Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 28. mai 2014, klokken 09:26
Sitat fra: janmb på onsdag 28. mai 2014, klokken 08:46
Sitat fra: TKK på tirsdag 27. mai 2014, klokken 22:55
Har sett tegningen for Solli nå, og det ser ut til å bli 4 Tesla Ladeplasser + 2 reservert for Tesla i fremtiden + 3 Chademo/Andre plasser. Totalt 9 plasser.

Urk, 4 der er i minste laget.

Nja, er ikke så sikker på det. Den er i prinsippet stort sett nesten bare aktuell for de som skal lengre ned i Sverige enn Strømstad, pluss de som kommer et fra et stykke nord for Oslo og skal tur/retur Svinesund. Det er vel begrenset hvor mange det gjelder...

Jeg er også litt overrasket over at de ikke legger opp til mer enn 4 (6) ladeplasser der. Det er tross alt hovedåren for trafikk mellom Norge og resten av Europa. Men ser dette som ett hint for byggetrinn 3 - de satser på at det ikke blir langt mellom denne og neste hverken nord eller sørover etterhvert som antallet av Teslar på veiene øker. Kanskje det fortsatt er ett håp om Vinterbro? :)
Model S 85D

BlueS

Det må jo før eller siden komme en superlader langs E6 på aksen Lillehammer - Solli. Plasseringen på Lier gjør ingen nytte på Norges hovedåre Nord - Syd mot Europa. I og med at Lier nå er der, ville jeg forvente at E6  dekkes best av en lader Nord for Oslo, f eks Marche  ved avkjøringen til Kløfta.  Den vil da også kunne dekke alle akser syd mot vest Nord for Oslo.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

arnkl

Sitat fra: OleJA på tirsdag 27. mai 2014, klokken 12:01
Husker ikke om Vinjekroa har blitt bekreftet tidligere, men her er den:

https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=10410018

No er det også journalført korrespondanse i postlistene til Vinje kommune, som stadfestar at søknad er sendt. Om nokon tingar innsyn kan ein sannsynlegvis finne ut kor mange plassar som er planlagt.

Vinje kommune har eit nokså primitivt postlistesystem basert på lister i pdf-format. Ein må nok sende mail til kommunen om innsyn.

35/17 og 35/145 - Søknad om løyve til tiltak utan ansvarsrett - ladestasjon

Avsender\mottaker: Civitas m.fl.

http://www.vinje.kommune.no/nb-NO/Toppmeny/~/media/Vinje/Postlister/210514%20-%20250514.ashx
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

jkirkebo

Sitat fra: arnkl på onsdag 28. mai 2014, klokken 15:18
No er det også journalført korrespondanse i postlistene til Vinje kommune, som stadfestar at søknad er sendt. Om nokon tingar innsyn kan ein sannsynlegvis finne ut kor mange plassar som er planlagt.

Vinje kommune har eit nokså primitivt postlistesystem basert på lister i pdf-format. Ein må nok sende mail til kommunen om innsyn.

Jeg fikk dokumentene i dag. Det kommer 8 ladeplasser (4 SC) rett utenfor inngangen til Vinjekroa (mot veien). Samme restriksjoner som andre steder, 4 reserverte plasser og 4 som andre kan parkere på inntil 30-45 min (vi bør altså bruke disse først). 3 plasser satt av til annen operatør. Ny trafo 800kVA.

Da venter vi bare på at en forbipasserende rapporterer om byggevirksomhet der :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hyperstress

Er de reserverte plassene normalt annenhver plass, slik at alle får en SC hver?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jkirkebo

Sitat fra: Hyperstress på fredag 30. mai 2014, klokken 10:48
Er de reserverte plassene normalt annenhver plass, slik at alle får en SC hver?

Alle de reserverte får en SC hver ja, men de reserverte ligger vanligvis inntil hverande. På Lillehammer er det vel nummerert slik, fra innkørselen: 1A,2A,3A,4A,trafo/SC,4B,3B,2B,1B. Dvs. at de to uttakene som deler en SC normalt ikke står ved siden av hverandre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

teslamsp

Det kommer supercharger på aksdal :D Jeg har fått innsyn i kommunens dokumenter, ser tegninger og alt er på plass.

Philip Marlowe

Sitat fra: teslamsp på mandag 02. juni 2014, klokken 15:42
Det kommer supercharger på aksdal :D Jeg har fått innsyn i kommunens dokumenter, ser tegninger og alt er på plass.

Ser du hvor mange ladepunkter de skal sette opp?
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Sveinung1954

#1118
Sitat fra: teslamsp på mandag 02. juni 2014, klokken 15:42
Det kommer supercharger på aksdal :D Jeg har fått innsyn i kommunens dokumenter, ser tegninger og alt er på plass.

Formannskapet skal behandle saken tidlig i juni engang. Det ble ikke godkjent første gang det var oppe til behandling, ble sendt tilbake til administrasjonen for ytterligere "handsaming"...: http://82.134.72.197/eInnsynTK_A/Utvalgsbehandling/Details/16494
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Adrian

Sitat fra: teslamsp på mandag 02. juni 2014, klokken 15:42
Det kommer supercharger på aksdal :D Jeg har fått innsyn i kommunens dokumenter, ser tegninger og alt er på plass.

Har de blitt enig om 10 års avtalen? Alt var godkjent, men det stod på at de skulle ha avtale på 10 år på plasseringen, og hvis Aksdal senter flytter/bygger ut så må kommunen ta kostnad på å flytte stasjonene. Det var det siste jeg hørte. Håper de har blitt enig.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

arnehelge

Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Epleskreller

Dere som får innsyn kan vel legge dokumentene som vedlegg her? Jeg klarte hvertfall det i en av de første sidene i denne tråden ;)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Ingen tegn til graving på Aspøya enda, i det minste ikke noe som kan sees fra lufta :)

cra

Det lå en link til innsyn i tidligere post (gjentar den her: http://82.134.72.197/eInnsynTK_A/Utvalgsbehandling/Details/16494). I denne ligger det ei PDF-fil med detaljer over planløsning, samt at kommunen ikke ville gå inn på 10-års avtale, men kunne strekke seg til 7. Dette ville også Tesla godta, men de ønsket en "goodwill" om at kommunen skulle være behjelpelige med å finne(stille til disposisjon alternativ lokasjon med 5 års kontrakt på den dersom gjeldende lokasjon måtte omreguleres om 7 år. "Goodwill" var for lite definert og et ukjent begrep for kommunen i denne sammenheng, så de ønsker den klausulen fjernet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA