Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Epleskreller

Iflg. Saltenposten (papirutgave) blir det superlader på Innhavet (i tillegg til Storjord). Vet ikke hvor de har kilden sin fra.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

OddB

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 21. mai 2014, klokken 21:21
Iflg. Saltenposten (papirutgave) blir det superlader på Innhavet (i tillegg til Storjord). Vet ikke hvor de har kilden sin fra.
Bilde ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 21. mai 2014, klokken 21:21
Iflg. Saltenposten (papirutgave) blir det superlader på Innhavet (i tillegg til Storjord). Vet ikke hvor de har kilden sin fra.

Kanskje herifra?
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7959.msg221537.html#msg221537
Model S 85D

OddB

Sitat fra: Amoss på onsdag 21. mai 2014, klokken 21:50
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 21. mai 2014, klokken 21:21
Iflg. Saltenposten (papirutgave) blir det superlader på Innhavet (i tillegg til Storjord). Vet ikke hvor de har kilden sin fra.

Kanskje herifra?
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7959.msg221537.html#msg221537
I så fall er artikkelen basert på slett journalistisk håndverk :D
Men det er jo ikke mange alternativer i en avstand på 15-20 mil fra Storjord...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Epleskreller

Det var min far som leste det der da han passerte Fauske i går.. Har dessverre ikke bilde.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

drinden

Sitat fra: OddB på onsdag 21. mai 2014, klokken 20:14
Hvis vi går ut fra at Stjørdal (Hell) og Mosjøen er "sikre kort" er avstanden mellom de 360 km
dvs er midtpunktet 18 mil mellom disse. Grong 17 mil fra Stjørdal og 19 mil fra Mosjøen så noe mer optimal plassering ut fra disse premissene finner du ikke...

Jeg håper du har rett. Hvis jeg ser egoistisk på det er Grong en bedre lokasjon for meg :)

Sveinung1954

Da sitter jeg med kopi av dokument som viser at rådmannen i Tysvær har fattet vedtak om å stille seg positiv til ladestasjon ved Aksdal senter. Vedtaket er datert 9.5.

Ladestasjonen som er planlagt vil bli for 6-8 biler, hvorav 2 vil være forbeholdt Tesla. Øvrige plasser kan benyttes som p-plasser. Etter hvert som pågangen på stasjonen øker vil plasser reservert for Tesla økes tilsvarende.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Bjoris

Det skulle vært slik at alle plassene var reservert Tesla på helligdager

cra

De plassene der man kan stå for å superlade burde være reservert for Tesla alltid. At plasser rundt hvor det kun blir parkering kan benyttes av alle har jeg ingen problemer med.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

arnkl

Sitat fra: SKH på torsdag 22. mai 2014, klokken 11:32
Da sitter jeg med kopi av dokument som viser at rådmannen i Tysvær har fattet vedtak om å stille seg positiv til ladestasjon ved Aksdal senter. Vedtaket er datert 9.5.

Ladestasjonen som er planlagt vil bli for 6-8 biler, hvorav 2 vil være forbeholdt Tesla. Øvrige plasser kan benyttes som p-plasser. Etter hvert som pågangen på stasjonen øker vil plasser reservert for Tesla økes tilsvarende.

Behandlinga i Tysvær kommune går tydeleg ikkje heilt på skinner. Saka var oppe i formannsskapet 20.05.2013 og i protokollen står det "Saka vert utsett"  :-\

http://82.134.72.197/eInnsynTK_A/Utvalgsbehandling/Details/16494

Neste formannskapsmøte er 10. juni.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

eclipse


Sitat fra: arnkl på onsdag 21. mai 2014, klokken 20:05
Sitat fra: eclipse på onsdag 21. mai 2014, klokken 19:39
Jeg har zoomet inn og studert kartet, det er ingen prikk på Aksdal! Den er helt klart sør for Boknafjorden, altså i Stavanger. Litt overraskende med tanke på at Aksdal sånn rent avstandsmessig passer bra. Men kanskje ikke så overraskende da Stavanger ofte er en endestasjon for de som kommer sørfra og skal tilbake igjen.

Den som har lever får se etterhvert da.

Det blir superladar på Aksdal!

Tidlegare er følgjande funne i postlistene til Tysvær kommune:
Ladestasjon for Elbil - Tesla på kommunens eiendom gbnr. 72/91 ( http://82.134.72.197/eInnsynTK_A/Journalpost/Details/281548 )

Og i dag kom eg over følgjande i dei same postlistene:
Gbnr 72/91 - Gravesøknad - Ladestasjon el-bil ( http://82.134.72.197/eInnsynTK_A/Journalpost/Details/282396 ). Avsendar er "Kim Steinsholt AS" som er firmaet Tesla brukar til bygging av superladarane. Då kan vi vel vere omtrent 100% sikre på at superladaren i Aksdal kjem om ikkje så alt for lenge.


Det ser ut til at du har rett og at vi ikke trenger se nøyaktig på hvor prikken står. Aksdal er ideelt både med tanke på E134 og E39, denne lokasjonen knytter sammen mye
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

jkirkebo

Sitat fra: cra på torsdag 22. mai 2014, klokken 13:01
De plassene der man kan stå for å superlade burde være reservert for Tesla alltid. At plasser rundt hvor det kun blir parkering kan benyttes av alle har jeg ingen problemer med.

Problemet er at det er grunneierne ofte lite interessert i. Så da kan det fort ende med at Tesla må kjøpe grunn selv og opparbeide adkomst og plass for egen regning. Det blir fort mye dyrere.

De fleste steder det er slik mhp. reservasjon er det f.eks 4 plasser som er reservert og 4 som ikke er det. De 4 som er reservert står alle på forskjellig SC slik at man får full hastighet der hvis ingen lader på de ikke-reserverte plassene.

Det vi kan gjøre med dette er selvfølgelig å alltid fylle opp de ikke-reserverte plassene først. Blir det siden kø får ingen andre kommet til uansett.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sigurdi

Horten
Model X90D (18.03.17)

OddB

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 21. mai 2014, klokken 21:21
Iflg. Saltenposten (papirutgave) blir det superlader på Innhavet (i tillegg til Storjord). Vet ikke hvor de har kilden sin fra.
Her er en avskrift av teksten i artikkelen:

..............
Tesla sjekket ut Saltdal
Tesla Motors har vært på befaring i Saltdal med tanke på å få etablert en hurtigladestasjon.


Sverre Breivik
Publisert:20.05.2014 kl 09:00



SALTDAL: Den populære og sporty elbilprodusenten Tesla har som plan å bygge ut landet med hurtigladestasjoner med jevne mellomrom. Da vil Tesla-eiere kunne lade opp bilen raskt, mens de spiser lunsj eller gjør andre ting.

Befaring
I Saltdal har de vært på befaring hos Saltdal turistsenter på Storjord og Artic lys og design på Røkland.

Det er snakk om fire til seks parkeringsplasser med hurtigladere som gjør at bilen i løpet av en halv time får opp til 80 prosent styrke på batteriet.

20 mils mellomrom
Etter det Saltenposten forstår er det snakk om en stasjon i Mosjøen og en på Innhavet, og dermed vil det i følge selskapets strategi passe godt med stasjon i Øvre Saltdal.

- Det skal være ladestasjoner med cirka 20 mils mellomrom slik at folk kan kjøre fra Trondheim til Tromsø og få ladet bilen underveis, sier Snorre Lund i Mosjøen og omegn næringsselskap.

Mest sannsynlig
Lund er innleid av Tesla for å finne egnede steder for hurtigladestasjoner og ha kontakt med kraftselskap, kommuner og grunneiere.

Med på befaringen var også representant for Dragefossen kraftanlegg og drivere av de to aktuelle stedene. Lund vil ikke konkludere eller ha noen formening om hvilke valg Tesla lander på, men føler seg trygg på at det blir ett av de to.

- De var veldig positive på begge stedene, og meste sannsynlig vil Tesla etablere en hurtigladestasjon i Saltdal, sier Lund.

I løpet av høsten
- Når kan dette skje?

- Håpet er at dette skal være på plass i løpet av høsten.

En hurtigladestasjon krever mye strøm på kort tid, og parallelt med at de bygger opp egne stasjoner vil de også legge til rette for at andre elbilmerker kan lage sine ladestasjoner.

- Det er sagt at Tesla ønsker å legge til rette for at andre merker kan etablere sine hurtigladere ved siden av, sier Lund.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Oreo

Det var nytt for meg at Tesla med jevne mellomrom vil bygge ut hele landet med hurtigladestasjoner.
Nå synes jeg de er i overkant raus. Det holder jo i massevis å bygge ut en gang bare. :-)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA