DAB+ ?

Startet av OddB, mandag 17. juni 2013, klokken 13:30

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 20. juni 2013, klokken 17:51
Der fikk jeg det også bekreftet av en annen i Tesla. Den kommer med både DAB og DAB+ inkludert i lydpakken. Det var godt, jeg er glad i radio når jeg kjører.
En DAB+ motaker dekoder både DAB og DAB+ det ville være utrolig om ikke DABen som levers med en bil i 2013 er en DAB+, rene DAB motagere produseres vel ikke lenger. NRK sport kodes bare i DAB+ (og nettradio).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

D.O

Er dette nytt?
Lydstudio-pakke

Gir deg følelsen av et konsertsete på første rad, hver dag.
•580 watt, 12 høytalere Dolby ProLogic 7.1 system
•Forberedelse for Satellittradio

Har ikke sett at det er mulighet for satellittradio før  ???
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Epleskreller

Har vel vært der før også

men den står ikke her:
http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options

(kun i designstudio, vi får da tro at det gjelder)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

fonberg

Fikk denne infoen fra Tesla-representant Heidi Torgnes på epost nå i kveld:

---
Hvis du kjøper Lydstudiopakken vil du få med mottaker for både DAB og DAB+.
---
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Balrog

Sattellitt-radio er en amerikansk greie som dessverre ikke finnes i Norge. US Nissan Leaf har også dette, og det er vel derfor Tesla ikke ante hva DAB er for noe for noen måneder siden..
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

ebbrey

Sitat fra: fonberg på lørdag 22. juni 2013, klokken 00:12
Fikk denne infoen fra Tesla-representant Heidi Torgnes på epost nå i kveld:

---
Hvis du kjøper Lydstudiopakken vil du få med mottaker for både DAB og DAB+.
---

Helt supert dette! Et irritasjonsmoment borte fra lista. :)
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

stianrod

Fikk også bekreftet dette av min co pilot i dag, at både DAB og DAB+ kommer med lydpakken. Da virker det som det er bekreftet fra så mange i Tesla, at jeg velger å tro på det.  :)
Tesla Model S P85 2014

petersv

Oppdatert på nettsida i natt:

Cato76

Kan ikke forvente at Amerikanerene får med seg at DAB+ er den nye standarden. De sluttet nemelig ikke før 2010 å produsere biler med kassettspillere...  :o Jammen godt vi ikke får med minidisc spiller i TMS'en ;)

http://www.nytimes.com/2011/02/06/automobiles/06AUDIO.html?_r=3&ref=automobiles&

http://images.newcars.com/images/car-pictures/original/2010-Lexus-SC-430-Convertible-Base-2dr-Convertible-Interior-1.png
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

OleJA

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 25. juni 2013, klokken 13:47
Kan ikke forvente at Amerikanerene får med seg at DAB+ er den nye standarden. .....

Jo, dette forventer jeg faktisk at de har oversikt over. På lik linje med at jeg forventer at de kjenner til, og tilpasser seg:

- Hvilke musikk streaming/nettradio tjenester som er tilgjengelig i div. regioner.
  - Hvilke dekk som duger på norske (vinter-)veier.
  - Hvordan 1fase og 3fase strømnettet ser ut i de forskjellige EU land.
  - Krav / Norm. for tåkelys, lyktespyler, høydejusterbare Xenon lykter etc. i Europa.

Dette bør være relativt enkle ting å få oversikt over, og jeg er fremdeles ikke veldig overbevist om at de har gjort hjemmeleksa skikkelig her.

Balrog

Mulig jeg er veldig naiv eller har drit dårlig erfaring med bilforhandlere (Toyota, Peugeot, Skoda, Ford, Volvo, Mercedes, BMW, Audi og SPESIELT Nissan Norge) men jeg er kjempefornøyd foreløpig med hvordan Tesla behandler kundene sine og hvordan de forsøker å løse problemene som dukker opp underveis. Husk at Norge er et lite marked og Europa likeså for en amerikansk produsent. Bilen er knallfet, men kulturen jeg mener å oppleve i Tesla-systemet er ydmyk på en måte jeg ALDRI har opplevd hos andre forhandlere verken på nybil eller service-siden. At de har lagt på DAB+ etter at vi begynte å mase for et par uker siden er terningkast 6 i min lille verden.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

OleJA

Sitat fra: Balrog på tirsdag 25. juni 2013, klokken 14:31
Mulig jeg er veldig naiv eller har drit dårlig erfaring med bilforhandlere (Toyota, Peugeot, Skoda, Ford, Volvo, Mercedes, BMW, Audi og SPESIELT Nissan Norge) men jeg er kjempefornøyd foreløpig med hvordan Tesla behandler kundene sine og hvordan de forsøker å løse problemene som dukker opp underveis. Husk at Norge er et lite marked og Europa likeså for en amerikansk produsent. Bilen er knallfet, men kulturen jeg mener å oppleve i Tesla-systemet er ydmyk på en måte jeg ALDRI har opplevd hos andre forhandlere verken på nybil eller service-siden. At de har lagt på DAB+ etter at vi begynte å mase for et par uker siden er terningkast 6 i min lille verden.

Enig i at Tesla virkelig forsøker å etterkomme kundenes ønsker, men jeg synes ikke det er særlig betryggende at det er vi som må fortelle dem hva som duger i Norge/EU. Både DAB/DAB+, og dekk diskusjonen som vi har i en annen tråd, er jo ting som Tesla lett burde funnet ut av selv.
Det har vel også vist seg at 3fase IT kom som en overraskelse som de trolig har bommet på.

OddB

Bilen er knallfet, men kulturen jeg mener å oppleve i Tesla-systemet er ydmyk på en måte jeg ALDRI har opplevd hos andre forhandlere verken på nybil eller service-siden. At de har lagt på DAB+ etter at vi begynte å mase for et par uker siden er terningkast 6 i min lille verden.
Helt enig. Jeg har etterlyst DAB+ radio fra Toyota  i lengere tid, og har blitt møtt med en helt annen holdning og (manglende) forståelse.
(Nå kan det jo hende at løsningen blir å bytte ut Avensisen med en bil som har DAB+ ;) )
Jeg tror denne holdningen stammer fra hr. Musk. Han vil med Tesla vise verden at det er mulig å lage en fornuftig elbil . 20 000 Teslaer pr år vil ikke løse noen verdensproblemer, men det vil vise at det er mulig å kvitte seg med fossilt brennstoff. Fyren bygger raketter og ser muligheten i elektrisk drevne jetfly !
Han er mer opptatt av ett godt rykte enn fortjeneste i første omgang. Han taklet den journalisten fra New York på en fortreffelig måte, og fjerner motargument etter motargument ved å sette opp superladere og tilby batteriskift.  Jeg liker fyren og ideene hans, og kjører mest sannsynlig rundt i en av bilene hans snart !
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

At de har lagt på DAB+ etter at vi begynte å mase for et par uker siden er terningkast 6 i min lille verden.
Jeg er ikke sikker på om det var en kommunikasjonsblunder eller om de virkelig satt igang DAB+ da det begynnte å storme her.
Kommunikasjon har vært en av de store utfordringene- kanskje DAB+ hører til der også ???

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA