Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Cato76

Da mangler vi Sogn og Fjordane (Skei) og Hordaland (Knarvik). Jeg sjekker daglig Jølster Kommune sine postlister, men ingen spor ennå. De bør vel komme i gang snart? Jeg reiser på vestlandsferie i juli og det hadde vært helt toppers med disse på plass til ferien!  :)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

cra

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. juni 2014, klokken 08:30
Da mangler vi Sogn og Fjordane (Skei) og Hordaland (Knarvik). Jeg sjekker daglig Jølster Kommune sine postlister, men ingen spor ennå. De bør vel komme i gang snart? Jeg reiser på vestlandsferie i juli og det hadde vært helt toppers med disse på plass til ferien!  :)

Jeg reiser også relativt ofte her, men så langt har det blitt om Aruland siden vi fikk Teslaen. Det kan kanskje være greit med en kikk i Førde sine lister også; det er ingen garanti for at det blir i Skei (selv om jeg virkelig håper det blir der). Det ryktes også at det kan komme en en SC i/rundt Ålesund, og plasseringen av denne kan kanskje ha litt å så for plassering av den mellom Ålesund og Bergen?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cato76

Søkte for moroskyld i min egen kommune (Bamle) om det var noen planer for ladestasjoner. Her kom jeg over søknad fra Tesla om å sette opp ladestasjon i Telemarksvingen ved Rugtvedt (Stokkevannveien 3)
Søknadene er fra 2013, og det sto nok mellom Broklandsheia og Rugtvedt på den tiden. Rart at ingen kom over denne i fjor  ??? Må be om innsyn for å se dokumentene, noe som jeg ikke ser som nødvendig lengre...

http://bamble.cloudapp.net/Journal/SearchSimple?searchString=tesla

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Tønsberg

Utviklingen fortsetter i Sarpsborg.
"Dispensasjonssøknad - nettstasjon for Tesla ladestasjon"
https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=10467264
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

jkirkebo

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 03. juni 2014, klokken 10:13
Utviklingen fortsetter i Sarpsborg.
"Dispensasjonssøknad - nettstasjon for Tesla ladestasjon"
https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=10467264

Jeg fikk byggesøknaden i dag. Det blir 6 ladeplasser (3 SC) og 3 plasser satt av til annen aktør. Man skal bore under veien for å framføre høyspent til ny 800kVA trafo.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cato76

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. juni 2014, klokken 10:07
Søknadene er fra 2013, og det sto nok mellom Broklandsheia og Rugtvedt på den tiden. Rart at ingen kom over denne i fjor  ??? Må be om innsyn for å se dokumentene, noe som jeg ikke ser som nødvendig lengre...

Kunne ikke dy meg, og søkte innsyn i papirene... :o

Det ser ut som at Bamble kommune ikke kunne godta Tesla sin forespørsel om 3 ukers behandlingstid for søknaden om ladestasjon, og svarer Tesla med at behandlingstiden er 12 uker. Altså fra datoen Kommunen mottar søknad fra Tesla (03.07.2013) til eventuell ferdig behandlet søknad ville det gått tre mnd ++.
Telen i jorden ville satt seg og prosjektet måtte blitt utsatt til våren...
Dette var nok grunnen til at Tesla gikk videre til neste kommune (Gjerstad) hvor dette gikk kjappere.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

christian1986

Tabbe av den kommunen, samt bra av Tesla at de da går videre!

Oreo

Da kan strategien være å søke i flere kommuner parallellt, akkurat som vi ser strategien til byggingen av GigaFactory'en. Yes I like  ;D
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Amoss

Sitat fra: Oreo på tirsdag 03. juni 2014, klokken 15:14
Da kan strategien være å søke i flere kommuner parallellt, akkurat som vi ser strategien til byggingen av GigaFactory'en. Yes I like  ;D

Kan være vi ser at Elon kommer i fra IT bransjen ja, og unngår "singel point of failure" :)

... men det kan nok være litt spesielt med denne utbyggingen i fjor da. Ser jo at de var vel sent ute med søknaden, og de ville vel egentlig helst hatt laderne operative ved de første utleveringene av biler i fjor, eller så fort som overhode mulig etter dette. I dag tror jeg ikke de føler samme presset på seg for å ferdigstille stasjonene så kjapt. Ser jo at de alt har hatt flere runder på Solli uten å "hoppe til neste kommune".
Model S 85D

arnehelge

På Solli måtte de gjøre om lasterampen på Mache. Det ble greit ordnet når Tesla tok kostnaden. Alt skulle nå være klart der og det blir ifg. de som prosjekterer stasjonene den neste som blir klar etter Vinje.
Det er ellers noe leveringsvanskeligheter av Tesla ladestasjoner fra USA, så dersom ikke absolutt alt av papirarbeid oa. er klart kan man risikere at utstyret går til et annet sted i Europa.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Foleson

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. juni 2014, klokken 13:18
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. juni 2014, klokken 10:07
Søknadene er fra 2013, og det sto nok mellom Broklandsheia og Rugtvedt på den tiden. Rart at ingen kom over denne i fjor  ??? Må be om innsyn for å se dokumentene, noe som jeg ikke ser som nødvendig lengre...

Kunne ikke dy meg, og søkte innsyn i papirene... :o

Det ser ut som at Bamble kommune ikke kunne godta Tesla sin forespørsel om 3 ukers behandlingstid for søknaden om ladestasjon, og svarer Tesla med at behandlingstiden er 12 uker. Altså fra datoen Kommunen mottar søknad fra Tesla (03.07.2013) til eventuell ferdig behandlet søknad ville det gått tre mnd ++.
Telen i jorden ville satt seg og prosjektet måtte blitt utsatt til våren...
Dette var nok grunnen til at Tesla gikk videre til neste kommune (Gjerstad) hvor dette gikk kjappere.

Tenker vel at Telemarksvingen veikro ikke akkurat sender den saksbehandleren en konfekteske til Jul.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

sondell

Skrev litt her
http://tesla.sondell.biz/?p=750
Har etterpurt mere info, men vet ikke helt hva som er offentlig tilgjengelig.

hgs

SitatSkrev litt her
http://tesla.sondell.biz/?p=750
Har etterpurt mere info, men vet ikke helt hva som er offentlig tilgjengelig.

Flott at du driver detektivarbeidet i Sverige! Har svigerfamilien i Strängnäs, og kjører strekningen ofte.

For å spekulere litt videre virker Köping noe upraktisk, da man får et strekk på 27 mil fra Södertälje til Karlstad, og at E20 faktisk da ikke får supercharger mellom Södertälje og Göteborg. En plassering ett sted på strekningen Örebro-Arboga virker iallfall mer naturlig. Max finnes der og  :)     
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Cato76

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. juni 2014, klokken 13:18
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. juni 2014, klokken 10:07
Søknadene er fra 2013, og det sto nok mellom Broklandsheia og Rugtvedt på den tiden. Rart at ingen kom over denne i fjor  ??? Må be om innsyn for å se dokumentene, noe som jeg ikke ser som nødvendig lengre...

Kunne ikke dy meg, og søkte innsyn i papirene... :o

Det ser ut som at Bamble kommune ikke kunne godta Tesla sin forespørsel om 3 ukers behandlingstid for søknaden om ladestasjon, og svarer Tesla med at behandlingstiden er 12 uker. Altså fra datoen Kommunen mottar søknad fra Tesla (03.07.2013) til eventuell ferdig behandlet søknad ville det gått tre mnd ++.
Telen i jorden ville satt seg og prosjektet måtte blitt utsatt til våren...
Dette var nok grunnen til at Tesla gikk videre til neste kommune (Gjerstad) hvor dette gikk kjappere.

Fikk innsyn i nytt dokument i dag. Det ser faktisk ut som at Tesla fikk tillatelse til å sette opp superlader i Bamble. Det tok ikke mer enn en uke å behandle. Vet ikke hvorfor de ikke brukte denne, men det får vel andre spekulere i om det er vits å bruke mer energi på dette.  ???

Men det er godt mulig at Tesla søker flere kommuner om gangen, for så å velge den lokasjonen som passer best for dem etter godkjenning.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Amoss

Sitat fra: Cato76 på onsdag 04. juni 2014, klokken 15:07
Men det er godt mulig at Tesla søker flere kommuner om gangen, for så å velge den lokasjonen som passer best for dem etter godkjenning.

... eller for å kunne utvide her når Brokklandsheia er "sprengt", og det ikke kan bygges mer der?
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA