Endring på lydsystem - DAB standard, og musikklagring tatt vekk?

Startet av glaserud, tir 21. mai 2013, kl. 18:55

« forrige - neste »

glaserud

Ser at det har skjedd en endring på beskrivelsen av lydsystem:

Var: "200-watts, 7-høyttalers stereosystem inkluderer AM/FM/HD-radio, to USB-porter og lagring for opptil 500 sanger."
Er nå: "200-watts, 7-høyttalers stereosystem inkluderer AM/FM/DAB-radio og to USB-porter."

Likeledes er følgende tekst fjernet fra lydstudiopakka: "Lagringsplass for over 3000 sanger"
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Muffinman

DAB  :) men vent, du mener kanskje dere som faktisk har bestilt lydpakka?  ;D

EDIT: Med forbehold om at dette stemmer, det er jo ikke det første eksempelet på tvilsom kommunikasjon fra Tesla - mange som har fått beskjed om at man måtte velge lydpakka for å få DAB og har valgt pakka på grunnlag av det. For min del var DAB det eneste argumentet for, men det var ikke tungtveiende nok til at jeg valgte den. Uansett hyggelig for min del om det inkluderes like vel, og tilsvarende surt for den som allerede har bestilt med pakka. Bør være enkelt å avbestille på buildmymodelseu(snabela)teslamotors.com uansett.

Når det gjelder lagringsplassen tipper jeg den er slik som før, men det er kanskje ikke særlig smart å angi antall sanger siden filstørrelser avhenger sterkt av bl.a. komprimeringsgrad. Man er kanskje redd for å love mer enn man holder.

Øyvind.h

Er det bare jeg som opplever det som spesielt å tilby innebygget harddisk nå i 2013? Vil tro de fleste streamer, eller har musikken på en usb-stick slik at de enkelt kan bytte ut innholdet via pc`en?

Den eneste fordelen med innebygget hdd er om man kan streame fra eks spotify og lage offline playlists i bilen, så slipper man å streame fra telefonen/iPod`en.
Xpeng G6 AWD Performance

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2023, VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Moray

For min del så var det DAB som gjorde at jeg bestilte lydpakka. Hvis det stemmer at det er DAB allikevel, så ønsker jeg å droppe hele pakka. Noen som vet at dette er bekreftet fra Tesla? Kanskje jeg ringer de i morgen.
S85

glaserud

Ikke bekreftet mer enn at det står på alternativer-sida. Om endringen medfører at du ønsker å endre pakke, så kan det være greit å sende mail til buildmymodelsEU@teslamotors.com og få skriftlig bekreftelse sammen med avbestillinga.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

bjodnes

Jeg og valgt pakken pga DAB... Virker noe tilfeldig dette. Vurderer å avbestille pakken.
iOn 2012 modell
2013 model S 85

DonPedro

Må bare kommentere hvor solid det er av Tesla å inkludere DAB i grunnpakka.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Birger

Samme her, bestilte lydpakken pga DAB.....

Ikke greit med disse uannonserte endringene hele tiden.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Knut Øygard

Dette er godt nytt! Jeg sendte mail for å avbestille vinterpakken i ettermiddag. Så gikk det ca en halvtime før jeg oppdaga at DAB var blitt standard. Sendte en ny mail og avbestilte lydpakken også. 14550 kr spart:-)
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Øyvind.h

Hmmm. Bestilte lydpakken pga DAB, og DAB står fortsatt som en feature i lydstudio-pakken. Men samtidig synes jeg det er flott at DAB gjøres standard, selv om jeg fint kunne overlevd at det lå i lydstudio-pakken. Tror faktisk jeg beholder pakken uansett. 5 ekstra høyttalere hvorav 1 sub, og oppgradering av noen av de resterende 7 føler jeg er verd pengene. Spesielt en grei sub er viktig for lydbildet. mtss mtss mtss msikka msikka.....
Xpeng G6 AWD Performance

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2023, VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Epleskreller

Jeg bestilte også lydpakka pga DAB. Litt usikker på hva jeg skal gjøre nå.

Legger ved et bilde for å illustrere forvirringen, jeg fant først ikke hvor det sto at DAB var inkludert..

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA