Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Elkjell

Sitat fra: zimba07 på fredag 29. november 2013, klokken 15:36
Fikk en standardmail fra Tesla i dag med info om at min leveranse sannsynligvis er forsinket. Det betyr selvfølgelig ikke at alle norske biler er forsinket med 1-2 mnd, men hvertfall min modell/fargekombinasjon.

Dette var forøvrig første mail jeg har fått etter confirmation i oktober. Det positive er at de kommer kundene i forkant og informerer om evt. forsinkelser tidlig - det er bra med tanke på salg av fossilbilen osv.

Jeg har bestilt S85, Grey
Confirmed: 12.10.2013,
Ønsket levering ved bestilling: Februar
Estimert nå: Mars/April 2013

I beste fall kan man si at leveranse er utsatt en uke (slutten av feb -> begynnelsen av mars), men i verste fall kommer den ikke før bjørka blomstrer...bare å smøre seg med tålmodighet :)

SitatSom et lite selskap i hurtig vekst er det mange faktorer som spiller inn i en produksjon av en av verdens mest avanserte kjøretøy. Vår planlegging og produksjon av europeiske bestillinger baseres på mange spesifikasjoner slik som region og konfigurasjon av biler som optimaliserer vår produksjonseffektivitet. Endringer i produksjon er derfor helt normalt. Dette betyr i tillegg at endringer i leveranse skjer, også på grunn av måten vi sender bilene over til Europa; vi er avhengige av tog, havnekapasitet og skip forbindelser, noe som er utenfor vår kontroll. Men vi kan forsikre dere om at vi jobber så hardt og effektivt som mulig slik at vi kan se deg bak rattet så snart som mulig.

Estimert levering per i dag er Mars/April 2014. Ca. 30 dager før din Model S skal leveres vil du høre fra din leveringsspesialist som vil hjelpe deg i mer detalj rundt leveringen.

Jeg har fått akurat samme mail - nå trenger vi ikke stresse med vinterdekk ..... :-\

Thor2014

Sitat fra: ElKjell på fredag 29. november 2013, klokken 16:31
Sitat fra: zimba07 på fredag 29. november 2013, klokken 15:36
Fikk en standardmail fra Tesla i dag med info om at min leveranse sannsynligvis er forsinket. Det betyr selvfølgelig ikke at alle norske biler er forsinket med 1-2 mnd, men hvertfall min modell/fargekombinasjon.

Dette var forøvrig første mail jeg har fått etter confirmation i oktober. Det positive er at de kommer kundene i forkant og informerer om evt. forsinkelser tidlig - det er bra med tanke på salg av fossilbilen osv.

Jeg har bestilt S85, Grey
Confirmed: 12.10.2013,
Ønsket levering ved bestilling: Februar
Estimert nå: Mars/April 2013

I beste fall kan man si at leveranse er utsatt en uke (slutten av feb -> begynnelsen av mars), men i verste fall kommer den ikke før bjørka blomstrer...bare å smøre seg med tålmodighet :)

SitatSom et lite selskap i hurtig vekst er det mange faktorer som spiller inn i en produksjon av en av verdens mest avanserte kjøretøy. Vår planlegging og produksjon av europeiske bestillinger baseres på mange spesifikasjoner slik som region og konfigurasjon av biler som optimaliserer vår produksjonseffektivitet. Endringer i produksjon er derfor helt normalt. Dette betyr i tillegg at endringer i leveranse skjer, også på grunn av måten vi sender bilene over til Europa; vi er avhengige av tog, havnekapasitet og skip forbindelser, noe som er utenfor vår kontroll. Men vi kan forsikre dere om at vi jobber så hardt og effektivt som mulig slik at vi kan se deg bak rattet så snart som mulig.

Estimert levering per i dag er Mars/April 2014. Ca. 30 dager før din Model S skal leveres vil du høre fra din leveringsspesialist som vil hjelpe deg i mer detalj rundt leveringen.

Jeg har fått akurat samme mail - nå trenger vi ikke stresse med vinterdekk ..... :-\

Jeg har også fått denne.

Jeg har vært entusiastisk rundt det Tesla gjør, men har nå gått fra å være en ambassadør, til noe i den andre enden av skalaen.

Jeg er så dritt lei sånt piss.
Å skrive at jeg bare kan sitte å lene meg tilbake etter å fått en sånn epost, hvem fa.. tror de at de er.
Jeg fikk beskjed ved bestilling i september at levering ville være i januar. At de nå sender en mail som sier jeg skal få bilen i mars/april er uakseptabelt.
De har 2-3 mnd levering i USA og 1 mnd på performance.

Man skylder på at det er ett lite firma og det er en avansert bil, men det er ikke noe mer jobb å sette sammen en Tesla i forhold til en vanlig bil. En vanlig bil inneholder masse mer komponenter i forhold til en Tesla.

Det er ikke mulig å bomme så mye med en estimering, så her er det helt klart noen kunder som prioriteres fremfor andre. Jeg er møkk lei slik forskjellsbehandling.

Jeg får også beskjed om at jeg kan kjøpe vinterdekk til 23100kr som jeg allerede har fått pris på 15000kr som måtte avtales med DS ved levering. Hva som skjer nå aner jeg ikke.

Jeg kan ikke få noen av de nye opsjonene for de er kun tilgjengelig på de nye bestillingene, men siden jeg har bestilt tidlig vil jeg dra nytte av lavere priser og snarere levering. Han må jo være full den som skriver dette hvis han forventer at dette er positivt. Selvsagt skal prisen være det den var når jeg bestilte. Å nyte tidligere levering som flyttes fra januar til mars/april?

Hadde Tesla hatt noe kunnskap om kundebehandlig så gjør man ikke slik.
Man kan ikke selge inn falske forhåpninger å virkelig tro at det kommer noe godt ut av det.

Med en kortsiktig tankegang og mest mulig profitt på kortes mulig til skjønner jeg godt at Eldon forsøker å snakke ned aksjen. Han kan umulig være klar over hva som forgår her.

Møkkafirma.

Zneip

Sitat fra: Thor2014 på fredag 29. november 2013, klokken 17:10
Møkkafirma.

Elon (ikke Eldon) og "møkkafirmaet" hans har tydeligvis litt av en jobb å gjøre for å tilfredsstille alle som har blitt oppmerksomme på dem i løpet av det siste halve året. Legger merke til at de som bestilte bil i sommer/høst ofte har krassere kommentarer enn de som har ventet i årevis. Kundemassen glir over fra early adopters og pionerer til folk som ikke har forståelse for at eksponensiell vekst gir enorme utfordringer. Jeg velger å tro at Teslafolkene gjør så godt de kan innenfor de rammene som eksisterer. Min bil er også flere måneder forsinket. Skjønner ikke at dere er så overrasket hvis dere har lest litt i denne tråden.....
Nord Trøndelag | X90D

Elmo

Sitat fra: Thor2014 på fredag 29. november 2013, klokken 17:10
Jeg har også fått denne.

Jeg har vært entusiastisk rundt det Tesla gjør, men har nå gått fra å være en ambassadør, til noe i den andre enden av skalaen.

Jeg er så dritt lei sånt piss.
Å skrive at jeg bare kan sitte å lene meg tilbake etter å fått en sånn epost, hvem fa.. tror de at de er.
Jeg fikk beskjed ved bestilling i september at levering ville være i januar. At de nå sender en mail som sier jeg skal få bilen i mars/april er uakseptabelt.
De har 2-3 mnd levering i USA og 1 mnd på performance.

Man skylder på at det er ett lite firma og det er en avansert bil, men det er ikke noe mer jobb å sette sammen en Tesla i forhold til en vanlig bil. En vanlig bil inneholder masse mer komponenter i forhold til en Tesla.

Det er ikke mulig å bomme så mye med en estimering, så her er det helt klart noen kunder som prioriteres fremfor andre. Jeg er møkk lei slik forskjellsbehandling.

Jeg får også beskjed om at jeg kan kjøpe vinterdekk til 23100kr som jeg allerede har fått pris på 15000kr som måtte avtales med DS ved levering. Hva som skjer nå aner jeg ikke.

Jeg kan ikke få noen av de nye opsjonene for de er kun tilgjengelig på de nye bestillingene, men siden jeg har bestilt tidlig vil jeg dra nytte av lavere priser og snarere levering. Han må jo være full den som skriver dette hvis han forventer at dette er positivt. Selvsagt skal prisen være det den var når jeg bestilte. Å nyte tidligere levering som flyttes fra januar til mars/april?

Hadde Tesla hatt noe kunnskap om kundebehandlig så gjør man ikke slik.
Man kan ikke selge inn falske forhåpninger å virkelig tro at det kommer noe godt ut av det.

Med en kortsiktig tankegang og mest mulig profitt på kortes mulig til skjønner jeg godt at Eldon forsøker å snakke ned aksjen. Han kan umulig være klar over hva som forgår her.

Møkkafirma.

Unnskyld meg, men . . .  håper du er klar over at du bare høres ut som en bortskjemt guttunge som ikke får lørdagsgodtet sitt nå.
Du har bestilt en bil, den blir kanskje litt forsinket. So what ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.32.7  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Zneip

Sitat fra: Elmo på fredag 29. november 2013, klokken 18:12
Unnskyld meg, men . . .  håper du er klar over at du bare høres ut som en bortskjemt guttunge som ikke får lørdagsgodtet sitt nå.

Var noe sånt jeg hadde lyst til å svare også - modererte meg litt, men enig med Elmo her....
Nord Trøndelag | X90D

Bonefish

Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Johnny

For en stund siden var det kunder her i landet som hadde ventet på bilen siden de bestilte den etter å ha sett et bilde på nett! Samtidig var leveringstiden i USA noen uker. Det syntes jeg var litt urimelig.

Regner med at de er rimelig klar over momentet med at bilen er et røverkjøp her til lands, og at de vil selge uansett. Markedet som betyr være eller ikke være, er og blir USA. Da forstår jeg at prioriterer å produsere først til kundene som ikke er vant til å vente på å bilene sine.
TMS og eGolf.

Thor2014

Sitat fra: Zneip på fredag 29. november 2013, klokken 18:20
Sitat fra: Elmo på fredag 29. november 2013, klokken 18:12

Var noe sånt jeg hadde lyst til å svare også - modererte meg litt, men enig med Elmo her....

Jada, er klar over det og mange har også ventet mye mye lengre, men det er ikke poenget.
Jeg har vanskelig for å tro at de ikke klarer å se for seg produsjonsplanleggingen noe bedre enn dette at de 2 måneder etter bestilling finner ut at man må vente 3 måneder til.
Når man får vite at noe man gleder seg masse til blir forsinket lengre enn normal leveingstid i USA bør det være greit å bli lei seg.
Selv om ordbruken var litt vel krass mener jeg at å komme med at jeg bare skal sitte tilbake å vente på at det passer de å levere bilen er en svært dårlig måte å si slapp av på.

Thor2014

Sitat fra: Johnny på fredag 29. november 2013, klokken 18:36
For en stund siden var det kunder her i landet som hadde ventet på bilen siden de bestilte den etter å ha sett et bilde på nett! Samtidig var leveringstiden i USA noen uker. Det syntes jeg var litt urimelig.

Regner med at de er rimelig klar over momentet med at bilen er et røverkjøp her til lands, og at de vil selge uansett. Markedet som betyr være eller ikke være, er og blir USA. Da forstår jeg at prioriterer å produsere først til kundene som ikke er vant til å vente på å bilene sine.

Å det er greit såfremt de gir beskjed ved bestilling

Bonefish

Jeg forstår skuffelsen godt, har vært igjennom den selv et par ganger. Nå er min levering nært forestående så det er lett for meg å si at ventetiden har gått fort :o
Bergen:

Levert Bergen 2/12/13

Adrian

Sitat fra: Bonefish på fredag 29. november 2013, klokken 19:06
Jeg forstår skuffelsen godt, har vært igjennom den selv et par ganger. Nå er min levering nært forestående så det er lett for meg å si at ventetiden har gått fort :o

Enig, men ikke fort nok ;-)
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Kjellemann

Vil påstå å si at dette er ekstremt dårlig av en bedrift.
Hadde vi i vår bedrift hatt samme elendige leveringsdyktighet, da måtte vi nok bare lagt ned hele bedriften. Tenkte å ringe til en av våre kunder i oljebransjen å si at dere vente 2-3 mnd ekstra da vi ikke klarer å prioritere dere.
Det er nettopp prioritering det dreier seg om.

Litt usikker på dere som forsvarer tesla her, vet dere noe om business i det heletatt ? Hvis ja, si hvor dere jobber, for jeg skal ikke handle hos dere :P

Kort oppsummert er dette kundebehandling på meget lavt nivå.

Alt dette kunne lett vært unngått ved at sjef for planlegging kunne vært litt tidligere ute med å informere om forsinkelsene.
Ganske sikker på at dette ikke kom som lyn fra klar himmel.

All reklame god reklame ?? Nja. Skeptisk.
Men venter på S85. 19", tech, vinter, lyd, pano, park, luft,
Sort /sort skinn.
RN671288 :) 18.10.2013
VIN: 29XXX :) 18.12.2013
Ny VIN: 5YJSA2H15EFP29XXX 19.12.2013
Ny VIN: 5YJSA3H18EFP29XXX 17.01.2014
Tesla-fabrikken bygger din Model S 04.02.2014
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken 04.02.2014
Estimert levering 26.03.2014...
Bekreftet levering 18.03.2014.
Reg nr EL333XX 14.03.2014

valvolainen

Verden går ikke under om jeg må vente enda en ekstra måned på min bil.
Det er klart det er kjipt, men jeg tror jeg skal overleve.

Sitat fra: Kjellemann på fredag 29. november 2013, klokken 19:11
Litt usikker på dere som forsvarer tesla her, vet dere noe om business i det heletatt ? Hvis ja, si hvor dere jobber, for jeg skal ikke handle hos dere :P
Kort oppsummert er dette kundebehandling på meget lavt nivå.

For dere som ikke klarer dette og og har store problemer med å forholde seg til tesla - avbestill nå, og for guds skyld slutt og syt. Jeg forventer faktisk at du avbestiller sporenstreks, eller hva er det egentlig du mener i posten din?

Bonefish

Det er vel ingen som forsvarer Tesla sine stadige utsettelser. Og beste måten å gi beskjed om dette ikke er holdbart er å kansellere bestillingen sin.
Men for min del var det aldri aktuelt. Model S er som heroin, prøv og du er hekta  ::)
Bergen:

Levert Bergen 2/12/13

Johnny

Sitat fra: Thor2014 på fredag 29. november 2013, klokken 18:52
Sitat fra: Johnny på fredag 29. november 2013, klokken 18:36

Å det er greit såfremt de gir beskjed ved bestilling

At de gir deg et leverinstidspunkt ved bestilling, som jeg kunne fortalt deg var galt, er kritikkverdig!
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA