2013 - Jul 2013"  :P

Sig#4, faktnr 15, finalize 31.Jan

Når kontrakten har en så upresis formulering som "omkring" kan du ikke klage på en måneds forsinkelse.

Vi venter alle utålmodig på bilene våre. Slapp av, stress ned.
Ingen syting herfra. Bare påpeker en forsinkelse.
Slapper av i solen, nyter en kald en og tenker harmoniske tanker.  8)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

shb

Hei. Har bil 117 har heller ikke hørt noen om levering. :(
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

acschmi

Har S118 og faktura #34, heller ikke hørt noe!

Veggen

#303
Sitat fra: Veggen på fredag 19. juli 2013, klokken 22:44
Sitat fra: Veggen på torsdag 18. juli 2013, klokken 00:57
Sitat fra: Veggen på onsdag 17. juli 2013, klokken 12:23In production her også.
Nå er statusen tilbake til Order Confirmed.
Artig dette, VINlotteri og statusbingo...
Og da var jeg In Production igjen.
Production Complete. Your Model S is being prepared for pickup or delivery.

Det tok altså 8 dager fra jeg første gang så In Production.

Har høyt fakturanr, 1248, men det ser ikke ut til det har noe å si, er nok hovedsaklig S/P nr samt Teslas produksjonsoptimalisering som avgjør

Nuvolari

Sitat fra: Larsan på tirsdag 23. juli 2013, klokken 23:30
Sitat fra: acschmi på tirsdag 23. juli 2013, klokken 22:23
Tror ikke 'finalize' tidspunkt er det som er avgjørende. Jeg gjorde også det unna med en gang tidlig i februar og har enda ikke fått noen telefon for min S118. Er vel heller produksjon serie og tilfeldigheter som vi er vant med hos Tesla.


Jeg trykket finalize på min signature under 1 minutt etter at jeg fikk muligheten, ettersom jeg hadde fått beskjed om at dette kunne være avgjørende for leveringstidspunkt. Nå er jeg en av de 18 første som får bil i Norge onsdag 7. august kl. 11.

Larsan, har tesla sagt noe mer om eventet, hva som konkret skjer etc? Er det flere her som får bilen på dette eventet?

Lurer på om vi andre blir invitert.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

toppi

YHHAAA!!!
Da har jeg også fått Production complete  ;D
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

JohanH

Production complete nå i kveld.
P389

Milzit

Jeg har også Production complete nå!


Sent from my iPad using Tapatalk 2

janosat

Endret status nå i kveld til:

In Production
The Tesla Factory is building your Model S.

P1239
Fakt nr 782 ,dato 14/5

VIN 14474

Grå P+

Kenneth Waal

Var innom Tesla i Trondheim idag - Han som jobbet der spurte når jeg hadde bestilt bilen. (ca 5 uker siden) Han mente de hadde kommet lengre enn forventet med produksjonen, og trudde jeg kom til å få bilen i November. Om det stemmer så er det utrolig bra, likevel om jeg ikke stoler 100% på om det stemmer.

Var forresten utstilt en rød P+ der med de mørke 21" felgene, utrolig pen rødfarge. Oppdaget at nakkestøttene i baksetet ikke er justerbare, og de er veldig lave til en voksen person, lett for at man dunker hodet i taket om man gir på. Det er vell det eneste jeg har lagt merke til på bilen som er et snev av negativt.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Oreo

De leter fortsatt etter deler til min bil (kanskje pga av alt ekstrutstyret?).
Ventet med å finalize til ca 28/29. mai da jeg nærmet meg 30dagersfristen for tidligrabatten.
P1206
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

sindrej

Er i samme båt som deg Oreo, men har lav P2000 reservasjonsnr.  Vi får se når det blir vår tur, om du får din i produksjon en god stund før meg da.

OlaSpakmo

#312
Fikk mail idag fra Heidi, se signaturen min for detaljer om stoda :P
S85 siden august -13
TMX betalt reservasjon høsten -12, avbestilt pga serviceerfaringer med Tesla Norge.
2 stk TM3 bestilt når det ble åpnet, avbestilles nov -17 pga vedvarende serviceerfaringer med Tesla Norge.

Yagi

#313
Noen som kjenner Teslas kriterier for utleveringsrekkefølge? Sig280 reserverte for ca 2 år siden og fullførte ordren 14 feb i år. Han får levering 7 aug. Jeg reserverte for over 4 år siden, fullførte ordren 31 jan i år og har levering først 20 dager etterpå. Etter hva jeg kan forstå er bilene ganske like også - samme farge, samme utstyr - med unntak av at jeg har P+.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

oystein

Sitat fra: oystein på torsdag 25. juli 2013, klokken 09:17
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 25. juli 2013, klokken 05:49
Yess, nå har endelig statusen min også endret seg fra sourcing parts til "The Tesla Factory is building your Model S."

P1088

Kva fakturanummer har du? Eg har reservasjonsnummer #998, fakturanr 659, og ferdigstilte bestillinga mi 10. mai.

Har ikkje fått endra status, men dersom dei bygger 200 stk. EU spec. i veka, så kanskje statusen min endrar seg rett før neste helg (basert på gjettingar om at det er fakturanummer som gjer rekkefølja)...

Endring i kveld! :-D "In production"
VIN: 14471
#998, 85 med alt utanom lyspakken.
Elkraftingeniør.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA