Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Tønsberg

Sitat fra: Andrewas på torsdag 17. august 2017, klokken 16:33
Har du bedt om innsyn? Interessert i å se hvor mange plasser de søker om å få bygge pr. sted.

Har ikke bedt om innsyn.
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Tønsberg

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 17. august 2017, klokken 17:50
Jeg har i hvert fall bedt om innsyn for Hokksund. Kjører forbi der flere ganger i uken. :)

Har ikke hørt noe ennå. Men 20 plasser der hadde absolutt ikke vært å forakte. Helst så nær bensinstasjonen som mulig, slik at det var relativt enkelt å gå bortover når kjøpesentret er stengt.
Deler du info når du får svar?
Det er en bensinstasjon der, men det er kun en Uno-X desverre (iht google maps). Kun pumper, ingen kiosk/butikk.
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Tønsberg på fredag 18. august 2017, klokken 11:04Deler du info når du får svar?
Det er en bensinstasjon der, men det er kun en Uno-X desverre (iht google maps). Kun pumper, ingen kiosk/butikk.
Skal legge ut når jeg hører noe.

Det er ikke så langt å gå til Shell/Langebru Gjestegård, så jeg tror beliggenheten vil fungere greit. Det er slettes ikke uvanlig med kø i rundkjøringen her fredag/søndag, så det er nok trafikkgrunnlag.

Det hadde kanskje vært enda bedre å ha hatt superladerne hos Shell, men det er kanskje litt liten parkeringsplass.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

aness


nie

Sitat fra: aness på fredag 18. august 2017, klokken 10:29
Sitat fra: GOS på fredag 18. august 2017, klokken 06:46
Sitat fra: aness på torsdag 17. august 2017, klokken 23:14
Sitat fra: nie på torsdag 17. august 2017, klokken 22:32
Trist hvis Nordheimsund betyr at Røldal ryker.

I følge google er det 2-3t kjøring mellom Norheimsund og Røldal, det er en fjord mellom dem, og Røldal er vel 2-3t kjøring unna Åmodt og Aksdal.

Jeg forstår ikke bekymringen.
Bekymringen er vel at den blir ikke nyttig for så mange. Hadde en satt den på aksen mellom Vivelid/Skare - Røldal, så hadde den vært nyttig for de i Sunnhordland så vel som Rogaland på sin vei nordover og østover.
Men kommer den i tillegg så er det jo greit....men selv da burde antagelig andre områder blitt prioritert. Det er vel ikke så stor trafikk gjennom Nordheimsund.

Jeg anser Norheimsund og Røldal som så langt fra hverandre at det blir omtrent som å si at Lier ikke skulle vært bygget fordi Solli ligger på andre siden av fjorden. Jeg vet at trafikkgrunnlaget er "litt" mindre, men avstanden er vel ca det samme.
Som sagt; dette er greit nok for meg. jeg bor i Bergen og kjører mye Bergen og over Haukeli.

Poenget er vel at  det trengs ingen lader allerede i Nordheimsund. For oss bergensere og andre hordalendinger, hadde laderen fungert akkurat like godt om den ble plassert langs den delen av E134 som er felles veiøstover for både Rogaland og Hordaland.

Det er 175km fra Bergen til Røldal og en SC plassert der ville være perfekt.

Men som en annen skrev; dersom Nordheimsund kommer i tillegg til Røldal så er det greit.
Men plasseringen bærer litt preg av at man tilfeldigvis fikk en avtale med en grunneier i Nordheimsund og da bygger man der, enten den trengs eller ei....

e-tron 2018

Røldal blir ferdig i løpet av året i følge Tesla, så Norheimsund kjem i tillegg. Ingen grunn til bekymring.

jlan

Det står vel det samme på alle planlagte i kartet, med forbehold "Exact timing and specific location may vary". Så lenge det ikke er noen spor i kommunale arkiver så er det antagelig et stykke unna.

I det siste har det dukket opp flere, uten at de har stått grå i kartet i det hele tatt, f.eks. Lavik. Det virker som om kjøpesentere og sentrumsforeninger går aktivt inn for å få SuC. Snart like viktig som å ha polutsalg :).
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

goggo

Sitat fra: jlan på fredag 18. august 2017, klokken 12:46
Det virker som om kjøpesentere og sentrumsforeninger går aktivt inn for å få SuC. Snart like viktig som å ha polutsalg :).
YES! Det er slik vi vil ha det :)
Det gjelder forøvrig ikke bare Superchargers, men også vanlige 50 KW ladestasjoner. På Sørlandssenteret utenfor Kristiansand er det nå 3 stk hurtigladestasjoner, med tilsammen 6 hurtigladere. 2 ladere ved McDonalds, 1 ved Kiwi, og 3 ved Coop OBS. Pluss drøssevis med 22 KW punkter og gratis Schuko punkter. Bare SuC som mangler...

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Amoss

Sitat fra: aness på fredag 18. august 2017, klokken 11:36
10 ladere i Norheimsund.

Sitat fra dokumentet:
SitatDet er gratis å lade på Tesla sine superladere når man eier en Tesla.
Hmm....

Model S 85D

DagfinnN

Det er unøyaktigheter i alle dokumenter. Offentlige intet unntak.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

DagfinnN

Sitat fra: jlan på fredag 18. august 2017, klokken 12:46
Det virker som om kjøpesentere og sentrumsforeninger går aktivt inn for å få SuC. Snart like viktig som å ha polutsalg :).
Handle på polet mens du lader - men ikke smake :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Andrewas

Har fått innsyn i Nordheimsund (10 plasser)  og Holmestrand (20 plasser). Har bedt om, men ikke fått svar ang Hokksund.

Noen som vet mer om Hokksund? Spesielt antall plasser og eksakt plassering?
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Espen Hugaas Andersen

Har fortsatt ikke hørt noe, og nå antar jeg de har tatt helg. Får kanskje vite noe på mandag.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jlan

Sitat fra: DagfinnN på fredag 18. august 2017, klokken 14:45
Handle på polet mens du lader - men ikke smake :)
Er det ikke det man betaler for under "Evnen til å kjøre helt på egen hånd"? -  beklager OT.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

sven erik

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 15. august 2017, klokken 14:04
Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 15. august 2017, klokken 11:22
Noe på gang i Holmestrand?
https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=23177783

Ser ut som at det er denne parkeringsplassen...
https://www.google.no/maps/@59.4899068,10.2943111,358m/data=!3m1!1e3
Har fått innsyn (gikk veldig fort).
Ser ut til at de planlegger en 20+ stasjon? Eller ser jeg feil?

Virker rart at de planlegger en så stor stasjon såpass langt unna E18 (rundt 5 km)...

her kan en kjøre rett i mellom så det ikke blir omvei på mer en 1 km totalt  men  å legge masse trafikk  på denne veien med fartsdomper mye barn  og  diverse er vel ikke det beste en må utvide noe veier om en  skal  få dette bra  men  mulig de er spinset for å få mer handel i dette området men det er 0 toaletter etter 22 og søndager  er det 0 ting å gjøre der 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA