Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Lokführer

Siterer en på et annet forum:
Vi driver her å bygge 7stk STORE ladestasjoner for Tesla, da disse må stå for store deler av infrastrukturen rundt lading langs hovedfartsårene i landet...

Så de satser stort.



Dette er hurtiglade stasjoner som skal stå rundt om i landet.

de har inntak på rundt 2500A alle sammen.. det tilsvarer ca 1,75 Mega Watt....

hva hver lader skal yte er jeg usikker på, men er vel snakk om full opplading på ca 30min såkalte "superchargers"

og skal være gratis for ALLTID!...
Sitat slutt.
Har ikke gidde å lese de 16 tidligere sider, så mulig dette er old news.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Amoss

Sitat fra: Lokführer på lørdag 06. juli 2013, klokken 12:01
Vi driver her å bygge 7stk STORE ladestasjoner for Tesla, ...

7?  Hmm... Trodde det bare var 6 jeg?  Hvor kan den syvende være?

Da Elon var i Oslo sa han at de skulle bygge 3->4 stykker mener jeg å huske. Det var mellom Oslo, Bergen, Trondheim og Stockholm. (Kan det være han blandet sammen Stavanger og Stockholm mon tro?).

Men, om jeg ser på kartet er det spesielt EN stasjon jeg savner (jada, er mange andre som også burde komme, men som altså trengs for full kommunikasjon  mellom Oslo/Trondheim/Bergen og Stavanger (eller Stockholm eller Gøteborg for den sak skyld) og det er en i eller nær Oslo. Kommer man fra Trondheim og skal til Sørlandet eller Stavanger (eller motsatt vei) så kommer man ikke fra Lillehammer til Brokelandsheia uten en mellomladning. Holder fortsatt en knapp på Vinterbro som ett godt alternativ: Ligger langt nok utenfor selve byen, ligger både på E6 og E18, og med Oslofjordtunnelen like ved så er det også helt greit for trafikk til/fra sør- og vest-landet (selv om det da blir litt omvei). Noen som klarer å sjekke ut Ås kommune?
Model S 85D

OddB

Sitat fra: Amoss på lørdag 06. juli 2013, klokken 12:29
Sitat fra: Lokführer på lørdag 06. juli 2013, klokken 12:01
Vi driver her å bygge 7stk STORE ladestasjoner for Tesla, ...
Holder fortsatt en knapp på Vinterbro som ett godt alternativ: Ligger langt nok utenfor selve byen, ligger både på E6 og E18, og med Oslofjordtunnelen like ved så er det også helt greit for trafikk til/fra sør- og vest-landet (selv om det da blir litt omvei). Noen som klarer å sjekke ut Ås kommune?
Da tror jeg heller jeg ville valgt Hvam-krysset nord for Oslo (E6/Rv22) Der må alle som kommer nordfra E6/Rv4/Rv3 gjennom som skal videre sørover (E6/E18/E16)...?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: OddB på lørdag 06. juli 2013, klokken 12:58
Da tror jeg heller jeg ville valgt Hvam-krysset nord for Oslo (E6/Rv22) Der må alle som kommer nordfra E6/Rv4/Rv3 gjennom som skal videre sørover (E6/E18/E16)...?

Det er også ett brukbart valg, men blir vel litt mye omvei om man kommer fra sør- eller vest-landet og skal videre til Sverige (E18 eller E6)? Derfor holder jeg helst en knapp på "i eller sør-øst for Oslo". Ellers er det vel ingen ting å "finne på" ved Hvam om man venter en halvtime/time på en lading?
Model S 85D

Gusse

SC langs E6 fra nord til sør i landet burde være et greit mål, og kanskje ikke mye forlangt;)

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OddB

Sitat fra: Gusse på lørdag 06. juli 2013, klokken 13:39
SC langs E6 fra nord til sør i landet burde være et greit mål, og kanskje ikke mye forlangt;)
STØTTES HØYLYTT !!
Siden det ikke finnes noen annen form for hurtiglading langs E6 nord for Steinkjer burde det faktisk være høyt prioritert !  Med to-tre ladere ville man ihvertfall dekke alt til og med Tromsø...

...en rød Tesla i midnattsol... flott bilde ? :)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway


Jimpec

I Lyngdal har de begynt å grave ned kabler til SC'ene. Det ser ut til at de skal stå slik at man parkerer med fronten inn slik vi har sett på bilder fra US.

Oppdaterer med bilder så snart de kommer litt videre.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Yagi

Sitat fra: Lokführer på lørdag 06. juli 2013, klokken 12:01
Siterer en på et annet forum:
Vi driver her å bygge 7stk STORE ladestasjoner for Tesla (...)

Etter hva jeg kan forstå jobber han som kom med den uttalelsen i Moss Elektro.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D


Nuvolari

Sitat fra: Yagi på lørdag 06. juli 2013, klokken 22:19
Sitat fra: Lokführer på lørdag 06. juli 2013, klokken 12:01
Siterer en på et annet forum:
Vi driver her å bygge 7stk STORE ladestasjoner for Tesla (...)

Etter hva jeg kan forstå jobber han som kom med den uttalelsen i Moss Elektro.

Tipper Moss Elektro kan vente seg en telefon på mandag. Alle som jobber med tesla signerer en nda.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Amoss

Sitat fra: Yagi på lørdag 06. juli 2013, klokken 22:19
Etter hva jeg kan forstå jobber han som kom med den uttalelsen i Moss Elektro.

Vel, om de er inne i byggingen av en ladestasjon, så er det nok rett at den havner i Oslo området. Men Moss?  Blir vel da på Rygge ifm den servicestasjonen de skal ha der da?
Model S 85D


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA