Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nord-Trøndere som har fått, bestilt eller skal bestille?

Startet av Gusse, tirsdag 28. mai 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Lurven

Scandic Shine på Verdal hadde min model S  den 18 september. Behandlet med Polish Angel. Meget godt fornøyd med resultatet. Pris 3000 +
P996, S85, Perlemorhvit,19", alt u/barneseter og sikkerhetspakke,

haldorh

Tempe dekkservice bør vurderes ved valg av felg/dekk. De fører bl a polarwheels og vossen felger. De matcher priser som "søringene" har fått på feks dekkhallen
x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

Gusse

Har vært litt stille på denne posten en stund :)
Her er en liten ladeoppdatering i Namdalen.....litt i grenseland å ta bilde fra avisa kanskje, men det er gårsdagens å den har vel solgt det den kan selge;)

Gusse

EV Power som bygger ut, dvs dessverre ikke type 2, men Chademo ???

Voll1

Kanskje noen burde varlse politikerne om at dette IKKE er standarden de bør prioritere?? Det enkleste er vel å kontakte journalisten og gi han nødvendig info til en oppfølgings-artikkel.
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

Gusse

Sitat fra: Voll1 på fredag 11. oktober 2013, klokken 09:48
Kanskje noen burde varlse politikerne om at dette IKKE er standarden de bør prioritere?? Det enkleste er vel å kontakte journalisten og gi han nødvendig info til en oppfølgings-artikkel.

Det er gjort ;)

OddB

At man sponser Nissan med 700 000 kr burde være en grei oppfølgingssak...?
Tenk om de heller hadde satt opp 30-40 Type 2 ladere !
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Voll1

Jeg klarte ikke å dy meg, og sendte mail til utbyggeren EV POWER.

Her er svaret jeg mottok:
"Det er EV Powers policy å tilby lading på de plattformer som er etterspurt i  markedet. I praksis betyr det at vi  for nye stasjoner vil installere utstyr for både CCS og CHAdeMO (DC-lading), i tillegg til Type 2 AC. Vi ser det ikke som nødvendig å tilby ladestasjoner med Type 1-kontakt på hurtigladestasjoner, fordi dette normalt er tilgjengelig hjemme eller på arbeidsplassen."

Ser ut til at de bygger ut for både CCS, CHAdeMO og Type2  :-)
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

Gusse

Sitat fra: Voll1 på mandag 14. oktober 2013, klokken 16:15
Jeg klarte ikke å dy meg, og sendte mail til utbyggeren EV POWER.

Her er svaret jeg mottok:
"Det er EV Powers policy å tilby lading på de plattformer som er etterspurt i  markedet. I praksis betyr det at vi  for nye stasjoner vil installere utstyr for både CCS og CHAdeMO (DC-lading), i tillegg til Type 2 AC. Vi ser det ikke som nødvendig å tilby ladestasjoner med Type 1-kontakt på hurtigladestasjoner, fordi dette normalt er tilgjengelig hjemme eller på arbeidsplassen."

Ser ut til at de bygger ut for både CCS, CHAdeMO og Type2  :-)

Da får vi håpe på type 2 i Namdalen da :)

OddB

Sitat fra: Gusse på mandag 14. oktober 2013, klokken 23:10
Sitat fra: Voll1 på mandag 14. oktober 2013, klokken 16:15
Jeg klarte ikke å dy meg, og sendte mail til utbyggeren EV POWER.

Her er svaret jeg mottok:
"Det er EV Powers policy å tilby lading på de plattformer som er etterspurt i  markedet. I praksis betyr det at vi  for nye stasjoner vil installere utstyr for både CCS og CHAdeMO (DC-lading), i tillegg til Type 2 AC. Vi ser det ikke som nødvendig å tilby ladestasjoner med Type 1-kontakt på hurtigladestasjoner, fordi dette normalt er tilgjengelig hjemme eller på arbeidsplassen."

Ser ut til at de bygger ut for både CCS, CHAdeMO og Type2  :-)

Da får vi håpe på type 2 i Namdalen da :)
Hmmm... Det er ut som de "proffe" kun er interessert i DC-lading, med Type 2 inkludert. Da blir det ikke mange Type 2 kontakter å finne, når en slik kombinert ladestasjon fort koster 6-700 000 kr...?
Hvordan blir prisstrukturen da ?  Når en Type-2 ladestolpe kommer på 2-3% av den summen.... ??
Her er det et stort "nisjemarked" for veikroer etc som er kjapt ute å tilbyr rimelig/gratis lading..

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jalias

Noen her som har sporet opp leverandør (i Nord Trøndelag) av Polar felger og Michelin dekk til TMS?

Cowboystrekk

Artig at det har dukka opp en rekke TMSer i NT (Levanger for min del) nå i det siste, ser stadig likesinnede på veien og treffer stadig på folk som venter på sin og spør og graver :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Gusse

Hei igjen Nord Trøndere 8)
Kort spørsmål!
Var det slik at det var mulighet for lading av TMS i Steinkjer, annet enn ved SMN(som har bare 16A).
Synes å huske det ble nevnt Expert, og muligens Amfi senteret?
Kjører tur/retur Trondheim i dag, og selv om gutta på Tesla gir meg litt strøm, så har det vært betryggende med en plan B på min første langtur.

Cowboystrekk

Du har jo ladekameratene da, om Zneip er hjemme fra jobb så har jo han kurrant lading, jeg har en 13A like ved han, men det er vell ikke mye å skryte av, om det er i arbeidstid så kan du evt parkere bak min bil like ved jernbanestasjonen og få noen kilometer ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

D.O

Jeg trenger absolutt ett ladepunkt rundt Steinkjer. Chademo adapteret er fortsatt ikke klart til utlevering i Norge og de blir Trondheim for langt unna. Er ønskelig med ett offentlig ett, da dette med å lade hos privatpersoner ikke er så skøy i lengden
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA