Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Simen1

#3900
Jeg oppdaget at antall norske SC registrert som open hos Supercharge.info (818 stk) ikke stemmer over ens med dagens artikkel hos elbil.no (856 stk) Noen bør sjekke hvor avviket stammer fra og korrigere.

https://elbil.no/forste-klassiske-tesla-superlader-forsvinner/
________________________________________________

Finduskartet har blitt oppdatert i dag. Av det jeg kan se har de lagt til Leira, mens Olderfjord har blitt erstattet av Skaidi. Ingen relevante treff i postlista til Hammerfest kommune eller hos NVE.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Caffe

Sitat fra: Simen1 på fredag 04. september 2020, klokken 16:54
Jeg oppdaget at antall norske SC registrert som open hos Supercharge.info (818 stk) ikke stemmer over ens med dagens artikkel hos elbil.no (856 stk) Noen bør sjekke hvor avviket stammer fra og korrigere.

https://elbil.no/forste-klassiske-tesla-superlader-forsvinner/


Jeg er ikke sikker på hvor på Supercharge.info du har funnet tallet 818 eller hvor elbil.no har 856 fra, men hvis jeg summerer alle ladestolpene (stalles) på supercharge.info i Norge kommer jeg til 906 inkludert de siste 16 på Aksdal.

Hvis jeg går igjennom på Teslas nettsider finner jeg noen forskjeller:


Supercharge.infoTeslaDelta
Gol West
24
16
-8
Arna
16
20
4
Åndalsnes
8
12
4
Nes i Ådal
12
20
8
Stjørdal
20
16
-4
Grong
8
12
4
Gol
12
8
-4
Lillehammer
14
10
-4

Summen av de endringene er 0 så totalt er det likevel 906 ladestolper.
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

Caffe

Kart over den kommende SuC på Leira fra konsesjonssøknaden til NVE

Det er lagt opp til to utbyggingsfaser med totalt 32 ladestopler med gjennomkjøring til glede for alle med tilhenger.

--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

Otkristo

Siste status vedr ny Supercharger i Alta.
Det er søkt om 12 stalls, 1 stk er tilpasset bil med henger.
Sakener ute til høring. Frist for innspill er 25.september.
Alta kraftlag skal plassere 6 hurtigladere på samme område.

Otkristo

Sitat fra: Otkristo på mandag 07. september 2020, klokken 11:11
Siste status vedr ny Supercharger i Alta.
Det er søkt om 12 stalls, 1 stk er tilpasset bil med henger.
Sakener ute til høring. Frist for innspill er 25.september.
Alta kraftlag skal plassere 6 hurtigladere på samme område.

Otkristo

Sitat fra: Otkristo på mandag 07. september 2020, klokken 11:11
Siste status vedr ny Supercharger i Alta.
Det er søkt om 12 stalls, 1 stk er tilpasset bil med henger.
Sakener ute til høring. Frist for innspill er 25.september.
Alta kraftlag skal plassere 6 hurtigladere på samme område.

Andrewas

Sitat fra: Otkristo på mandag 07. september 2020, klokken 11:11
Siste status vedr ny Supercharger i Alta.
Det er søkt om 12 stalls, 1 stk er tilpasset bil med henger.
Sakener ute til høring. Frist for innspill er 25.september.
Alta kraftlag skal plassere 6 hurtigladere på samme område.
Fikk innsyn i papirene i dag. Ser de ber om lov til 12 plasser, men de skriver også at de først vil lage 8. Har derfor satt 8 på supercharge.info.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Kristian O

Flott! Om man skal pirke, så hadde det vært bedre med SuC lenger øst i Finnmark først, siden det er null problem å komme seg til Alta. Det er videre østover det blir vanskelig.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Andrewas

Har sjekket så godt jeg kan i postlistene til kommunene for øvrige annonserte superchargere i Finnmark uten å finne noe som tyder på at det skjer noe snart (les: i år).

- Skaidi = https://postjournal.hammerfest.kommune.no/eInnsyn/
- Kautokeino = http://postlister.avjovarre.no/EInnsyn_Kauto/
- Karasjok = http://postlister.avjovarre.no/EInnsyn_Kara/
- Varangerbotn = http://einnsyn.tana.kommune.no/einnsynNesseby/

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Otkristo

Sitat fra: Andrewas på mandag 07. september 2020, klokken 11:45
Sitat fra: Otkristo på mandag 07. september 2020, klokken 11:11
Siste status vedr ny Supercharger i Alta.
Det er søkt om 12 stalls, 1 stk er tilpasset bil med henger.
Sakener ute til høring. Frist for innspill er 25.september.
Alta kraftlag skal plassere 6 hurtigladere på samme område.

Fikk innsyn i papirene i dag. Ser de ber om lov til 12 plasser, men de skriver også at de først vil lage 8. Har derfor satt 8 på supercharge.info.
Okay!👍🏻

jonasali

Sitat fra: Kristian O på mandag 07. september 2020, klokken 11:47
Flott! Om man skal pirke, så hadde det vært bedre med SuC lenger øst i Finnmark først, siden det er null problem å komme seg til Alta. Det er videre østover det blir vanskelig.

Virker som om de ikke ser ladenettverket som en helhet, men heller bygger ut en sammenhengende kjede av SUC. Det er uproblematisk å komme seg til Alta, fortumlade, og videre fra Alta. Men det er i Karasjok det er behov for en lader nå.
Vi som bor her får jo bare håpe at de lokale kraftlagene får på plass noen sine ladere langs hovedveiene før vinteren.

turfsurf

Sitat fra: jonasali på mandag 07. september 2020, klokken 13:48
Virker som om de ikke ser ladenettverket som en helhet, men heller bygger ut en sammenhengende kjede av SUC. Det er uproblematisk å komme seg til Alta, fortumlade, og videre fra Alta.
Tesla forholder seg jo til utbygging av sine egne ladere. De skal jo tilrettelegge for sine biler. Da gir det ikke mening i å plassere SuC så langt unna hverandre at man ikke kommer seg mellom de.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jonasali

Det er jo absolutt forståelig at de gjør det slik. Men samtidig forsinker det tilgjengeligheten i deler av landet for Teslaeiere når man bygger ut på denne måten.

VegarHenriksen

Fantastisk å se at det begynner å røre seg i Alta. Også litt overraskende å se at de har flyttet olderfjordladerene til Skaidi. Uansett, hipp hurra!
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Espen Hugaas Andersen

#3914
Sitat fra: jonasali på mandag 07. september 2020, klokken 13:48Virker som om de ikke ser ladenettverket som en helhet, men heller bygger ut en sammenhengende kjede av SUC. Det er uproblematisk å komme seg til Alta, fortumlade, og videre fra Alta.
Ikke helt uproblematisk. Det er bare 2 stk Fortum-ladere i Alta.

Jeg vet en av disse var ute av drift en periode, men de var heldigvis begge i drift når jeg dro til Nordkapp i sommer, og jeg fikk ladet uten problemer på veien nordover. På veien sørover derimot var begge opptatt og det var en bil som sto i kø.

Jeg droppet å lade ettersom jeg kunne komme meg til superladeren. Men om jeg hadde trengt å lade, så hadde det blitt et langt stopp.

Laderene i Alta kunne bli en enorm flaskehals om det var superladere med f.eks 8 plasser lengre nord. Da ville folk forvente å kunne kjøre til den nordligste superladeren, og forvente å kunne lade i Alta. Om det da kommer 8 Teslaer samtidig til Alta, så ville det kunne være en fullstendig tragedie.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA