Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

jkirkebo

Da har jeg fått innsynsdokumentene fra Lillehammer. Plassering blir dessverre ved Marché ja. 8 plasser reservert Tesla, hvorav 4 bygges ut i første omgang. I tillegg er 2 normalladeplasser og 4 andre hurtigladeplasser reservert for annen utbygger.

Jeg får ikke lagt ved dokumentene da jeg befinner meg i Ayia Napa med kun en iPad tilgjengelig ;)

Oppdaterer kartet når jeg kommer hjem.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: JohanH på torsdag 20. juni 2013, klokken 14:33
Sitat fra: Cato76 på torsdag 20. juni 2013, klokken 14:24
Sitat fra: valvolainen på onsdag 19. juni 2013, klokken 19:49
Særlig hvis det blir 'piratlading' fra de andre dc kompatible bilene (som jeg er helt sikker på at kommer)

Tror nok at Tesla har tenkt på dette også. Tesla's SC vil nok lese av hvilken bil som koples til laderen før den setter i gang med å pøse ut kW  ;)

Problemet løses enklest ved at Superchargern pøser på med 120kW til f.eks. en LEAF på 24kWh. Varsågod. ***Røyk fra batteriet***

Da åpner nok BMSen i Leafen batterikontaktoren gitt. Den overvåker hele tiden at hurtigladestasjonen følger instruksene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Birger

Sitat fra: Cato76 på torsdag 20. juni 2013, klokken 14:39
Gode nyheter! Kjører en del Oslo og Stavanger. Men hvorfor i h...  >:( skal superladeren til Tesla plasseres 3 km fra E39? Bør vel heller sette denne ved Rom! Det er jo ikke meningen at denne skal plasseres i sentrumsnære områder... Er fare for at det blir endel kø ved laderen dersom man setter bilen til lading for så å ta seg en treretters på byens bistro!  :o

Hmmm. Det er ikke det handelssenteret som ligger like ved E39 de mener da?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Epleskreller

Sitat fra: Birger på torsdag 20. juni 2013, klokken 15:56
Sitat fra: Cato76 på torsdag 20. juni 2013, klokken 14:39
Gode nyheter! Kjører en del Oslo og Stavanger. Men hvorfor i h...  >:( skal superladeren til Tesla plasseres 3 km fra E39? Bør vel heller sette denne ved Rom! Det er jo ikke meningen at denne skal plasseres i sentrumsnære områder... Er fare for at det blir endel kø ved laderen dersom man setter bilen til lading for så å ta seg en treretters på byens bistro!  :o

Hmmm. Det er ikke det handelssenteret som ligger like ved E39 de mener da?

Etter litt googling tror jeg også det, nemlig ved Alleen Senter. Sliter med å finne noen rundkjøring da..

Link til kart til Apotek 1 i Handelsparken Lyngdal/Alleen Senter
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Birger

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 20. juni 2013, klokken 16:13
Etter litt googling tror jeg også det, nemlig ved Alleen Senter. Sliter med å finne noen rundkjøring da..

Link til kart til Apotek 1 i Handelsparken Lyngdal/Alleen Senter

Jeg tror nok også det, men jeg sendte et spørsmål til Tesla folkene så får vi se om de vil svare på det :-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Jimpec

Handelsparken ligger kloss inntil E39 etter hva jeg vet. Perfekt plassering i mine øyne. Handlesenter, kro, bensinstasjon! Innenfor 300m rekkevidde.  Kjører forbi 70-80 ganger i året.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Lanber

Da har Tesla vært omtrent på meteren nøyaktig når de har målt ut 200km mellom superladere fra Oslo retning Stavanger.

Oreo

Jimpec, hva skal du med bensinstasjon?
Mulig, spandere ei pølse på kompisen som akkurat har fylt fossiltanken?
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Jimpec

He He. Derfor den står med utropstegn da. Skal jo ingenting med den selvsagt.
Selv om jeg ikke helt forstår at ikke flere bensinstasjoner tilbyr gode ladeløsninger. Opplagt at flesteparten som må lade kjøper noe når de må være der i 20 min eller mer.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Woods

Helt enig, på den måten er ikke folk lengre på stasjonen enn nødvendig. Om Tesla f.eks hadde bare valgt store kjøpesentre, hadde vi aldri fått en rettferdig ordning på det.

valvolainen

Kom akkurat på at det jo blir perfekt om alle får seg slik automatisk P-ur, da er det j obare å ta en titt i ruta på bilen når vedkommende begynte å lade hvis det ikke er noen i nærheten..

Hyperstress

Sitat fra: Woods på fredag 21. juni 2013, klokken 00:40
Helt enig, på den måten er ikke folk lengre på stasjonen enn nødvendig. Om Tesla f.eks hadde bare valgt store kjøpesentre, hadde vi aldri fått en rettferdig ordning på det.

Ja, hvordan vil de egentlig løse et eventuelt problem med biler som blir stående og oppholde plassen etter de er ferdigladet?
En ide kunne vært at ladestasjonen automatisk ville starte tapping av batteriet igjen, dersom eier ikke hentet bilen innen 10 etter fullading  :D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Duzzy

Sitat fra: Hyperstress på fredag 21. juni 2013, klokken 13:26
Sitat fra: Woods på fredag 21. juni 2013, klokken 00:40
Helt enig, på den måten er ikke folk lengre på stasjonen enn nødvendig. Om Tesla f.eks hadde bare valgt store kjøpesentre, hadde vi aldri fått en rettferdig ordning på det.

Ja, hvordan vil de egentlig løse et eventuelt problem med biler som blir stående og oppholde plassen etter de er ferdigladet?
En ide kunne vært at ladestasjonen automatisk ville starte tapping av batteriet igjen, dersom eier ikke hentet bilen innen 10 etter fullading  :D

Vi får beskjed jo på appen når "tanken" er full. Så da kunne det vært en "ringe knapp" på SC hvor den sender ut en melding på appen så du vet noen venter. Burde være greit å inplementere siden kommunikasjonen er der allerede.. ;)
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

RuneW

Sitat fra: valvolainen på fredag 21. juni 2013, klokken 10:20
Kom akkurat på at det jo blir perfekt om alle får seg slik automatisk P-ur, da er det j obare å ta en titt i ruta på bilen når vedkommende begynte å lade hvis det ikke er noen i nærheten..

Mulig det er litt sent på fredagen for meg, men hva løser dette da?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Espen Hugaas Andersen

Hva med en trebuchet som aktiveres 15 minutter etter endt lading. Svusj, så er plassen ledig.



Men seriøst - den enkleste løsningen er å ta betalt for å være parkert uten å lade. 15 minutter etter endt lading kan det begynne å tikke 10 kr/minutt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA