Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

OleJA


Bjoris

Sitat fra: OddB på mandag 26. mai 2014, klokken 22:16
Sitat fra: Muffinman på mandag 26. mai 2014, klokken 20:54
Ingen aktivitet på Aspøya i kveld.

Må vel snart bli noe å se på de planlagte stedene om det skal bli noe som kan brukes i fellesferien...
Det har vel aldri vært lovt noe FØR ferien, tror nok høstferien er et mer realistisk mål de fleste steder...
De starter nok med svenskekysten og jobber seg oppover..

Er redd du har rett, men det er jo fortsatt 6-7 uker til "Fellesferien", det er vel flere steder der alt er godkjent for en tid siden, som Aspøya, er det ikke tenkelig at det fint er mulig at denne er klar til 1. juli? Noen som husker hvor lang tid det tok de 6 første stedene etter at ting var godkjent. Husker iallefall at det gikk overraskende fort:)

cra

Håper ting skjer brått; de (og ikke minst vi) har alt å vinne på at det kommer noen SC før sommerferien.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

arnkl

#1098
Sitat fra: bjoris på tirsdag 27. mai 2014, klokken 12:24
Er redd du har rett, men det er jo fortsatt 6-7 uker til "Fellesferien", det er vel flere steder der alt er godkjent for en tid siden, som Aspøya, er det ikke tenkelig at det fint er mulig at denne er klar til 1. juli? Noen som husker hvor lang tid det tok de 6 første stedene etter at ting var godkjent. Husker iallefall at det gikk overraskende fort:)

På Aspøya er det i alle fall ein epostdialog mellom gravefirmaet og kommuneingeniøren om praktiske detaljar, så det tyder vel på at dei snart kjem i gang her.

http://innsyn.tingvoll.kommune.no/RegistryEntry/ShowDocument?registryEntryId=65297&documentId=97614
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

arnkl

Sitat fra: afitch80 på mandag 26. mai 2014, klokken 21:03
Sitat fra: eadie på mandag 26. mai 2014, klokken 20:55

Er nok Ostereidet som er mest sannsynlig. Kanskje Knarvik. Eventuelt bår Shell/Statoil stasjonene på Haukås/Hylkje. Dvs i nørheten av travbanen/fengselet for de som ikke er innvidd. Men vil tro det er litt for nær bystrøk for Teslas liking

Er Ostereidet eller Knarvik jeg og har mest tro på.
Hmm.. Hylkje/Haukås tenkte jeg ikke på. Er mulig de og ja. De plasserer jo en rett utenfor Drammen nå (Lier), så er ikke umulig med Haukås/Hylkje. Men har fortsatt troen på at det blir på andre siden av broen. :)

Ostereidet er ikkje noko trafikknutepunkt, og har vel ikkje noko serveringstilbod utanom ein matvarebutikk og ein bensinstasjon. Knarvik ville passa bedre, sidan det er ein større stad, og dekkjer også trafikken mot Austrheim og Radøy.

Men eg har søkt i postlistene til både Lindås og Bergen utan å finne spor etter nokon superladar.

PS. Eg synes spekulasjonar er OK i denne tråden, men ein bør samstundes gjere litt detektivarbeid ved å søke i postlistene til dei aktuelle kommune, for å sjå om det fins noko der som støttar spekulasjonane :-)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Tønsberg

Sitat fra: arnkl på tirsdag 27. mai 2014, klokken 13:08
"men ein bør samstundes gjere litt detektivarbeid ved å søke i postlistene til dei aktuelle kommune, for å sjå om det fins noko der som støttar spekulasjonane"
+1
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Amoss

Sitat fra: arnkl på tirsdag 27. mai 2014, klokken 13:08
PS. Eg synes spekulasjonar er OK i denne tråden, men ein bør samstundes gjere litt detektivarbeid ved å søke i postlistene til dei aktuelle kommune, for å sjå om det fins noko der som støttar spekulasjonane :-)

Helt enig. Kvalifiserte spekulasjoner og gjettinger bør det være rom for, det er jo en del av "detektivarbeidet" for å se hvor man bør lete etter "bevis". Også annen informasjon som kan bidra til "pin pointe" framtidige lokalisasjoner. Rene ønsker og drømmer for å passe den enkeltes spesifikke behov er noe annet.
Model S 85D

ELLP

Sitat fra: OleJA på tirsdag 27. mai 2014, klokken 12:01
Husker ikke om Vinjekroa har blitt bekreftet tidligere, men her er den:

https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=10410018

Hvis det blir Vinje så er det en utrolig dårlig plassering i forhold til Kristiansand - Setesdalen - Haukeli som tross alt er ferievei for mange vestlendinger. 1 time ekstra kjøring for å lade på vinje fremfor f.eks Haukeligrend er ikke bra. Det hadde jeg håpet at Tesla også tok hensyn til.

Per Magnus

Sitat fra: ELLP på tirsdag 27. mai 2014, klokken 15:05
Sitat fra: OleJA på tirsdag 27. mai 2014, klokken 12:01
Husker ikke om Vinjekroa har blitt bekreftet tidligere, men her er den:

https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=10410018

Hvis det blir Vinje så er det en utrolig dårlig plassering i forhold til Kristiansand - Setesdalen - Haukeli som tross alt er ferievei for mange vestlendinger. 1 time ekstra kjøring for å lade på vinje fremfor f.eks Haukeligrend er ikke bra. Det hadde jeg håpet at Tesla også tok hensyn til.

Vil anta Setesdalen kommer i "runde 3". For min del er jeg godt fornøyd med Vinje kro og Aksdal langs E134
Model X - 90

jkirkebo

Sitat fra: Per Magnus på tirsdag 27. mai 2014, klokken 18:12
Vil anta Setesdalen kommer i "runde 3". For min del er jeg godt fornøyd med Vinje kro og Aksdal langs E134

Mitt råtips for denne ruta er Valle og Odda. Da er man godt dekket nesten alle veier.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TKK

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 27. mai 2014, klokken 09:57
Utviklingen fortsetter i Sarpsborg.
"Tesla ladestasjon - Solli i Sarpsborg - godkjenning av lokalisering på Vegvesenets eiendom"

https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=10398213

Har sett tegningen for Solli nå, og det ser ut til å bli 4 Tesla Ladeplasser + 2 reservert for Tesla i fremtiden + 3 Chademo/Andre plasser. Totalt 9 plasser.


jkirkebo

Sitat fra: TKK på tirsdag 27. mai 2014, klokken 22:55
Har sett tegningen for Solli nå, og det ser ut til å bli 4 Tesla Ladeplasser + 2 reservert for Tesla i fremtiden + 3 Chademo/Andre plasser. Totalt 9 plasser.

De 3 andre plassene skal bygges ut av Ishavsveien, sannsynligvis samtidig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

janmb

Sitat fra: TKK på tirsdag 27. mai 2014, klokken 22:55
Har sett tegningen for Solli nå, og det ser ut til å bli 4 Tesla Ladeplasser + 2 reservert for Tesla i fremtiden + 3 Chademo/Andre plasser. Totalt 9 plasser.

Urk, 4 der er i minste laget.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Bjoris

...
https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=10410018
[/quote]
Hvis det blir Vinje så er det en utrolig dårlig plassering i forhold til Kristiansand - Setesdalen - Haukeli som tross alt er ferievei for mange vestlendinger. ....
[/quote]

Det er gjennomgangstrafikk Tesla tenker på, det er vel ikke SÅ mange som kjører denne veien til vest-sør eller tar jeg feil?

jkirkebo

Sitat fra: janmb på onsdag 28. mai 2014, klokken 08:46
Sitat fra: TKK på tirsdag 27. mai 2014, klokken 22:55
Har sett tegningen for Solli nå, og det ser ut til å bli 4 Tesla Ladeplasser + 2 reservert for Tesla i fremtiden + 3 Chademo/Andre plasser. Totalt 9 plasser.

Urk, 4 der er i minste laget.

Nja, er ikke så sikker på det. Den er i prinsippet stort sett nesten bare aktuell for de som skal lengre ned i Sverige enn Strømstad, pluss de som kommer et fra et stykke nord for Oslo og skal tur/retur Svinesund. Det er vel begrenset hvor mange det gjelder...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA