Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VIN nummer

Startet av notonlyonlybutbut, onsdag 12. juni 2013, klokken 09:22

« forrige - neste »

Lada

På mitt dashbord har det stått VIN nummer nede i venstre hjørne i noen uker. Jeg har også hatt We have begun sourcing parts i snart to uker. I vår ble levering satt til sep/okt og ikke hørt noe mer siden. Ser fraVIN nummer at den skal produseres i Freemont. Har 5YJSA2DPGDFP166XX. I oversikten over stod det ikke hva digit 6 lik 2 betyr, men det er ikke viktig for meg heller. Det er viktigere å få bilen snart. Gleder med til det. Da blir det en Leaf og en Model S i husholdningen. Må kanskje beholde en 2004 mod opel til øvelseskjøring slik at dattera skal få lov å kjøre bil med gir.  :)
2011 Leaf
P85 med alt unntatt barneseter

ebbrey

Sitat fra: fonberg på mandag 05. august 2013, klokken 19:16
Sitat fra: Kenneth Waal på fredag 02. august 2013, klokken 20:59
Har ikke mottat noe VIN nr, har kun RN nummeret å gå etter.

Når får man VIN nr ?

Heidi Torgnes/Tesla sitt svar når jeg spurte henne om VIN på epost:
---
Vi har begynt prosessen med å tildele VIN nummerene. Vi har endret på når vi tildeler VIN nummerene og første steg i prosessen er å masseoppdatere systemet vårt.
Dette er en automatisk prosess som blir gjort sakte men sikkert og det er ikke noe spesielt system i det.
Et VIN nummer er også et helt tilfeldig tall og vil være annerledes fra reseravsjonen like før og etter deg, det har ingenting med leveransen å gjøre.
---

Huff, og jeg som akkurat fyrte avgårde en lang mail om hvor i "#%¤% VIn nummeret mitt blir av.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Også_Øyvind_H

He he, jeg fikk akkurat samme svar knytta til VIN-nr. Også begynte hun svaret med Kjære Trond på tross av at mine foreldre aldri har kalt meg det.

Her fikk jeg også vite at P2220 kanskje skulle komme tiidlig i november.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

RSandven

Sitat fra: Lada på mandag 05. august 2013, klokken 20:49
5YJSA2DPGDFP166XX. I oversikten over stod det ikke hva digit 6 lik 2 betyr, men det er ikke viktig for meg heller. Det er viktigere å få bilen snart.

Digit 6 er bare et sjekknummer. Er helt tilfeldig tror jeg.
Gjentar at jeg har lagd et Excel-ark for å sjekke VIN-nummer til din MS

TeslaVIN.xlsx
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Harlex

Sitat fra: Også_Øyvind_H på mandag 05. august 2013, klokken 21:23
He he, jeg fikk akkurat samme svar knytta til VIN-nr. Også begynte hun svaret med Kjære Trond på tross av at mine foreldre aldri har kalt meg det.

Her fikk jeg også vite at P2220 kanskje skulle komme tiidlig i november.
P2090 har fått mnd-skiftet sept./okt. som "bekreftet" levering. Du får november? Hmmmm. Høres vel ut som om en av estimatene er feil... Tar vel ikke over en mnd. på 110 biler? Jeg er midt imellom (2120)og drømmer om slutten av september uten å ha fått noen bekreftelse i forhold til det...blir det november blir jeg skuffet... Kunne no tenkt meg å kjøre litt på sommerdekk før helvete trør til....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Også_Øyvind_H

Enig i at det spriker - dersom vi skal være i det spekulative hjørnet (og det er vel bla derfor vi er her :) ) så synes jeg at jeg ser en trend til at performance blir prioritert slik som det nå er knytta til amerikanske leveringstider.

La oss satse på at du får brukt opp et dekksett før kulda setter inn  ;D
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

teslAudun

Sitat fra: Også_Øyvind_H på mandag 05. august 2013, klokken 23:24
Enig i at det spriker - dersom vi skal være i det spekulative hjørnet (og det er vel bla derfor vi er her :) ) så synes jeg at jeg ser en trend til at performance blir prioritert slik som det nå er knytta til amerikanske leveringstider.

La oss satse på at du får brukt opp et dekksett før kulda setter inn  ;D

Jeg synes også å se en trend på at finalize-dato spiller inn. Og at de ekstra barnesetene tar noe lenger tid å finne på lageret...
Tesla Model Y  (blå 2022)

x Jan.17  Model S 75, rød
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

Paul

P2577, faktura nummer: 435

Ingen VIN foreløpig. Estimert levering SEP/OCT.

Etter kontakt med Tesla levering endret til begynnelse av Nov.

(Svart P85,  full pakke unntatt "+" )

ebbrey

#248
Fikk 18965 idag samtidig med mail.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

turbolurbo

#249
Fikk VIN fredag 02.08. VIN# P1856X.

Betalte inn depositum 21.06, som en av de første på den nye løsningen på 15000,-. Levering sto tidligere på "Late des". Håper selvfølgelig at de har tatt i litt for mye på antatt ventetid, og plutselig oppdager at de har funnet alle delene :)

Hvit P85+ med alt.

(Redigert på grunn av feil i dato for VIN)
2019 TM3P

Morten Sandvik

Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

ebbrey

Sitat fra: Morten Sandvik på tirsdag 06. august 2013, klokken 12:52
Sitat fra: Paul på tirsdag 06. august 2013, klokken 11:08

Estimert levering SEP/OCT.



Hvor finner du dette ?

Står i papirene du signerte. "pre delivery paperwork"
Side 2: KJØRETØYET SKAL LEVERES DEN ELLER OMKRING: SEP, 2013 - OKT, 2013
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Gusse

Ikke fått VIN enda, men har fått"I would like to advise you that you can expect delivery of your vehicle near the end of November 2013" etter forespørsel på leveringsdato. På kjøpsdokumentene står det november/desember, så de virker i rute;)

Muffinman

Kanskje ikke så lurt å publisere så store deler av VIN på et åpent nettforum?

ebbrey

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 06. august 2013, klokken 17:55
Kanskje ikke så lurt å publisere så store deler av VIN på et åpent nettforum?

Kanskje greit å hverfall holde kontroll nummer for seg selv resten kan man vel enkelt finne ut av bare ved å lese signaturen til folk. Alltid 5YJSA2, C/D enkel eller dobbel lader, N eller P for S85/P85, Unikt 1 sifret sjekknummer, F for Fremont , P/S for Produksjon eller Signatur og sekvensnummer til slutt.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA