Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

DeepFu

Jeg tror jaggu jeg må ha en direktelink til Tesla!!!! Nå er det kommet en "coming soon" i Skaulo! Akkurat der jeg mener det vil være fornuftig å sette opp en SuC. Da regner jeg med det kommer en på Riksen også om ikke lenge. ;D
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

OhmPaPa


geear


Simen1

Sitat fra: DeepFu på fredag 07. juni 2019, klokken 09:36Jeg tror jaggu jeg må ha en direktelink til Tesla!!!! Nå er det kommet en "coming soon" i Skaulo! Akkurat der jeg mener det vil være fornuftig å sette opp en SuC. Da regner jeg med det kommer en på Riksen også om ikke lenge. ;D
Fantastisk! Denne har jeg ventet på. Men tviler på den blir klar til jeg skal passere der om et par måneder. Litt langt med 30 mil mellom Setermoen og Skaulo, men nå er det i hvert fall en farbar SC-forbindelse mot Töre. Veldig bra nyhet! :)

Jeg ser Arvidsjaur også får SC. Veldig bra det også. Da går det an å kjøre innlandsvegen E45 mellom sør og nord. Litt langt med 30 mil her også, men i hvert fall en veldig etterlengtet forbindelse.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Andrewas

Sitat fra: gr på fredag 07. juni 2019, klokken 10:22
Sitat fra: OhmPaPa på fredag 07. juni 2019, klokken 09:58
Har dere tipset om de nye superchargerene til https://supercharge.info/changes
Andrewas over her fikser nok det..  :P
Send gjerne til supercharge.info men vær klar over at vi ikke legger ut info basert på Teslas kart alene. Vi ønsker bekreftet info i form av at noen sikkert vet, har sett byggetillatelse, snakket med grunneier, at utstyr er levert, arbeid begynt etc... kartet til Tesla har alltid vist seg å være veldig veiledende og ofte ikke så nøyaktig med plasseringer.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

OhmPaPa


Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Andrewas

Sitat fra: Kim- på søndag 09. juni 2019, klokken 19:16
Vil disse være V3?
Spørs når de blir bygget. Mener å ha lest at v3 ikke kommer i Europa før 2020. Da antar jeg at nye fra da av blir v3 og at de mest brukte etterhvert oppgraderes. Det vil ta tid.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Stonehill

Noen som vet om det er utvidelse på gang i Lier? Fått tips om at det graves (nye kabler) der. Hørt tidligere at det skal ha vært kapasitetsproblemer i nettet i dette området, noe som nå kanskje er rettet.

Eirikvestfold

Lader ikke på Lier med mindre jeg MÅ. Tror det må bygges vesentlig flere staller før det blir et hyggelig sted å lade.

Lindberg

Sitat fra: Eirikvestfold på tirsdag 18. juni 2019, klokken 14:54
Lader ikke på Lier med mindre jeg MÅ. Tror det må bygges vesentlig flere staller før det blir et hyggelig sted å lade.

OT-alert

Hmm, er det noen her som lader hvis de ikke må..?  ???

Elmo

Sitat fra: Stonehill på tirsdag 11. juni 2019, klokken 21:00
Noen som vet om det er utvidelse på gang i Lier? Fått tips om at det graves (nye kabler) der.
Hørt tidligere at det skal ha vært kapasitetsproblemer i nettet i dette området, noe som nå kanskje er rettet.
Lier er en av de få som ikke er ombygget med CCS for Model 3.
Ryktene sier at de ikke vil bli oppgradert fordi hele stasjonen skal re-etableres et annet sted, og begrunnelsen jeg har hørt er nettopp som du sier kapasitetsproblemer i nettet.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

weaverwaver

Dette er vel et ganske uoffisielt rykte, men i Bjørn Nylands video fra Finnmarksturen med Fortum nevner han at Tesla har vurdert ladere bak Circle K Elvebakken i Alta. Så da gjenstår det å se om det etter hvert blir noen Superchargers i det nordligste fylket også...

Otkristo

Tesla har søkt om dispensasjon fra byggegrense for plassering av supercharger i Skei, Jølster kommune.
Så da er vi i gang. Har bedt om innsyn i saken for flere detaljer.

THE

Til informasjon så er gnr/bnr 10/1 naboeiendommen til bensinstasjonen på Skei.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA