Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Amper

Sitat fra: valvolainen på lørdag 02. november 2013, klokken 17:03
Sitat fra: Amper på lørdag 02. november 2013, klokken 16:56
Jeg skulle ikke forundre meg om min vogn også er ombord på denne..  :D

http://photos.marinetraffic.com/ais/showphoto.aspx?photoid=1383362&size=full

Har du fått leverings mail/tlf/dato?

Valvolinen,
jeg har bare fått en mail som bekreftet ferdigstillelse ved fabrikken, men de hadde ikke oversikt over når den kom i transitt.. I følge My Tesla så var den ferdig produsert 7 Okt.  så den kan godt være ombord.. jeg får følge den skuta via AIS  ;D

Jeg hørte fra en Tesla I stavanger i dag at de var kommet langt med ny fabrikk i nederland som skulle overta all EU produksjon av HELE biler.. selv om han ville si noe dato annet at det var blitt noen forsinkelser på oppstart..

P85D :o)

valvolainen

Sitat fra: Amper på lørdag 02. november 2013, klokken 20:53
Sitat fra: valvolainen på lørdag 02. november 2013, klokken 17:03
Sitat fra: Amper på lørdag 02. november 2013, klokken 16:56
Jeg skulle ikke forundre meg om min vogn også er ombord på denne..  :D

http://photos.marinetraffic.com/ais/showphoto.aspx?photoid=1383362&size=full

Har du fått leverings mail/tlf/dato?

Valvolinen,
jeg har bare fått en mail som bekreftet ferdigstillelse ved fabrikken, men de hadde ikke oversikt over når den kom i transitt.. I følge My Tesla så var den ferdig produsert 7 Okt.  så den kan godt være ombord.. jeg får følge den skuta via AIS  ;D

Jeg hørte fra en Tesla I stavanger i dag at de var kommet langt med ny fabrikk i nederland som skulle overta all EU produksjon av HELE biler.. selv om han ville si noe dato annet at det var blitt noen forsinkelser på oppstart..

Aha, spennende.
Min kollega har #3200 eller deromkring og hans bil var også beregnet ferdig produsert 7. okt.
Han har fått leveringsdato i slutten av nov.
Min skulle være ferdig produsert 14. nov, og jeg lurer på om de bilene som var ferdig 7. okt 'allerede' har sneket seg på en kontainerbåt mens min fortsatt står på kai.

Amper

Sitat fra: valvolainen på lørdag 02. november 2013, klokken 21:01
Sitat fra: Amper på lørdag 02. november 2013, klokken 20:53
Sitat fra: valvolainen på lørdag 02. november 2013, klokken 17:03
Sitat fra: Amper på lørdag 02. november 2013, klokken 16:56
Jeg skulle ikke forundre meg om min vogn også er ombord på denne..  :D

http://photos.marinetraffic.com/ais/showphoto.aspx?photoid=1383362&size=full

Har du fått leverings mail/tlf/dato?

Valvolinen,
jeg har bare fått en mail som bekreftet ferdigstillelse ved fabrikken, men de hadde ikke oversikt over når den kom i transitt.. I følge My Tesla så var den ferdig produsert 7 Okt.  så den kan godt være ombord.. jeg får følge den skuta via AIS  ;D

Jeg hørte fra en Tesla I stavanger i dag at de var kommet langt med ny fabrikk i nederland som skulle overta all EU produksjon av HELE biler.. selv om han ville si noe dato annet at det var blitt noen forsinkelser på oppstart..

Aha, spennende.
Min kollega har #3200 eller deromkring og hans bil var også beregnet ferdig produsert 7. okt.
Han har fått leveringsdato i slutten av nov.
Min skulle være ferdig produsert 14. nov, og jeg lurer på om de bilene som var ferdig 7. okt 'allerede' har sneket seg på en kontainerbåt mens min fortsatt står på kai.

du mente kanskje 14 okt..
P85D :o)

Amper

APL indonesia holde for tiden en kurs på 68 grader og en hastighet på 17,4 knop. med ETA rotterdam 6 nov. klokken 0600 lokal tid.

Det betyr at disse bilene kan løftes i land i drammen mandag den 11 nov. hvis jeg har forstått leveringer i Drammen fra Rotterdam riktig..

For de som ønsker å følge disse skutene laster bare ned appen marine trafic (AIS basert) plug & play..
P85D :o)

Rawen76

Fikk beskjed for nærmere 2 uker siden per telefon fra Tesla at bilen min var planlagt produsert 6. januar 2014 og levert ca 5 uker senere.
I dag ser jeg til min store overraskelse på min tesla: Under produksjon. Tesla-fabrikken bygger din Model S.
Over 2 mnd før plan!
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Storebror

Info på "mitt dashboard" er nok ikke helt sanntid.
Mitt dashboard skiftet til "fabrikken produserer din modell S" 29/10, dagen etter fikk jeg beskjed via en mailhenvendelse på vinterdekk at bilen var ferdigprodusert 23/10.
Mitt dashboard skiftet til "produksjon fullført" 2/11
Info fra mail var at en måtte regne 50 dager fra produksjon fullført til levering i Oslo.
P2892, faktura 28 mai, VIN 19317
Opprinnelig forespeilet levering Sept/Okt, nå er vel julepresang mer realistisk

torerikb

Litt spent nå ja. Finalized 14.september og etter lang tid med leting etter deler står det plutselig "The Tesla Factory is building your Model S" 2. november. Om dette er en feil høres det egentlig normalt ut da jeg egentlig ikke skal få bilen min før i februar.
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

Høgis

Da er endelig ventetiden snart over. Ble fremskyndet fra Fredag 8. nov kl. 14.00 til Tirsdag 4. nov kl. 16.00.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

olesb

For min del stemmer tidspunktet for at den gikk i produksjon nå på fredag godt med det jeg fikk opplyst på mail og telefon fra Tesla tidligere i uken. Bilen skal være ferdig produsert om noen dager og forventes utlevert helt i starten av januar, eventuelt helt i slutten av desember.

Regner med de har satt i gang å produsere en batch med biler til Norge/EU nå og at det derfor er mange som plutselig har fått oppdatert status.
S85 januar 2014. Solgt februar 2015.
S85D juni 2015. Solgt 2019
Model 3 LR 2021 - nov 2020

christian1986

Litt usikker på om jeg liker dette. Betyr det i så fall at etterspørselen ellers faller? Hvorfor skal det plutselig gå fortere nå?

Selv fikk jeg min forskjøvet fra 20.11 til 27.11 for en tid tilbake. Ringte igjen før helgen og da var det plutselig 30.11...

R2636

oroeltoro

Etter hva jeg kan lese på andre lands Tesla Fora, ser det ut som om alle som har fått utdelt VIN også har fått oppdatert sin status til i produksjon, fra leter etter deler.
Men det virker litt svakt at "Teknologi selskapet" Tesla Motors har fått rettet dette opp i løpet av helgen. :(
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Johnny

Sitat fra: christian1986 på søndag 03. november 2013, klokken 15:30
Litt usikker på om jeg liker dette. Betyr det i så fall at etterspørselen ellers faller? Hvorfor skal det plutselig gå fortere nå?


Fordi de driver med kvartalsoptimalisering. Det betyr at det kommer en bølge med biler frem mot nyttår, og så blir det rolig igjen i januar.

Det pussige er at de selv ikke "vet" om dette når de estimerer leveringstidspunkt. Kansje de ikke har planer for det neste kvartalslutt, men faller for fristelsen til å gjøre det likevel!
TMS og eGolf.

Lille Lance

Sitat fra: torerikb på søndag 03. november 2013, klokken 12:24
Litt spent nå ja. Finalized 14.september og etter lang tid med leting etter deler står det plutselig "The Tesla Factory is building your Model S" 2. november. Om dette er en feil høres det egentlig normalt ut da jeg egentlig ikke skal få bilen min før i februar.
Du får bilen rundt nyttår nå ... noen ganger går det raskere enn forventet  ::)  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

HKS

En stund siden jeg tittet på MyTesla nå, produksjonen av bilen min var ferdig for et par uker siden. Nå er status oppdatert til:

Produksjon fullført
Your Model S is in transit from the factory.

#3503
VIN: P22273
Tesla Model 3 Long Range

TW838

Min gikk i produksjon 20. september, ferdig 1. oktober. Jeg hadde opprinnelig avtalt levering 25. november, fikk denne datoen allerede 3. oktober fra min DS.  Nå på fredag 1. november fikk jeg en hyggelig mail om at bilen var på vei til Trondheim og kunne kanskje leveres allerede neste uke! :)

Blir noen spennende dager framover skjønner jeg... ;-)
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA