Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

MrBacardi

Sitat fra: Amoss på torsdag 12. april 2018, klokken 20:14
Ja, og da er saken fremme på lillesands postjournal:
http://innsyn.lillesand.kommune.no/innsyn6/wfinnsyn.ashx?response=arkivsak_detaljer&arkivsakid=2018000847&

... inkludert kartskisse fra Tesla (som også viser noen av Ionity's ladere):
http://innsyn.lillesand.kommune.no/wfdocument.aspx?journalpostid=2018008597&dokid=575858&versjon=1&variant=A&

litt underlig at Tesla velger at omtrent alle stallene skal være back-in her. De har jo stort sett satt opp SC i det siste etter "gjennomkjøringsmodellen" eller hva man skal kalle det. Ser Ionity velger å gjøre det på den måten her.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Amoss

Sitat fra: MrBacardi på torsdag 12. april 2018, klokken 20:50
litt underlig at Tesla velger at omtrent alle stallene skal være back-in her. De har jo stort sett satt opp SC i det siste etter "gjennomkjøringsmodellen" eller hva man skal kalle det. Ser Ionity velger å gjøre det på den måten her.

Stusset på det samme, men på den andre siden så har de to stolper som ser ut til å være med plass avsatt for å lade med henger. Ved "gjennomkjøringsmodellen" så vil jo hengeren enten sperre for en ladestolpe eller stå langt ut i "veien". Men her ser det altså ut til å være satt av pass for hengerne i avmerkingen på bakken.
Model S 85D

Ellemelle

Selv om det er back in, så kan du fortsatt kjøre rett gjennom (kjører du gjennom, er bakenden din ved laderen)

fonberg

Sitat fra: Amoss på torsdag 12. april 2018, klokken 21:09
Sitat fra: MrBacardi på torsdag 12. april 2018, klokken 20:50
litt underlig at Tesla velger at omtrent alle stallene skal være back-in her. De har jo stort sett satt opp SC i det siste etter "gjennomkjøringsmodellen" eller hva man skal kalle det. Ser Ionity velger å gjøre det på den måten her.

Stusset på det samme, men på den andre siden så har de to stolper som ser ut til å være med plass avsatt for å lade med henger. Ved "gjennomkjøringsmodellen" så vil jo hengeren enten sperre for en ladestolpe eller stå langt ut i "veien". Men her ser det altså ut til å være satt av pass for hengerne i avmerkingen på bakken.

OT: Min erfaring er at mange ikke skjønner/driter i (stryk det som ikke passer) at staller er beregnet på henger, og velger disse selv om de ike har henger, og mange andre staller er ledig.
Jeg har f.eks. kommet på Aspøya med tre biler som lader, og to av dem okkuperer hengerstallene til tross for at det altså er fire ledige back-in-plasser.
Burde sikkert vært bedre merket.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

jlan

Det ser da ut til at både  6B og 1B også  kan benyttes med tilhenger, hvis det ikke blir fysiske sperrer mellom rekkene.  Men enig, merkingen kan bli bedre. Min erfaring er at de som står unødvendig på plass egnet for tilhenger er veldig samarbeidsvillige og flytter seg umiddelbart så fort de forstår behovet.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

mj

Mulig at Ionity var først ute med plassering og at Tesla har gjort det beste ut av resterende plass
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Amoss

Sitat fra: mj på fredag 13. april 2018, klokken 21:32
Mulig at Ionity var først ute med plassering og at Tesla har gjort det beste ut av resterende plass

Nja, kan jo være... Men på den annen side får Tesla plassene ut mot europaveien, og kan antagelig sees derifra. Det er litt verdifullt det også.
Model S 85D

Larsebass

Jeg har ikke engang tenkt tanken at gjennomkjøringsladerne er for hengerbruk. Det blir å bruke de andre neste gang. Takk for opplysningen!

(Og håper Tesla spanderer ny maling på feltene på Rygge)
Tesla X75D.


turfsurf

Sitat fra: Larsebass på søndag 15. april 2018, klokken 22:52
Jeg har ikke engang tenkt tanken at gjennomkjøringsladerne er for hengerbruk. Det blir å bruke de andre neste gang. Takk for opplysningen!
De er jo ikke reservert for hengebruk,  men kan brukes uten å koble av henger.

Men dette er det jo naturlig at de som ikke kjører med henger tenker på, så har forståelse for det.

Det som irriterer er de som kjører med henger og kobler til lader lengst fremme av ett par på disse stasjonene, så de blokkerer to ladere.

Ellers er det ikke bare gjennomkjøringsplasser som egner seg, men generelt de man kjører med nesa inn i. Sånne som det er en eller to av på f.eks Gol, Porsgrunn og Lier.

Hadde vært fint med litt mere avansert valg av ladeplasser i bilen, med f.eks opptegning av plass på kartet med anvisning av denne type ting, og anbefalt plass

/offtopic

.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ellemelle

Sitat fra: turfsurf på torsdag 19. april 2018, klokken 16:28
Det som irriterer er de som kjører med henger og kobler til lader lengst fremme av ett par på disse stasjonene, så de blokkerer to ladere.
Det som irriterer hakket mer, er de som parkerer på tvers, og samtidig ikke forstår at to ladestolper deler samme lader. Møtte en som blokkerte 6 ladestolper, og ble sur da jeg ikke ville bruke stolpe nr 7 som delte lader med stolpe 8 som var opptatt.

turfsurf

Hehe, måtte forklare den der ten gang. Ganske imponerende at de får det til. Men det ble tatt med god fatning. Men det illustrerer vel også behovet for bedre forklaring.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jlan

Skal vi gi denne tråden tilbake til "detektivene" :)?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Otkristo


Gladtrd

Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA